[Voorstel] Kunnen de winkeliers geen consumentenshow schieten?

VWBE

VWC lid
Heren HVLV,

Kunnen jullie niet met de overheid overleggen dat enkel de winkeliers in de buurt van hun winkel een show verzorgen?

Dat bvb gemaakte bestellingen kunnen omgezet worden in een winkeliershow?

Stel je voor, 4 Transbombers tegelijk de lucht in.
Klanten kijken toe op afstand.

Ik zou mijn bestelling dan niet annuleren.

Heren HVLV,

Kunnen jullie niet met de overheid overleggen dat enkel de winkeliers in de buurt van hun winkel een show verzorgen?

onmogelijk met een paar honderd winkels en enkele tientallen mensen met papieren (in verhouding dan:P)

Heren HVLV,

onmogelijk met een paar honderd winkels en enkele tientallen mensen met papieren (in verhouding dan:P)

Voor F2 hoef je toch geen papieren te hebben?
Waarom zou een winkelier zijn eigen producten niet vakkundig kunnen afsteken?

En publiek met mondkapjes, 1,5 meter, een veeg alcoholgel tussen de billen enz enz enz

Beter is dat de importeurs en de branchevereniging hun handen ineen slaan en met een voorstel komt richting de overheid.
Het voorstel zou dan zijn: om te kijken of het misschien over 3 maanden wel vuurwerk afgestoken mag worden, als er een verlichting is qua ziekenhuis opnames.
Ik vind dat we daar recht op hebben, omdat het vorig jaar is beloofd door de overheid.

Nog beter: burgelijke ongehoorzaamheid: verbod negeren en alles uitleveren, verkopen en afsteken.

Nog beter: burgelijke ongehoorzaamheid: verbod negeren en alles uitleveren, verkopen en afsteken.
Mee eens... Zou vanaf importeurs niveau moeten komen om gedekt te zijn, de individuele verkopers zullen hun vergunning niet willen riskeren, die hebben misschien nog een sprankje hoop dat ze ooit nog weer mogen verkopen. Als iedereen georganiseerd die hoop nou ns losliet...

En dan je vergunning kwijtraken en dan sowieso nooit meer verkopen...
Je vergist je erin hoe ontzettend streng ze bovenop het vuurwerk zitten.

Beter is dat de importeurs en de branchevereniging hun handen ineen slaan en met een voorstel komt richting de overheid.
Het voorstel zou dan zijn: om te kijken of het misschien over 3 maanden wel vuurwerk afgestoken mag worden, als er een verlichting is qua ziekenhuis opnames.
Ik vind dat we daar recht op hebben, omdat het vorig jaar is beloofd door de overheid.

Bijvoorbeeld een Koningsdag(/nacht) zou dan een prima extra reden kunnen zijn, denk ik. Gebeuren zie ik het helaas echter nooit...

En dan je vergunning kwijtraken en dan sowieso nooit meer verkopen...
Je vergist je erin hoe ontzettend streng ze bovenop het vuurwerk zitten.

Dat weet ik wel. En op winkeliersniveau snap ik dat heel goed. Maar als ALLE importeurs en ALLE verkooppunten mee zouden doen ( 100-den winkels), dan zou het merendeel er mee weg komen.

Verboden werken omdat het merendeel zich er aan houden. Als dat zou wegvallen, dan werkt een verbod ook niet.

Voor F2 hoef je toch geen papieren te hebben?
Waarom zou een winkelier zijn eigen producten niet vakkundig kunnen afsteken?

En publiek met mondkapjes, 1,5 meter, een veeg alcoholgel tussen de billen enz enz enz

Voor F2 hoef je tijdens de officiele afsteektijden op 31 december 18:00 tot 1 januari 02:00 geen papieren te hebben om het als particulier af te kunnen steken. Maar omdat er een verbod is, geldt die vrijstelling niet. En heb je zelfs tijdens oud en nieuw voor het ontsteken van F2 wel papieren nodig ( zoals alle andere dagen van het jaar al het geval was ) en de bij behorende regels die er er allemaal bij komen kijken voor het soort show die je wilt schieten. Dus helaas kan dat niet, anders konden wij dat natuurlijk ook gewoon doen.

Ik snap het voorstel wel. Maar ik zou dan eerder zeggen dat overheid maar shows kan organiseren. Zoek het maar uit. Klote regering verbiedt van alles en levert geen alternatieven. Terwijl ze zelf boter op hun hoofd hebben. Ik hield wel van politiek, maar ben er echt helemaal klaar mee.
Wat mij betreft krijgen winkeliers compensatie voor een geschoten show rond oud en nieuw. Vuurwerk dat ze de lucht in schieten wordt gecompenseerd tegen verkoopprijs. En dan lekker met elkaar corona rondhoesten.
Ben meestal erg politiek correct maar ben er echt zo klaar mee nu. ( en heb een speciaal biertje of 4 op;-) )
greetzzz

Voor F2 hoef je tijdens de officiele afsteektijden op 31 december 18:00 tot 1 januari 02:00 geen papieren te hebben om het als particulier af te kunnen steken. Maar omdat er een verbod is, geldt die vrijstelling niet. En heb je zelfs tijdens oud en nieuw voor het ontsteken van F2 wel papieren nodig ( zoals alle andere dagen van het jaar al het geval was ) en de bij behorende regels die er er allemaal bij komen kijken voor het soort show die je wilt schieten. Dus helaas kan dat niet, anders konden wij dat natuurlijk ook gewoon doen.

Nu met corona is toch alles mogelijk.
Als het kortgeding geen zin heeft, kunnen ze het minstens vragen lijkt me.

Hoofdargument van het verbod is de zorg ontlasten, omdat ze de particulieren niet vertrouwen.
Maar winkeliers zie ik niet zo snel gekke dingen doen met hun eigen vuurwerk, want dat is slechte reclame.

Mij gaat het vooral om de winkeliers te beschermen: omzet genereren om het hoofd boven water te houden en een deel van de bunker leeg te maken.

Ik snap het voorstel wel. Maar ik zou dan eerder zeggen dat overheid maar shows kan organiseren. Zoek het maar uit. Klote regering verbiedt van alles en levert geen alternatieven. Terwijl ze zelf boter op hun hoofd hebben. Ik hield wel van politiek, maar ben er echt helemaal klaar mee.
Wat mij betreft krijgen winkeliers compensatie voor een geschoten show rond oud en nieuw. Vuurwerk dat ze de lucht in schieten wordt gecompenseerd tegen verkoopprijs. En dan lekker met elkaar corona rondhoesten.
Ben meestal erg politiek correct maar ben er echt zo klaar mee nu. ( en heb een speciaal biertje of 4 op;-) )
greetzzz

Ook prima idee.

Wat je nu voorstelt is EXACT waar gl en Pvdd ((als tussenstop) al jaren heen willen: centrale shows.
En je tuint er met open ogen in.

Heren HVLV,

Geef ze ideeën om ipv consumenten vuurwerk zelf af te steken het door de winkelier te laten doen. Leuk voor de winkelier z’n omzet dit jaar en leuk voor links om volgendjaar zonder consumenten vuurwerk door te pakken, aangezien de voorraden reeds gecontroleerd de lucht in zijn geschoten.

Back
Bovenaan