Een buurvrouw zeurpetra van op de hoek kwam in een half zenuwnervosa staat naar buiten gestormd! Van welk nummer ben jij en of ik geen vuurwerk (lees 2x Zena knetterton!) wilde afsteken, want de hond was doodsbang en staat de hele avond al met zijn hoofd tegen het raam te bonken! Niets gezien en gehoord, kon zo bij haar naar binnen kijken, maargoed! Ze was bang dat de hond een keer door de ruit bonkte! Ojaa, ze vertelde dat ze zelf ook doodsbang was en ook dingen had meegemaakt met vuurwerk en daarvan een trauma had opgelopen en daarom zo nerveus was! 'Ik haat 31 december en elk jaar ben ik er doodsbenauwd voor, blablabla'! Of ik dus ff wil ophoepelen! Mijn antwoorden waren kort en bondig, want ik zit niet te wachten op oeverloze discussies, terwijl ik met mijn hobby bezig ben!
A: Doe eens ff rustig!
B: Dat is een kwestie van de hond opvoeden, mevrouw! Jij doodsbang, die hond ook doodsbang!
C: Ik mag vuurwerk afsteken, dit is kindervuurwerk, ik sta niet eens voor je huis!
Tot slot: Bel de politie, of neem een pilletje en kalmeer!
Kanttekening; Het gezin ligt niet goed in de wijk! Ze schreeuwt tegen die hond en tegen echtgenoot en kroost! Die linker- en rechter hersenhelften zijn bij haar 97 graden gedraaid zeg maar! IQ wat aan de lage kant! Maargoed, kan allemaal he, ik zal niet al te veel oordelen! Je weet wel wat ik bedoel! Ik wil best rekening houden met, mits het op een goede manier kan! Geen probleem! Maar als wij geen fatsoenlijk dialoog kunnen houden en ik op een kwade manier wordt aangevallen, terwijl ik met mijn hobby bezig ben, op de dag der dagen, binnen een wettelijk gesteld kader, dan moet je ff je mond houden en heel snel naar binnen gaan!
Met de rest van de buren kan ik goed en een aantal daarvan steken ook vuurwerk af! Ze hadden mij al eens gewaarschuwd voor haar! Ik woon daar sinds 2 jaar dus, ik ken nog niet iedereen evengoed! Maakt niet uit, we gaan gewoon lekker door, want het is onze avond!