Volgend jaar verbod op particulier vuurwerk?

Tja een algeheel verbod lost geen problemen op maar verergert ze enkel.
Ik en met mij vele anderen op dit forum zullen gewoon doorgaan met onze hobby.
laten we zeggen dat er dan voor 50 miljoen aan illegaal wordt gekocht...
Dan kunnen we gaan spreken van overlast als op elke hoek van elke wijk de cobras om je oren vliegen en de bs 120jes de lucht in worden geschoten.

Maar goed laten we als leiders van dit land wat eigenlijk veel betere dingen te doen heeft vuurwerk eens onder de loep nemen. en luisteren naar links gezeur over modernisering van tradities.
Tis gewoon een winpunt voor linkse boomknuffelaars om het over vuurwerk te hebben.
En daar draait zoon partij nou eenmaal zn winst op.
Maar wat ze wel vergeten is dat de samenleving er op achteruit gaat .
In dit al zo alles bepalende land.
Sloop alle lol en maak stemvee van onze samenleving.
Werken betalen en 2 x per jaar op vakantie en voor de rest je mond houden.
Over 6 jaar wordt er waarschijnlijk bepaald welke kleur onderbroek je mag aantrekken sochtends zodat het niet storend is als je bukt.

We leven in een rare tijd...

Steeds meer minder mensen steken vuurwerk af omdat ze steeds minder geld te besteden hebben omdat er steeds meer geld afgepikt wordt door de staat.

Nee, volgend jaar nog niet maar 2017 moet ik nog zien. Ik denk dat je volgend jaar wel een verdere ban vanuit importeurs of overheid (en van hun anders wel vanaf 2017 als dan geen totaalverbod komt) zult zien op klein vuurwerk als romeinse kaarsen, pijlen tot 20 gram sas, gillende heksen en ander klein prut en misschien ook knallers vanwege de wegknallende gipsen stoppen. Dit om het grotere sierspul te behouden.

Nee, volgend jaar nog niet maar 2017 moet ik nog zien. Ik denk dat je volgend jaar wel een verdere ban vanuit importeurs of overheid (en van hun anders wel vanaf 2017 als dan geen totaalverbod komt) zult zien op klein vuurwerk als romeinse kaarsen, pijlen tot 20 gram sas, gillende heksen en ander klein prut en misschien ook knallers vanwege de wegknallende gipsen stoppen. Dit om het grotere sierspul te behouden.

Dat zou ik alleen maar toejuichen.

Ik heb als theorie, als er daadwerkelijk minder verkocht wordt dan zou er toch ook minder overlast moeten zijn. Als dat niet is zou het een bevestiging moeten zijn dat er een levendige illegale handel is.

Anti vuurwerk berichten, echt als al die mensen nou eens een verbod kregen om ooit nog 1 woord te zeggen, zou Nederland niet zo na de tering gaan:S

Je leest zoveel berichten ik ga het een Hetze noemen, het is een haatdragende sfeer als je van vuurwerk houd.

Dan zit ik als veteraan terug te denken aan de echte roerige jaren 70 en 80 willen ze daar terug naar toe? Kan daar leuke verhalen over vertellen.

Wat je ook doet als liefhebber het is nooit goed, inkorten van de tijden van het vuurwerk wat het niet veroorzaakt.
Dan merk ik er is geen kluit tegen gewassen de dwang.
Nu al 9000 maak er 900000.000000 van het lijkt mij als oude mulo vwo'er toch niet zo moeilijk om na te denken van 29 30 31 verkopen. en nu horen ze knallen. Dat kan 1 dan geen vuurwerk zijn wat nu in de winkel ligt. Dus dan haal je dat vuurwerk weg conclusie blijft die knallen zijn er volgend jaar weer. Dat is een makkelijke na denker toch.

Weet zeker dat men heel vaak niks hoort en toch stemt.
Wat moet het worden....65 miljoen inkomsten naar 65 miljoen schade?...want reken maar dat gaat wat worden en dan kan ome agent staan bij de show als ik hem was zou ik er ook bij blijven staan want echt alles gaat er gebeuren.
8500 auto's uitgebrand steekpartijen vechtpartijen zelf vuurwerk maken dronken over straat met grote groepen stad tegen stad.

Kansloos !...na een verbod is GroenLinks af van haar parade paardje dan verdwijnt het en als het dan erop aan komt wat hebben we toch verkeerd gedaan door het verbieden zijn ze zo laf om dan de zittende partijen de schuld te geven.

Ik mijn kinderen zullen altijd vuurwerk blijven afsteken dan mogen ze van mij 'illegaal' vuurwerk

Ik vrees met je mee richardus, beng bang dat 2016/2017 de laatste zal zijn met legaal consumentenvuurwerk

Waar "vraag" is naar vuurwerk zal ook het "aanbod" groeien, dus wanneer het wordt afgeschaft waar ik overigens niet van uitga, zal er een nieuwe markt ontstaan. Deze nieuwe markt gaat dan ondergronds en is niet meer te controleren en zal voor velen een aantrekkelijke bijverdienste gaan worden ongeacht te strafmaat. Laatst keek ik online een beetje rond op buitenlandse vuurwerksites en wat mij opviel was dat je het bezoekersaantal kon zien en voor een klein land als Nederland stond deze op 41000 bezoekers terwijl een land als Duitsland welke veel groter is een bezoekers aantal van nog geen 8000 had. Aangezien Nederland een land van regels en wetten is en de Nederlander gemiddeld genomen zich hier ook van bewust is en van een mooi stukje vuurwerk houdt zal naar harte lust vuurwerk kopen. De media geeft ons net als met veel dingen een verkeerd beeld over vuurwerk, tuurlijk gaat er wel eens wat fout, maar wanneer we met z'n allen de veiligheid in acht nemen zal het allemaal wel meevallen. Gewoon lekker vuurwerk inslaan allemaal en er met z'n allen een fijne avond van maken met vrienden en familie, hapje drankje(na afsteken)erbij dan komt dit de Nederlandse economie ook weer ten goede en is de cirkel weer rond. Ben benieuwd naar de verkoopcijfers van dit jaar het spekt de schatkist natuurlijk ook weer, wat met totale afschaffing niet het geval zal zijn :)

Back
Bovenaan