Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nooit gezeik hier in de buurt. Iedereen kijkt lekker mee en geniet er ook van. Bij het opruimen op nieuwjaarsdag zeker complimenten gekregen voor het mooie vuurwerk.

Vierde het dit keer bij mijn zus. De buren in haar straat vonden het geweldig dat er dit keer zoveel vuurwerk de lucht in ging. Op 1 na. Zeurpieten heb je nou eenmaal ook.
Maar voor herhaling vatbaar.

Op één te zure buurvrouw na was alles positief. ''Poh, mooi spul hè uit Polen''? Ja, als Polen in Nederland ligt wellicht wel, maar da is nie. Altijd dezelfde reacties. Of, wat ik nu al voor de 3e keer op deze stookplek heb gehoord, ''volgend jaar leg ik ook €1.000 in''. Zal voor de gein eens een tikkie van €3.000 sturen, kijken hoe ze reageren.

Een buurvrouw zeurpetra van op de hoek kwam in een half zenuwnervosa staat naar buiten gestormd! Van welk nummer ben jij en of ik geen vuurwerk (lees 2x Zena knetterton!) wilde afsteken, want de hond was doodsbang en staat de hele avond al met zijn hoofd tegen het raam te bonken! Niets gezien en gehoord, kon zo bij haar naar binnen kijken, maargoed! Ze was bang dat de hond een keer door de ruit bonkte! Ojaa, ze vertelde dat ze zelf ook doodsbang was en ook dingen had meegemaakt met vuurwerk en daarvan een trauma had opgelopen en daarom zo nerveus was! 'Ik haat 31 december en elk jaar ben ik er doodsbenauwd voor, blablabla'! Of ik dus ff wil ophoepelen! Mijn antwoorden waren kort en bondig, want ik zit niet te wachten op oeverloze discussies, terwijl ik met mijn hobby bezig ben!
A: Doe eens ff rustig!
B: Dat is een kwestie van de hond opvoeden, mevrouw! Jij doodsbang, die hond ook doodsbang!
C: Ik mag vuurwerk afsteken, dit is kindervuurwerk, ik sta niet eens voor je huis!
Tot slot: Bel de politie, of neem een pilletje en kalmeer!

Kanttekening; Het gezin ligt niet goed in de wijk! Ze schreeuwt tegen die hond en tegen echtgenoot en kroost! Die linker- en rechter hersenhelften zijn bij haar 97 graden gedraaid zeg maar! IQ wat aan de lage kant! Maargoed, kan allemaal he, ik zal niet al te veel oordelen! Je weet wel wat ik bedoel! Ik wil best rekening houden met, mits het op een goede manier kan! Geen probleem! Maar als wij geen fatsoenlijk dialoog kunnen houden en ik op een kwade manier wordt aangevallen, terwijl ik met mijn hobby bezig ben, op de dag der dagen, binnen een wettelijk gesteld kader, dan moet je ff je mond houden en heel snel naar binnen gaan!

Met de rest van de buren kan ik goed en een aantal daarvan steken ook vuurwerk af! Ze hadden mij al eens gewaarschuwd voor haar! Ik woon daar sinds 2 jaar dus, ik ken nog niet iedereen evengoed! Maakt niet uit, we gaan gewoon lekker door, want het is onze avond!

Hier kwam de nieuwe buurvrouw om 22 uur vragen of we wouden stoppen😂. Stak alleen maar 3 cakes af. Ze kon de tv niet verstaan, man man man. Om 00:00 uur verder alleen maar leuke reacties gehad en kwamen van een paar straten verderop kijken. Het mooiste vind ik de oude lui die staan te springen als een kind.

Letterlijk geen enkele negatieve reacties gehad.
In mijn buurt woont een mevrouw die vuurwerk niet zo fijn vindt, zij koos er voor om ergens in een hutje op de hei te gaan zitten met O&N. Super fijn!
Voorafgaand kreeg ik wel op 1 dec de vraag: "Hey, wij krijgen om en nabij de 16 gasten over de vloer met oud en nieuw. Als wij jou nou een bijdrage geven, wil jij dan vuurwerk kopen en af steken?". In het kader van eerst zien, dan geloven zei ik uiteraard ja en wachtte ik rustig af.
31 december 19:45 uur sta ik een pittige hoeveelheid vuurwerk klaar te zetten voor de show van 20:00 uur. Komt die beste buurman met een envelop aangelopen. "hier alsjeblieft! dat het maar een leuke show mag worden." okay.. nice man. Dank je wel!
31 december 20:30 uur sta ik met de adrenaline gierend door mijn lijf na te genieten met een bigsmile van een succesvolle show. Diezelfde buurman komt met glinster in zijn ogen op me aflopen, schud mij de hand en bedankt me voor de spectaculaire show. Hij overhandigd mij een tweede envelop en gaf aan ontzettend positieve reacties gehoord te hebben van zijn gasten en de rest van de buurt.

Vuurwerk brengt de mensen samen.

Ik begon stipt om 18.00 omdat de wind ging toenemen naar mate het later werd. Om ongeveer half 8 kreeg een appie van de buurvrouw hoeveel dozen we nog hadden? Ben enkele maanden geleden verhuisd dus ik voelde de bui al aankomen.. ik antwoordde dus met ‘zat 😉, heb je er last van’ waarop ik terugkreeg.. dan komen we gezellig buiten staan. Niet veel later stonden er meerdere met de champagne buiten.

Rond een uur of 21.00 uur kwam er een vent met zijn zoon bij me langs met de vraag of hij de afgestoken dozen mocht meenemen omdat zijn zoon in de tuin een muur wilde bouwen.. helemaal prima! Die kerel is 5x op en neer gereden.. dag erna was alles opgeruimd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan