Vlissingen 23-07-2009

moontan

VWC lid
Waar: Vlissingen
Provincie: Zeeland
Wie: Katan Vuurwerk
Waar: ponton Westerschelde
Wanneer: donderdag 23 juli 2009
Tijdstip: 22.30 uur

Kermis 17 t/m 26 juli 2009
Vlissingen mag zich beroemen op één van de grootste kermissen van Zeeland. Niet voor niets komen er jaarlijks zo'n 100.000 bezoekers op af.

De drukste avond is die waar op traditiegetrouw een vuurwerkspektakel wordt afgestoken vanaf een ponton op de Westerschelde. Dit jaar staat de vuurwerkavond gepland op donderdag 23 juli, aanvang 22.30 uur.

Als het lukt dan ben ik hier komend jaar voor het eerst aanwezig.

Het schijnt de moeite waard te zijn die jaarlijkse show. Als ik ga zal ik wat foto's schieten:wink:

Je hebt een hele grote boulevard in vlissingen en als ze het vanaf een ponton schieten is het denk ik wel heel erg mooi:wink:

Staat nu vast, ik ben aanwezig. ik zal proberen foto's te maken. Ik heb er zin in!

Hier een stukje van de show van 2008, helaas best ver gefilmd en niet altijd scherp maar toch:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Kom donderdag naar het vuurwerk!
Tot en met 26 juli 2009 vindt de jaarlijkse kermis plaats in het bruisende stadshart van Vlissingen. Met zo’n 40 attracties behoort de kermis van Vlissingen tot één van de grootste kermissen van Zeeland. Niet voor niets komen er jaarlijks zo’n 100.000 bezoekers op af.

Groot vuurwerkspektakel

Op donderdag 23 juli 2009 vindt traditiegetrouw een groot vuurwerkspektakel plaats. Om 22.30 uur wordt vanaf een ponton op de Westerschelde een prachtig vuurwerk afgestoken. Wie verzekerd wil zijn van een mooi plekje doet er dus goed aan om op tijd te komen. Na het vuurwerk nodigen de vele terrassen u uit om de avond in sfeer af te sluiten...

De laatste dag van de kermis, zondag 26 juli 2009, valt er van alles te beleven voor jong én oud tijdens de gezellige familiedag. Deze dag wilt u niet missen!

http://www.vlissingen.nl/web/show/id=290228/contentid=24154

Ik ben er bij om te filmen!
Ben benieuwd.

ik ga ook! Ik ga niet filmen.. Ik ga vooral genieten :p

ben ook wel benieuwd. Heb vernomen dat ze ook een aantal watershells gaan gebruiken.

owja, nog vraagje : Is het nou gewoon aan de Boulevard? of meer naar het einde van die hele kustlijn?

owja, nog vraagje : Is het nou gewoon aan de Boulevard? of meer naar het einde van die hele kustlijn?

Dit is de locatie waar afgelopen jaren altijd het ponton met vuurwerk lag:
Locatie kermisvuurwerk Vlissingen
Op de Oranjedijk heb je dus een prima uitzicht.
Als je met de auto komt, kan je parkeren op het parkeerterein naast de Koningsweg.
Dit is direct over de Koningsbrug rechts.
Waarschijnlijk is het hier rond 22:30 uur wel druk met auto's, dus ik zou zeggen kom op tijd als je hier wilt parkeren.

Laatst bewerkt:
Dit is de locatie waar afgelopen jaren altijd het ponton met vuurwerk lag:
Locatie kermisvuurwerk Vlissingen
Op de Oranjedijk heb je dus een prima uitzicht.
Als je met de auto komt, kan je parkeren op het parkeerterein naast de Koningsweg.
Dit is direct over de Koningsbrug rechts.
Waarschijnlijk is het hier rond 22:30 uur wel druk met auto's, dus ik zou zeggen kom op tijd als je hier wilt parkeren.

hmm oke, bedankt! ik zorg wel dat ik er een half uurtje ofzo van te voor ben..

Zo, Ik ben net terug..

Was echt geweldig. Hele mooie show. Ponton lag recht voor ons!

Het Begon met veel knallen en daarna veel effecten en kleuren. zo werd het opgebouwd naar o.a. grote shells. Het einde was schitterend.

Ik heb een aantal foto's en hier en daar ok nog wat gefilmd.

Foto's volgen morgen!

:bye:

Ik heb een leuke show gezien ie vooral leuk was omdat er weer eens Zink bommen bij een show in Nederland werden gebruikt. Ook gebruikten ze ouderwets vuurpijlen van Zink, ze opende met de zink knalpijlen en later in de show zag ik ook de kleur pijlen van Zink voorbij komen. De film heb ik morgen voor jullie. Was vandaag multi functioneel, 1 foto camera rechts en 1 film camera links :bonk:

6inch was het maximale kaliber.

Hier mijn foto's genomen van deze show!

Clipboard014.jpg

DSC_3451.jpg

DSC_3435.jpg

DSC_3428.jpg

DSC_3437.jpg

DSC_3401.jpg

DCS_3383.jpg

DCS_3365.jpg

DCS_3363.jpg

DCS_3364.jpg

DSC_3436.jpg

DSC_3429.jpg

DSC_3409.jpg

DSC_3391.jpg

DCS_3362.jpg

Er staan in totaal 32 foto's van deze show online en je vind ze hier: Vlissingen 2009 - Katan vuurwerk

Er waren idd wat zink pijlen ja. Verder hier en daar ook nog watershells. ik vond het een goede opgebouwde show.

Ik heb een paar foto's , maar vond ze wat tegenvallen. Ik zal binnekort eens kijken of er toch nog wat tussen zit. Het is ook maar met een digitale camera gemaakt. Ach, ik ging toch om vooral te genieten! Katan vuurwerk heeft het netjes gedaan.:wink:

wellicht volgt er nog een wel een klein filmpje:wink:

p.s. Mooie foto's Tony

Laatst bewerkt:
Hier de film van vlissingen.
Naam van Katan staat verkeerd in de titel (Dit is bekend bij mij).

Ik wil mijn collega's becomplimentiseren met deze show. Ik vind hem, bekeken met een neutraal oog, erg goed. De opbouw is goed, alleen de korte pauze aan het begin vind ik jammer, de rest uitstekend. Een finale om van te smullen, normaal is het één rits, nu gaat het in salvo's en van 2" tot 6", super.
De pijlen komen ook goed tot hun recht. En de echte goede kwaliteitsbommen haal je er natuurlijk zo uit. In ieder geval een show die goed in elkaar zit, prima word opgebouwd en hele mooie beelden heeft. Toppie!

Back
Bovenaan