Vragen aan Magnum Vuurwerk 2024/2025!

Magnum heeft veel te lijden gehad van afkeur, met name bij de 'dikkere' producten.

Gaan jullie deze producten nu downgraden of welke andere oplossing hebben jullie verzonnen om dat dit jaar te beperken?

Gaat Magnum weer een leuke fluitbak op de markt zetten?

Wat een kwaliteit wisten jullie weer neer te zetten, ik denk dat t meeste hierboven al gezegd/gevraagd is.

Wat mij betreft twee dingen: de Caïro crackling graag houden zoals hij is!! (Ik ga voor minimaal 1 en misschien wel 2 karton dit jaar!!)

De 1.2 extreme fireworks, deze kwam eind december ineens boven water...wat een enorm gave bak was dat zeg!! Komt deze dit jaar weer beschikbaar??

De vele afkeur die jullie afgelopen jaar hebben gehad, gaat dat consequenties geven voor de prijzen voor komend seizoen ?

De vele afkeur die jullie afgelopen jaar hebben gehad, gaat dat consequenties geven voor de prijzen voor komend seizoen ?

Inhakend op de vele afkeur en mogelijke gevolgen voor jullie prijsstrategie. Gaat de vele afkeur van afgelopen jaar invloed hebben op de kwaliteit van de 2024 batches van bestaande producten? Gsan jullie iets minder de grens opzoeken?

Iedereen heeft het over "de grens opzoeken".... misschien waren de lonten wel te kort, de vertragingen niet goed of vloog de doos in de fik ofzo.

Kunnen jullie er aub op letten dat de leveringen/controles aan/bij jullie verkooppunten goed gaan. 2023 hebben meerdere mensen, waaronder ik, via de magnum website de Cairo crackling besteld met afhaal punt "Raben voorburg". Echter zijn vele al op de eerste verkoopdag teleurgesteld en hebben een alternatief uit de zelfde serie gekregen. Dit is niet netjes en lijkt mij niet de bedoeling! Zeker gezien er voldoende landelijke voorraad leek te zijn!

Bedankt.

Ik sluit mij hierbij aan. De vraag is dan ook bij wie ligt de verantwoordelijkheid qua voorraadbeheer bij Magnum of bij Raben Voorburg? Mocht dit bij Raben liggen dan zou het goed zijn om dit strakker te regelen vanuit Magnum. Hoop mensen zijn teleurgesteld terwijl er landelijk nog genoeg te verkrijgen was. Zonde ook voor jullie naam als men niet kan vertrouwen op het leveren van een besteld artikel.

De winkel is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inkopen en bevestigd krijgen van voldoende aantallen producten. De webshop wordt door Magnum aangeboden aan de winkelier, maar hier hoeft geen gebruik van gemaakt te worden. Beheer hiervan ligt verder ook bij de winkelier.

De winkel is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inkopen en bevestigd krijgen van voldoende aantallen producten. De webshop wordt door Magnum aangeboden aan de winkelier, maar hier hoeft geen gebruik van gemaakt te worden. Beheer hiervan ligt verder ook bij de winkelier.
Ja ik geloof dat die verantwoordelijkheid bij de winkel ligt. Maar als de webshop er is, is er toch ook wel te voorspellen waar al die kartonnen Carïo Crackling naar toe moeten?

Nu is de consument de lul als de winkelier een beetje laks is met zijn inkoop. Maar die consument geeft wel honderden euro's uit voor mooi vuurwerk. Het is niet de winkel die de schuld krijgt, maar magnum. Dat zou ik als ik voor mij zelf spreek, altijd willen voorkomen.

Volgens Raben gaan alle bestellingen via Magnum en zouden zij ook mij hebben moeten inlichten dat ik geen Cairo zou krijgen maar een vervanger. Ik ben daar niet op ingegaan, maar dacht er het mijne van.

Ja ik geloof dat die verantwoordelijkheid bij de winkel ligt. Maar als de webshop er is, is er toch ook wel te voorspellen waar al die kartonnen Carïo Crackling naar toe moeten?

Nu is de consument de lul als de winkelier een beetje laks is met zijn inkoop. Maar die consument geeft wel honderden euro's uit voor mooi vuurwerk. Het is niet de winkel die de schuld krijgt, maar magnum. Dat zou ik als ik voor mij zelf spreek, altijd willen voorkomen.

In geval van de Cairo was deze ongeveer al uitverkocht bij Magnum toen de webshops open gingen..
Met andere woorden: toen was alles (op papier) al verdeeld.

Raben is gewoon een onbetrouwbare partij met zn dichtgetapete tassen en de grote verwisseltrucs. Mag ik wel zeggen toch?

Magnum treft in deze geen blaam.

In geval van de Cairo was deze ongeveer al uitverkocht bij Magnum toen de webshops open gingen..
Hoe kan hij dan toch bij een winkelier (lees Raben) worden besteld en betaald en niet worden geleverd. Waar gaat het dan fout?

Nou ik heb met eigen ogen gezien dat een webshop in ons dorp 3x een Magnum PI in zijn consumenten bestellingen heeft staan er maar 1 geleverd krijgt vanuit magnum. Dan is hij lui of laks met bestellen geweest, maar magnum kan toch ook zien dat er 3 die kant op moeten.

Ik snap je punt en het is ook de winkel, alleen kunnen die wel wat hulp gebruiken. Niet elke winkel is er 24/7 mee bezig... En ja ik hoop ook liever dat ze dat wel doen.

Nou ik heb met eigen ogen gezien dat een webshop in ons dorp 3x een Magnum PI in zijn consumenten bestellingen heeft staan er maar 1 geleverd krijgt vanuit magnum. Dan is hij lui of laks met bestellen geweest, maar magnum kan toch ook zien dat er 3 die kant op moeten.

Ik snap je punt en het is ook de winkel, alleen kunnen die wel wat hulp gebruiken. Niet elke winkel is er 24/7 mee bezig... En ja ik hoop ook liever dat ze dat wel doen.
Als jij een nieuwe auro bij een dealer koopt dan verwacht je ook dat de fabriek jou gaat bellen of je daadwerkelijk wel een rode wil?

Wat een onzin. De importeur stelt iets beschikbaar (webshop), het is aan de verkopende partij (winkelier) om te zorgen dat de orders vanuit zijn klanten goed voorradig zijn.

Als jij een nieuwe auro bij een dealer koopt dan verwacht je ook dat de fabriek jou gaat bellen of je daadwerkelijk wel een rode wil?

Wat een onzin. De importeur stelt iets beschikbaar (webshop), het is aan de verkopende partij (winkelier) om te zorgen dat de orders vanuit zijn klanten goed voorradig zijn.
Auto kopen en vuurwerk wat daadwerkelijk maar 3 dagen kan worden verkocht zijn 2 verschillende werelden.

Auto is op maat, mijn vuurwerk niet, al zou dat wel tof zijn. Maar ik heb mijn antwoord al op mijn vraag, dus het is al opgelost. Het werkt niet zoals gehoopt en ik moet dus opletten met "beschikbaarheid" op webshops, want dat hoeft niet zo te zijn, als de winkel laks is

Het heeft hoogstwaarschijnlijk niet altijd met laksheid te maken. Een dealer kan niet zomaar 3 losse doosjes bestellen en moet dat vaak minimaal per pallet doen. Als jij bij een kleinere dealer en wat vroeger in het jaar (zoals openingsactie Magnum) bestelt, dan plaatst een dealer lang niet altijd direct een nieuwe bestelling bij de importeur. Hij kan (noodgedwongen) zo een aantal weken wachten, tot er meerdere online bestellingen zijn binnengekomen, waarna hij een bestelling bij de importeur met de minimale voorwaarden de deur uit kan doen. In die tussentijd kan een product uitverkocht raken bij de importeur en wordt een deel van zijn bestelling dus niet geleverd.

Auto kopen en vuurwerk wat daadwerkelijk maar 3 dagen kan worden verkocht zijn 2 verschillende werelden.

Auto is op maat, mijn vuurwerk niet, al zou dat wel tof zijn. Maar ik heb mijn antwoord al op mijn vraag, dus het is al opgelost. Het werkt niet zoals gehoopt en ik moet dus opletten met "beschikbaarheid" op webshops, want dat hoeft niet zo te zijn, als de winkel laks is

Back
Bovenaan