Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Krijgen jullie ook vaak de vraag van mensen bij jou uit de buurt of je dit jaar weer thuis bent en zoja of je weer een showjte schiet?
Laat het ons hier weten welke vragen jij krijgt van je buren.

Voor nu nog geen vragen gekregen, maar dat zal vast niet lang meer duren. Ze weten hier wel dat wij altijd thuis zijn met oud en nieuw tot grote vreugde van de buurt.

Tot nu toe nog geen vragen maar de meesten zijn dan ook nog niet echt bezig met de jaarwisseling. Er zullen nog wel wat vragen komen of we thuis zijn met o&n waarbij de meesten het vragen omdat ze graag wat mooi vuurwerk zien.

Helaas zijn alle leuke buren die vroeg in het jaar al vroegen of ik het thuis vier zo ja dan blijven hun ook thuis. Alle nieuwe buren zie ik eigenlijk nooit, ook oudjaars avond niet.

Vaak de vraag "waar koop je dat?" En als ik dan (eigenlijk standaard) antwoord met "in de winkel" dan is vaak de reactie "jaaaa in polen zeker" terwijl ze net naar een hardstikke nederlandse compound hebben zitten kijken.

Vaak de vraag "waar koop je dat?" En als ik dan (eigenlijk standaard) antwoord met "in de winkel" dan is vaak de reactie "jaaaa in polen zeker" terwijl ze net naar een hardstikke nederlandse compound hebben zitten kijken.
Zo was ik afgelopen jaar bij een van mijn vrienden. Zelf hadden de buren daar voornamelijk shells en wat andere producten, duitse winkels dacht ik. De avond lang konden we genieten van elkaars spul, tot wij met de Tournament Box kwamen aanlopen. Toen waren ze wel benieuwd naar waar je zoiets kon kopen. Leuk als je dan kan zeggen, hier op de hoek.

*edit de buren daar, niet mijn vrienden.

Laatst bewerkt:
Haha heel herkenbaar dit ja en ieder jaar weer het zelfde. Ze geloven het gewoon niet.

Haha heel herkenbaar dit ja en ieder jaar weer het zelfde. Ze geloven het gewoon niet.
Achja liever dat dan geklaag. Had vorig jaar een man die hem de pan uit flipte om een zena minisalute. Het leek nergens meer op volgens hem en werd elk jaar maar harder en harder.

Wellicht herkennen jullie deze vraag ook?
”Kan je dat niet ergens anders doen?”
Ja hoor dat kan, maar ik heb dit plekkie gevonden en is helemaal prima.
De straat waarin ik woon is zo smal, een fontein gaat net. Dus we gaan massaal op het kruispunt staan en daar woont de zuurbuur toevallig.
Wel altijd alles kijken en dan achteraf mopperen. 🤣

Buren zijn hier allemaal erg enthousiast over het algemeen. 1 keer een akkefietje gehad met een overbuurman die wilde dat ik zijn auto ging wassen op 1 januari, omdat er vuurwerkresten op zaten. Daar vriendelijk voor bedankt tijdens het vegen ....
Later trok hij wel bij, maar dit jaar is hij verhuisd. Geen problemen meer dus :angel:

Dit jaar voor het eerst in tijden een andere locatie. Ook al heb ik niet echt meer een grote collectie en doe ik het met een paar producten, toch altijd benieuwd wat de reactie zal zijn. Kan toch alle kanten op.

Op de vorige locatie waren mensen er altijd heilig van overtuigd dat het uit polen kwam. Zoals de meeste hier vast wel zulke opmerkingen krijgen.
Uiteraard ging het dan om legale Nederlandse compounds, maar als ik dat zei kreeg ik een knipoog terug met de 'jaja' uitspraak vergezeld.

Toen een besteld matras bij een van de buren werd geleverd in een enorme doos midden december, waren ze ook zeker van hun zaak dat daar het vuurwerk in zat.

Ergens wel jammer dat de media in combinatie met het vele pruttelvuurwerk mensen doet laten geloven dat goed vuurwerk illegaal is, terwijl Nederland en natuurlijk Belgie een prachtig mooi legaal siervuurwerk aanbod hebben

De vraag of iets illegaal is komt meermaals voorbij op de mooiste avond. Het is wat dat betreft inderdaad erg jammer dat de gemiddelde burger geen flauw idee heeft over vuurwerk en zich door de media totaal heeft laten hersenspoelen.

Afgelopen jaar oa deze gehoord:

- 1' mine: 'Zooo! Bijna je hoofd kwijt!'
- Geiser C: Je mag wel even waarschuwen dat het zo ontploft! (Mijn waarschuwing was blijkbaar onvoldoende )
- kom aanlopen met een compound, 'dat kan je alleen in België kopen toch?'
- 'Wat kost dat nou?'
- 'Het is wel erg mooi, scheelt ons weer geld uitgeven volgend jaar met jou in de straat!'
- 'Dat is toch verboden?' Nee, dat is hier gewoon te koop. 'Ja, in Polen zeker, knipoog.'
- 'Het is nog geen twaalf uur! Dit mag nog niet!'
- 'Die troep, ruim je dat wel zelf op?' Nadat ze hebben staan juigen bij wat compounds.
- 'Je bent best gek, maar bedankt voor de show!'
- 'Ik ga zo m'n hond uitlaten, dat je het ff weet.'
- Zet cake vast met stenen, buurman niet, pot buurman valt om en vliegt me vanalles om de oren. 'Ja, een beetje risico hoort er bij' slokje bier, bulderlach.
- Cat1 met de peuter en kleuter op straat, brilletjes en gehoorsbescherming op, ruime afstand; 'Door mensen zoals jij gaan die kinderen straks alles slopen.'
Eh.. say what!?

Eens kijken of er dit jaar nog pareltjes bij komen.

De vraag of iets illegaal is komt meermaals voorbij op de mooiste avond. Het is wat dat betreft inderdaad erg jammer dat de gemiddelde burger geen flauw idee heeft over vuurwerk en zich door de media totaal heeft laten hersenspoelen.

- Geiser C: Je mag wel even waarschuwen dat het zo ontploft! (Mijn waarschuwing was blijkbaar onvoldoende )
- 'Wat kost dat nou?'
- 'Het is wel erg mooi, scheelt ons weer geld uitgeven volgend jaar met jou in de straat!'
- 'Dat is toch verboden?' Nee, dat is hier gewoon te koop. 'Ja, in Polen zeker, knipoog.'
- 'Die troep, ruim je dat wel zelf op?' Nadat ze hebben staan juigen bij wat compounds.
- Zet cake vast met stenen, buurman niet, pot buurman valt om en vliegt me vanalles om de oren. 'Ja, een beetje risico hoort er bij' slokje bier, bulderlach.
- Cat1 met de peuter en kleuter op straat, brilletjes en gehoorsbescherming op, ruime afstand; 'Door mensen zoals jij gaan die kinderen straks alles slopen.'
Eh.. say what!?

Ze hebben echt geen flauw benul van de regels, gewoon lekker doorstoken van 18:00-02:00

- 'Wat kost dat nou?'
Eh.. say what!?

wow klinkt als een gezellig buurtje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan