Vragen aan Vulcan 2025/2026!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Ik zag bij sommige dealers zonnen staan van Vulcan. Persoonlijk mis ik deze erg, komen die weer terug of is daar geen publiek voor?

1. Jumping Jellybeans was dit jaar niet leverbaar. Kunnen we die dit jaar wel verwachten?

2. De meeste cakes zitten in een kartonnen doosje met een mooi label. In het doosje zit vervolgens een losse cake met nogmaals hetzelfde label. Waarom worden overal deze doosjes toegepast? Brengt dit niet onnodige kosten met zich mee?

3. De Diamond Collection heeft nog steeds prachtige labels. Toch is het aanbod in deze lijn maar beperkt. Verwachten jullie hier uitbreiding in met nieuwe cakes of eventueel met compounds?

4. In veel compounds die jullie aanbieden zie ik dezelfde effecten terug; deze lijken vaak opgebouwd uit dezelfde cakes en of delen van andere compounds. Zo komt bijvoorbeeld de 'Tiger' naar mijn idee in veel compounds terug. Qua compounds zie ik in veel producten dezelfde effecten en schietwijzen terug. Zo lijken de Neon, Meta, Intense en Black Tortoise volgens mij allemaal vrij veel op elkaar. Het zijn mooie producten, maar de variatie mist naar mijn idee een beetje. Kunnen we een uitbreiding verwachten met iets meer variatie en 'unieke' producten?

5. De Viper viel dit jaar helaas erg tegen. De fluit was geen meertraps meer, maar een enkele fluit van matige kwaliteit. Heeft dit mogelijk te maken met overstap van plastic naar karton? Zijn er plannen om deze weer in originele staat te herstellen?

6. Bepaalde producten, zoals View en Blue Pearl, zijn niet (meer) in Nederland verkrijgbaar. Waarom is dit?

7. Met Budget Boom hebben jullie een leuke, gevarieerde budgetlijn neergezet. Wel heb ik één vraag hierom: waarom is de merknaam Budget Boom zo groot weergegeven op de labels en de naam van het product in kleine lettertjes onderaan weergegeven? De specifieke producten zijn zo lastig te onderscheiden.

8. Complimeten voor de nieuwe labels van o.a. Kylin en Black Tortoise. Kunnen we meer producten in deze stijl verwachten?

Laatst bewerkt:
Beste Pyroguy,

Thanks voor je bericht:

1. Het is nog onzeker of we dit jaar wel Jumping Jelly Beans kunnen leveren. Het is een specifiek fontein effect dat slechts enkele fabrieken kunnen maken. Of het nu wel gaat lukken is nog onzeker.
2. Label+doosje is inderdaad iets kostenverhogend. Het voordeel daarvan voor ons is dat het op deze manier wel in de Duitse winkel mag liggen, er zijn dan geen dummy’s nodig. We gaan wel stapsgewijs terug naar bedrukt doosje + neutraal label met uitsluitend een waarschuwingstekst.
3. Diamond Collection gaat dit jaar zeker nieuwe producten krijgen, zoals het er nu voor staat 3 inclusief 2 compounds.
4. Tiger is inderdaad ook onderdeel van Adrenaline en Compound-X. Neon en Meta zijn inderdaad 100% dezelfde compounds, hebben we ook vanaf het beging gezegd. Black Tortoise en Intense lijken inderdaad op elkaar. Maar in het algemeen zijn wij het eens met de oproep om meer unieke producten op de markt te brengen, dus eens met de vraagsteller. Wordt aan gewerkt.
5. De whistle in de Viper is tegenwoordig inderdaad een papieren fluit en dat zal helaas ook niet meer wijzigen naar een plastic innertube ivm wetgeving.
6. View is niet als batterij in NL toegestaan ivm met een kruitgewicht per schot >15g. Blue Pearl voldoet niet aan de BPN-afspraak mbt LxBxH. Maar is wel een hele mooie overigens!
7. Om te beginnen krijgen we over het algemeen positieve reacties op de Budget Boom, de meeste gebruikers zijn blij verrast met de prijs/kwaliteit. En ja, we hebben ook een aantal keren een opmerking over de uitstraling gehad. We nemen dit mee en zullen veelgehoorde geluiden altijd meenemen in de aanpassingen van in dit geval het design.
8. Dank voor het compliment. Er zijn inderdaad nieuwe producten te verwachten in deze stijl.

Beste Pyroguy,

Thanks voor je bericht:

1. Het is nog onzeker of we dit jaar wel Jumping Jelly Beans kunnen leveren. Het is een specifiek fontein effect dat slechts enkele fabrieken kunnen maken. Of het nu wel gaat lukken is nog onzeker.
2. Label+doosje is inderdaad iets kostenverhogend. Het voordeel daarvan voor ons is dat het op deze manier wel in de Duitse winkel mag liggen, er zijn dan geen dummy’s nodig. We gaan wel stapsgewijs terug naar bedrukt doosje + neutraal label met uitsluitend een waarschuwingstekst.
3. Diamond Collection gaat dit jaar zeker nieuwe producten krijgen, zoals het er nu voor staat 3 inclusief 2 compounds.
4. Tiger is inderdaad ook onderdeel van Adrenaline en Compound-X. Neon en Meta zijn inderdaad 100% dezelfde compounds, hebben we ook vanaf het beging gezegd. Black Tortoise en Intense lijken inderdaad op elkaar. Maar in het algemeen zijn wij het eens met de oproep om meer unieke producten op de markt te brengen, dus eens met de vraagsteller. Wordt aan gewerkt.
5. De whistle in de Viper is tegenwoordig inderdaad een papieren fluit en dat zal helaas ook niet meer wijzigen naar een plastic innertube ivm wetgeving.
6. View is niet als batterij in NL toegestaan ivm met een kruitgewicht per schot >15g. Blue Pearl voldoet niet aan de BPN-afspraak mbt LxBxH. Maar is wel een hele mooie overigens!
7. Om te beginnen krijgen we over het algemeen positieve reacties op de Budget Boom, de meeste gebruikers zijn blij verrast met de prijs/kwaliteit. En ja, we hebben ook een aantal keren een opmerking over de uitstraling gehad. We nemen dit mee en zullen veelgehoorde geluiden altijd meenemen in de aanpassingen van in dit geval het design.
8. Dank voor het compliment. Er zijn inderdaad nieuwe producten te verwachten in deze stijl.
Top dat jullie de moeite nemen om hier op het forum te reageren. Wordt enorm gewaardeerd!

Back
Bovenaan