Vinden jullie een mooi label belangrijk ?

Vinden jullie een mooi label belangrijk ?

• Totaal stemmers
    154
  • Peiling gesloten .
Ik kijk zeker wel naar de labels eerlijk gezegd. Al koop ik daarvoor het product niet. Die koop ik echt om de uitwerking en de prijs/kwaliteit verhouding.
Maar een mooi label geeft wel net dat btje extra vind ik zelf.

Ik kijk zeker wel naar de labels eerlijk gezegd. Al koop ik daarvoor het product niet. Die koop ik echt om de uitwerking en de prijs/kwaliteit verhouding.
Maar een mooi label geeft wel net dat btje extra vind ik zelf.

Hierbij sluit ik mij volledig aan!:D
Labels geven toch dat beetje extra vaak. Ook al missen we in Nederland soms de echte "chinese" look, haha ;)

Gestemd op: nee, ik bekijk zowieso eerst de uitwerking.

Vind de labels om een cake totaal niet belangrijk en het zegt me helemaal niets.
Ik vind daarom de cakes uit de Event serie van Rubro ook mooi.
Geen poes pas, gewoon goede cakes.

Tuurlijk zijn er ook genoeg cakes met een geweldig label, leuk mee genomen, maar vind het totaal geen toevoeging.

Een mooi label vindt ik wel belangrijk, het zegt namelijk wel iets over ht merk, maar ook over het artikel. De producenten zouden zichzelf hier ook goed aan doen om het aantrekkelijker te maken.
Echter gaat het me uiteindelijk om de uitwerking. Elk jaar opnieuw kijk ik talloze filmpjes om weer tot keuzes te komen. Als ik een dergelijke pot mooi vindt en de prijs ook goed te doen is, laat ik zeker niet staan omdat het label met niet aanstaat.

Tenslotte, als mensen je vuurwerk bewonderen, kijken ze heus niet naar de pot of elders, maar naar het effect!

Nee, ik bekijk sowieso altijd de uitwerking als eerste.
Die prachtige labels zie je toch niet als je het vuurwerk in het donker afsteekt.

Label belangrijk? Tuurlijk; een Ferrari geschilderd met een kwast en loodmenie verkoopt ook minder, ook al is de inhoud dik in orde. Uiteraard staat de uitwerking voorop, lijkt mij meer dan logisch.
Een goed product moet er ook goed uitzien, of eigenlijk; de eventuele koper overhalen tot het kopen. De meeste 'gewone' oudjaar vuurwerk kopers maken hun keuze in de winkel, dan is een label wel belangrijk denk ik. Liefhebbers kijken eerst filmpjes en demo's, die laten zich niet afleiden door een label (ok, ik misschien dan als label freak :wink: ). De voetbal pakketten in de club kleuren, het Gerard Joling pakket; labels zijn dan bijna belangrijker dan het vuurwerk zelf. Men probeert toch de verkoop er mee te stimuleren. Geen idee of dat ook echt succesvol is.

het is een mooie afwerking. maar niet echt belangrijk. bij veel no-name blokken heb je ook geen label. maar het zijn wel harstikke mooie blokken. een label zegt dus niks over het product.

In vind de inhoud van een cake belangrijker dan het label wat er om heen zit. Die labels met mooie plaatjes mogen ze van mij wel weg laten. Doe der maar een simpel en goedkoop papiertje omheen. Kunnen dat geld wat ze daaraan overhouden in de effecten stoppen.

Omdat het vuurwerk seizoen inmiddels in volle gang is en er steeds meer leden online komen wilde ik topic weer even naar boven halen om te kijken wat deze freaks hiervan vinden.

Laatst bewerkt:
Het maakt mij niet uit als hij geen label heeft of super mooi is maar als de cake maar mooi is of de pijlen want wie ziet nou de label als je het de lucht in schiet

Ik heb gestemd op: Nee, ik bekijk zowieso eerst de uitwerking.

Waarom? Nou vooral om de reden die veel anderen ook al hebben aangegeven, mensen zullen het vuurwerk vooral bewonderen wat in de lucht te zien is en niet of het een mooi label is met minder effect. Sterker nog, dat is nog niet eens te zien in het donker.

Daarentegen kunnen we er niet om liegen, de meeste freaks zoals ons gaan het vuurwerk meermaals bewonderen zodra dit in huis is, we kunnen er uren naar staren en over dromen hoe we het precies gaan afschieten. Ook maakt een mooi label het bestellen en het bekijken van het vuurwerk in de vitrines simpelweg leuker. Bij mij is de pret vooraf net zo belangrijk als het stoken zelf. Als er dan mooi verpakte cakes te bewonderen zijn geeft dit wel een extra speciaal gevoel.

Maar alles draait uiteindelijk om het effect, daarom dus deze keuze.

:cool:

Ik beoordeel een cake nooit op zijn uiterlijk. Ik moet zeggen dat een mooi label wel goed over komt, het heeft toch wat meer aantrekkingskracht.
Ik schaf cakes alleen aan als de uitwerkingen goed en mooi zijn, een mooi label is dan mooi meegenomen (voor het gebruik als dummy na het afsteken is het wel leuk natuurlijk).

Ik heb ook gestemd op "Nee ik bekijk zowiezo eerst de uitwerking"
Ziet de Cake qua label er mooi uit is het alleen maar meegenomen.

De Labels zijn er puur en alleen voor de verkoop,
Een Cake valt daardoor sneller op, en voor de gewone huis/tuin/keuken man die niet echt research doet, kan het uiterlijk (+inhouden&prijs) van de cake juist net dat iets bepalen dat ie hem meeneemt.

En ach in het donker vallen de Labels totaal niet meer op!

Een mooi label is leuk maar gaat toch in de eerste plaats om de uitwerking. sommige geven veel om een label maar heb liever een cake met prof look zegmaar. gewoon simpel uiterlijk en een geweldig innerlijk:)

Uiteraard gaat het om de uitwerking maar een mooi label trekt mij zeker aan. Ik koop sneller een cake met een mooi/overzichtelijk label dan een cake met een lelijk/onoverzichtelijk/druk label.

Labels vind ik altijd wel wat hebben. Dure cakes koop ik nooit puur voor het label, maar kleinere dingetjes vaak wel. Cakes en pijlen koop ik 99,9% van de keren voor de uitwerking, en 0,1% voor het uiterlijk (waar het label ook onder valt). Denk in de laatste categorie aan bijvoorbeeld de tweetraps Formala 1 pijl, mooi bijzonder uiterlijk, en daarom aangeschaft. Daarbij was het effect natuurlijk ook 'bijzonder', maar dat was meer bijzaak.

Fonteintjes koop ik soms voor het effect, en soms voor het label. Het eerste heeft weer einig uitleg nodig, het tweede heb ik weer een mooi voorbeeld van. De Happy New Year van Beko, het label meende ik ergens een keer gezien te hebben. De oude look trok me aan, samen met het idee hem dus eerder gezien te hebben. Ik heb er toen twee besteld omdat ik erg nieuwsgierig was en ze toch niet duur waren (€2,75 p.s.). Later bleek dat ik ze in oude scans van foldertjes gezien had. Een aankoop puur op label, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb.

Back
Bovenaan