Vragen aan Bonfireworks 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag: is Bonfireworks, indien het geval, alweer volop bezig met nieuwe producten te testen, in te kopen etc. (wat altijd al heel vroeg aan de gang schijnt te zijn) of worden soort tips als hier gegeven zelfs nog voor de komende jaarwisseling in beraad genomen? Anders vast wel voor latere plannen toch :D Inspiratie genoeg hier :)

Mek, wat ging er bij jou fout dan?

Bij mij ging hij 2 keer goed af. Veel beter dan op demo's omdat je er misschien 10 meter vanaf staat. Timing was ook perfect. In de finale per 2 geschoten, en de individuele mines deden niet veel onder voor die van de Niagara falls van Brothers.

De Great Walls of China....hier mag van mij(fors) aan gesleuteld worden.
Ik ben zelf gek op mines , maar deze waaier vond in werkelijk Bonfire onwaardig.
De rest van Bonfire, behoort gewoon tot de TOP van NL ......subliem , awesome ,great !

of eens goud met rood...mooie combi die je te weinig ziet. Iedereen is gericht op dat goud met blauw, terwijl met rood me heel stijlvol en Chinees lijkt. Rode mines, rode parels tussen de brocades... Heb je zo een nieuwe topper te pakken.

Het rood met goud ziet er in de Investigate van Hardix i.i.g. heel goed uit:)

maar die heeft nog blauw met crackling, en het rood is me niet krachtig genoeg.

Doel meer op een Sniper of Camuro Blast achtig iets, en dan met helder (of juist wat warmer rood, maar wel duidelijk) rode parels. En vooral rode mines eronder, da's mooi.

Maar goed, 't gaat hier om vragen aan Bonfireworks, niet ideeën voor cakes :D

Misschien kunnen er pakketten samengesteld worden uit bestaande cakes en die dan voor een aantrekkelijke prijs aan te bieden? Beetje hetzelfde idee wat ze bij Pronk doen. Hele collectie/lijn lijkt mij namelijk wel erg leuk en ligt toch al wel enigszins in de planning. :D

maar die heeft nog blauw met crackling, en het rood is me niet krachtig genoeg.

Doel meer op een Sniper of Camuro Blast achtig iets, en dan met helder (of juist wat warmer rood, maar wel duidelijk) rode parels. En vooral rode mines eronder, da's mooi.

Maar goed, 't gaat hier om vragen aan Bonfireworks, niet ideeën voor cakes :D

Ik denk zelf dat die combinatie weinig wordt toegepast omdat een brocade een relatief donker effect is. Rood is een vrij felle kleur, en zo is het goud weer wat minder goed zichtbaar. Blauw daarentegen is niet zo fel, en kan zo goed met goud overweg.
Nu mijn vraag: Is Bonfireworks nog van plan een knalcake in het assortiment op te nemen?

Vraag: is Bonfireworks, indien het geval, alweer volop bezig met nieuwe producten te testen, in te kopen etc. (wat altijd al heel vroeg aan de gang schijnt te zijn) of worden soort tips als hier gegeven zelfs nog voor de komende jaarwisseling in beraad genomen? Anders vast wel voor latere plannen toch :D Inspiratie genoeg hier :)

Richard, hele goede en interessante vraag
Ik denk dat je tot aan september invloed kan uitoefenen op het assortiment van Bonfireworks. Immers dan moet in China worden geproduceerd en de spullen moeten naar Nederland worden verscheept.
één ding is 100% zeker: Bonfireworks houdt heel veel rekening met de wensen van de liefhebbers zoals die op dit forum samenkomen.
Bert van Bonfireworks heeft een jaar lang alle topics op dit forum grondig bekeken om te kijken wat liefhebbers mooi vinden.
De oriental collectie is daar het bewijs van.
Wat ik persoonlijk niet kon weten is dat de collectie uiteindelijk ook zeer scherp geprijst zou gaan worden.
Al deze factoren verklaren volgens mij het grote succes van Bonfireworks.

Wat ik persoonlijk niet kon weten is dat de collectie uiteindelijk ook zeer scherp geprijst zou gaan worden.
Al deze factoren verklaren volgens mij het grote succes van Bonfireworks.

Dat is inderdaad iets wat natuurlijk een hele goede combi was van Bonfireworks, betaalbare en goede producten.
Hopelijk zien we dit jaar in hun vuurwerk geen prijsverhoging terug en blijven ze stevig met hun benen op de grond staan. Nog goedkoper zou natuurlijk nog mooier zijn...... even een stille hint, Bert van Bonfireworks leest tenslotte mee :D

Nog goedkoper...zoals Moontan al het antwoord van Bert doorgaf, is dat afhankelijk van de productie- en transportkosten. En hij wil er zelf natuurlijk ook nog een boterham aan overhouden. Dus denk dat het al behoorlijk aan de bodem zat qua prijzen, vond ik in ieder geval wel te merken :D

Mooi, Moontan, hoe Bert onze adviezen ter harte neemt en dat hij er nog iets mee kan voor dit jaar. Als hij slim is, en dat zal wel gezien van Bonfireworks, leest hij ook in de andere tiptopics aan andere importeurs lekker mee. Inspiratie opdoen, graantjes meepikken :D

Nog wat persoonlijke wensen/voorkeuren dan maar?
* begin maar gewoon niet aan knalcakes. Daar is onderhand zoveel keus in dat het me nauwelijks nog toegevoegde waarde lijkt voor Bonfireworks. Of je moet met iets héél opvallends, ook qua prijs, op de proppen kunnen komen. Een Jorge BS120 of BS100 maar dan voor consumenten, in die richting zul je nog wat kunnen bereiken.

* wat ik eerder genoemd zag: een minescake. Eentje in fanshape met verschillende felgekleurde mines. Oplopend tempootje...Prachtig.
* een voordelige cake met enkel tails. Met kleur. Fanshape kan mooi zijn, zeker als je 'm z-shape en mss zelfs kruislings laat schieten, maar i-shape kan ook mooi zijn
-> laatste twee zijn liefhebberdingen die je gewoon in vuurwerkland nauwelijks aantreft omdat er geen massale vraag naar is. Wij freaks weten er wél raad mee!

* Sowieso: betaalbare fanshapes. En originele. Vooral spelen met de schietrichting zien we nog te weinig. Daar kun je écht mee opvallen! Z-richtingn afwisselen, laten kruisen, van binnen naar buiten, buiten naar binnen, dat soort geintjes. Icm goede prijzen, je bekende heldere kleuren en goedgevormde effecten kunnen dat krakers van de bovenste plank zijn.
* een goede blinkercake, met enkel blink-boeketten, niks anders. En dan in diverse kleuren, grote blinkboeketten. Rooitje van Marijn komt in de richting, maar er is veel meer mee mogelijk.
* en de Colourful Leaves moet natuurlijk een herkansing krijgen: een mooie horsetail cake.

That's all for now :D Fijn om te merken hoe een medeliefhebber de wensen en tips ter harte neemt, en zo geweldig vuurwerk op de markt zet. Dat oogst succes, dat blijkt maar weer. Bedankt, en geniet van je werk, dan genieten wij van je vuurwerk.

Mek, wat ging er bij jou fout dan?

Bij mij ging hij 2 keer goed af. Veel beter dan op demo's omdat je er misschien 10 meter vanaf staat. Timing was ook perfect. In de finale per 2 geschoten, en de individuele mines deden niet veel onder voor die van de Niagara falls van Brothers.

Er is niets fout gegaan hoor Jos.
We vonden alleen de mines veel te mager, te lief en ook de hoogte was maar matig ,niet echt spektaculair.
Eeerlijkheidshalve moet ik toegeven dat we de Great wall geschoten hebben als stand-alone.
Daar is deze batt eigenlijk gewoon niet geschikt voor in mijn ogen.

De (forse) wind zal ook parten gespeeld hebben.
In een projekt (wat eerst mijn bedoeling was)zal hij echter veel beter tot ze,n recht komen.

We hebben ook de Loco-Motion van Brothers geschoten , en deze mines waren
echt geweldig.....het kan dus wel!!:)

Ciao
Mek

Geachte bonfire,

Is het ook mogelijk dat jullie voor de laatste tube of salvo een doorverbind lont aanbrengen aan de buitenkant van de pot. Met natuurlijk een duidelijke vermelding, GEEN AANSTEEKLONT, dit maakt het doorlonten een stuk makkelijker en natuurlijk een mooie constante show.

Geachte bonfire,

Is het ook mogelijk dat jullie voor de laatste tube of salvo een doorverbind lont aanbrengen aan de buitenkant van de pot. Met natuurlijk een duidelijke vermelding, GEEN AANSTEEKLONT, dit maakt het doorlonten een stuk makkelijker en natuurlijk een mooie constante show.

Je kunt ook gewoon een gaatje in de laatste tube maken, tegenover waar het laatste lontje ingaat, en daarin dan weer een lontje van een andere pot of een andere lont doen.

(Verwijder maar als ik dit niet mag zeggen)

Geachte bonfire,

Zou uitlokken van een overtreding zijn, want doorlonten is bij de wet verboden.

Het aanbrengen van een tweede lont is ook momenteel bij wet gewoon verboden.

Met de CE-keuring echter, mag een importeur wél een tweede reserve-lont aanbrengen op een cake. Dus, dit jaar biedt dat al hoop :angel:

Al het vuurwerk wat na juli 2010 binnen nederland gebracht zal gaan worden moet voldoen aan de CE-Keuring

Ik heb nog 2 suggesties/vragen voor nieuwe cakes. Ik heb dit ook eerder gesuggereerd in het 'wat missen we nog'topic op FPM:

* een cake met go-getter effect. Het is in Swimming Stars van Beko m.i. mislukt: sterren die pas later voortwaartse stuwing krijgen. Dit kan, zoals je ziet in grote shows, als tails/kogels die uit de cake rechtomhoog gaan en dan pas later na de burst vaart krijgen. Maar wat nóg mooier zou zijn (alleen heb ik geen idee of het mogelijk is in consu-kalibers) is als de sterren van een boeket, een peony, na de burst opeens grillig van richting veranderen in de lucht, door elkaar heen. Zeer bijzonder.
* Een cake met fluiters ná de burst. Dus eerst het lanceren van de bombette, dan het ontbarsten daarvan en dat er vervolgens fluiters uitkomen die verspreid het luchtruim kiezen. Wellicht per bombette gecombineerd met andere effect en kleur, of vanuit de cake afwisselend met andere effecten (dat Earcatcher idee). Ben benieuwd of dit mogelijk is. Ik had wel fluitpijltjes van Jorge waar, behalve een paar sterretjes, ook na de burst een fluiteenheidje wegfloot...

Twee soorten effecten die vast niet al te makkelijk te verwezenlijken zijn, en waarmee jij en wij absoluut de show zullen stelen :D

- Komen er meer dealers, zo ja, waar?

- Wordt het assortiment uitgebreider, met bijvoorbeeld budget cakes en fonteinen?

Ik vind 'm zeker mooi maar had ook meer het idee doordat ik het in films van prof.shows vaak voorbij heb zien komen.

Denk dat wat jij wilt niet haalbaar is met 15 gr per tube..
Volgens mij zijn de grenzen met deze kruitinhoud wel zo´n beetje bereikt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan