Vinden jullie een mooi label belangrijk ?

Vinden jullie een mooi label belangrijk ?

• Totaal stemmers
    154
  • Peiling gesloten .
ik heb liever een mooie pot met een blanco label gewoon besparen op de labels zodat alles goedkoper word!

Het label doet me zeer weinig. Sterker nog vuurwerk met alleen een karton look hebben op mij een grotere aantrekkingskracht dan een mooi label. (al is dat natuurlijk ook een bewust uiterlijk :wink:)

Het gaat mij puur om de uitwerking.

Nee, ik vind het volslagen onbelangrijk, ik kijk naar de uitwerking.

Dat gezegd hebbende, is het wel weer zo dat het de beleving kan beïnvloeden. Het geeft mij een ander gevoel thuis een cake met mooi label in handen te hebben, dan een foeilelijke of eentje zonder enige uitstraling.

Daarbij zijn er uitersten: er zijn labels die ik spuuglelijk, goedkoop, stijlloos en/of gespeend van enige creativiteit vind. Er zijn ook cakes die ik zo zou willen dummificeren (vooral van Pronk), ware kunststukjes. En er is de middenweg (van bv. Bon of Barely Legal); stijlvol strak zonder opsmuk, of enkel kartonlook met gebruiksaanwijzing.

Ik vind het allemaal best, ik kijk naar de uitwerking. Maar ik kan me indenken dat de goegemeente die de winkel binnenstapt en op het oog wat uitkiest beïnvloed wordt door het uiterlijk. Het is in het eigen belang en inzicht van de importeur om daar op in te spelen. Aan hen om uit te vinden wat werkt, mij zullen ze d'r niet mee vangen en mijn mening van label zal losstaan van die van de inhoud. Daar betaal ik geld voor, niet voor 't plaatje.

Laatst bewerkt:
een leuk label is altijd leuk maar je betaald er ook wel voor vind ik zelf en en ik geef niet veel uit aan vuurwerk 60-70 euro dus als ik 2 misschien 3 leuke potjes doe van een goed label ben ik er door heen dus liever potjes zonder label want die kunnen erg goed zijn weet ik uit ervaring :P
want als het in de lucht is ziet niemand o wat een mooi label maar wel o wat een mooi efect

Oh ja, ik let vooral op label en vormgeving, het moet me aanspreken anders koop ik het niet. Glimmend, flitsend spul laat ik liggen, hoe mooi het vuurwerk ook moge zijn. Simpel is voor mij het mooist...stom he, zal wel iets van vroeger zijn....:shocked:

Ik kijk zelf eigenlijk bijna niet naar de labels want meestal staat er een effect op wat de cake of pot niet eens geeft.
Ik kijk eerst tig filmpjes die geven pas het echte van de cake/pot waar

Label belangrijk? Tuurlijk; een Ferrari geschilderd met een kwast en loodmenie verkoopt ook minder, ook al is de inhoud dik in orde. Uiteraard staat de uitwerking voorop, lijkt mij meer dan logisch.
Een goed product moet er ook goed uitzien, of eigenlijk; de eventuele koper overhalen tot het kopen. De meeste 'gewone' oudjaar vuurwerk kopers maken hun keuze in de winkel, dan is een label wel belangrijk denk ik. Liefhebbers kijken eerst filmpjes en demo's, die laten zich niet afleiden door een label (ok, ik misschien dan als label freak :wink: ). De voetbal pakketten in de club kleuren, het Gerard Joling pakket; labels zijn dan bijna belangrijker dan het vuurwerk zelf. Men probeert toch de verkoop er mee te stimuleren. Geen idee of dat ook echt succesvol is.

ja maar als jij de cake afgestoken hebt ga je hem vast niet in een vitrine zetten om er naar te kijken. als je dat met een gemeniede ferrari vergelijkt.
als je de race gewonnen hebt en je verkoopt hem dan weer, Who cares:)?

Het label kan me eigenlijk geen zier schelen. Je hebt er geen mallemoer aan vind ik.
Het ziet er wel allemaal leuk uit. Maar als het donker is zie je er toch niks van.

Wel is het leuk om het te bewonderen wanneer je het in huis hebt. Maarja... je hebt er nogsteeds niet veel aan.

Maar het lijkt me wel leuk om een soort van label-plakboek te maken. Tenzij er na het ontsteken niks meer van over is. Of is dit niet het geval?

Mvg Timon

Laatst bewerkt:
Om dit topic even omhoog te krikken : er zijn tegenwoordig zoveel producten op de markt dat het bijna onmogelijk is om elk product te bekijken ( in mijn geval dan ) en dat ik daarom wel degelijk eerst naar een label kijk of hij mij sowieso bevalt en daarna als de uitwerking etc. Ik ben mij er wel terdege van bewust dat ik daardoor mooie cakes links kan laten liggen maar vaak kom ik die wel weer tegen via het forum.

Ben het met je eens dat er tegenwoordig ontzettend veel cakes op de markt zijn.
Nu je dat zo aan haalt, ben wel eens benieuwd hoeveel het zijn.
Maar het blijft voor mij het belangrijkste wat de uitvoering is van de cake.
Doe mij maar gewoon een cake met kartonnen kaft, geen poes pas en kan in de kosten schelen.

Het label staat bij mij wat lager in het lijstje belangrijk. Het is leuk om te zien, en een collectiefoto met allemaal knallende labels heeft ook meer uitstraling dan een foto met alleen maar kartonnen omhulsels.

Maar ik kijk er tijdens het uitzoeken van producten niet specifiek naar. Meestal heb een vast aantal winkels of merken waarbinnen ik shop en daaruit zoek ik qua uitwerkingen de mooiste producten.
Moet ik dan een keuze maken gaat het aantal schoten, de tijdsduur en de prijs een doorslag geven. Lukt het dan nóg niet, dan ga ik voor het label, maar zover komt het eigenlijk nooit.

Ik heb wel enkele producten "puur" voor het label gekocht. Veelal producten die ik "vroeger" gehad heb en die aan (een van hun) laatste jaar (jaren) waren. Als ze toen een positieve indruk hebben gemaakt koop ik ze, ongeacht de huidige uitwerking, nog een keertje. Voor het gevoel en voor het label (om te bewaren). Zo heb ik van Pro-line de Mini, Thunder Salvo, Spring is in the air en Silver Grassland staan. Allen nog wel als afgestoken potje, maar uiteindelijk was het min of meer voor het label.
Keeping the memorie alive zullen we maar zeggen.

Het veranderd niet mijn product keuze maar een leuk label is niet verkeerd.
Kies standaard alles op uit effecten, soms als ik een erg mooi label tegenkom wil ik hem nog wel is kopen ookal zuigt de uitwerking:wink:

En toch koop je iets onbewust door een leuk label. Of je het nou wilt of niet :p Dat gebeurt altijd.
Of het nou dit jaar is of het jaar erop.
Ik kijk naar het effect,aantal schoten en prijs.

En toch koop je iets onbewust door een leuk label. Of je het nou wilt of niet :p

Totaal niet met je eens want al zou het label fantastisch zijn en de uitwerkingen waardeloos dan komt hij er toch niet in. Dan ga ik wel op zoek naar een dummy voor op de kast :p.

Lesli komt dit jaar trouwens met fantastische mooie labels op de markt :rolleyes:

Het is ook onderbewust. Gebeurt ook vaak in de supermarkt dat je wat wilt halen terwijl het niet op je lijstje staat ;) Maar misschien is dat weer anders bij jou.. of ons freaks. Gemiddelde vuurwerk consument let denk echt veel op labels.

Voor de gemiddeld consument wordt snel de link gezelgd "mooi uiterlijk, mooi innerlijk" of iets in die trant. En ja, dan helpt een mooi label om mee te showen natuurlijk wel

Van mij mogen ze voortaan blanco cakes gaan verkopen :) Met oud en nieuw is het toch donker, dan boeit het niet meer wat erop staat. Ook geen gebruiksaanwijzingen, laat ze maar bij elke bestelling, pot en slof astronauten één gebruiksaanwijzing doen. Er zijn er toch maar erg weinig die dat lezen op een pot of astronaut...

Helaas zal het maar weinig schelen in de prijzen voor de consument. Met alle BTW en accijnzen zullen de prijzen voor ons nooit in verhouding zakken. En ja, de prijs interesseert mij. Het is allemaal duur genoeg.

In dit geval....ik heb deze 4 potjes puur om de layout gekocht. Ik vind het zooooo ontzettend mooi gedaan hè. Ze zijn minuscuul, kleiner dan gehoopt, maar ik vind het prachtige labels... Het interesseert me nie eens wat er uit komt, mss steek ik ze niet eens af. Voor het eerst had/heb ik de neiging de labels te strippen en in te lijsten.

Magoe, heb ze in handen. Ten tweede viel me op dat het plaatje maar op één der vier zijden stond, want er moet van EU en NL natuurlijk nog een tyfuszooi tekst op. Maar ten eerste en tot m'n grote ergernis zag ik...dit....

20241230-203333.jpg

Welke totale oetmongool heeft bedacht om precies op net die ene kant de lont plus compleet vernielenende sticker te plaatsen?! Jaja, m'n ratio snapt ook wel dat alle tekst wettelijk leesbaar moet blijven maar godverdegodver en jullie weten hoe plakkerig die plakkertjes (hey!) kunnen zijn. Na even frunniken:

20241230-203910.jpg

Een zucht van verlichting. Wat een schatjes. Ik ben verliefd. Wat een snoepjes. Het is net of ik Japans vuurwerk heb. Als ik er nou mee ga slapen als een kind met een snoepdoos of nieuwe fiets, droom ik vast dat een zachte warme geisha mij zacht en zwoel...ehm....ja zoiets dus :D

Het schijnt een of andere Duitse artdesigner te zijn die dit voor FWS heeft gemaakt. Laat die vent aub een hele lijn ontwerpen? Grote compounds? Ik koop ze om met de labels m'n slaapkamer te behangen!!

Laatst bewerkt:
In dit geval....ik heb deze 4 potjes puur om de layout gekocht. Ik vind het zooooo ontzettend mooi gedaan hè. Ze zijn minuscuul, kleiner dan gehoopt, maar ik vind het prachtige labels... Het interesseert me nie eens wat er uit komt, mss steek ik ze niet eens af. Voor het eerst had/heb ik de neiging de labels te strippen en in te lijsten.

Magoe, heb ze in handen. Ten tweede viel me op dat het plaatje maar op één der vier zijden stond, want er moet van EU en NL natuurlijk nog een tyfuszooi tekst op. Maar ten eerste en tot m'n grote ergernis zag ik...dit....

20241230-203333.jpg

Welke totale oetmongool heeft bedacht om precies op net die ene kant de lont plus compleet vernielenende sticker te plaatsen?! Jaja, m'n ratio snapt ook wel dat alle tekst wettelijk leesbaar moet blijven maar godverdegodver en jullie weten hoe plakkerig die plakkertjes (hey!) kunnen zijn. Na even frunniken:

20241230-203910.jpg

Een zucht van verlichting. Wat een schatjes. Ik ben verliefd. Wat een snoepjes. Het is net of ik Japans vuurwerk heb. Als ik er nou mee ga slapen als een kind met een snoepdoos of nieuwe fiets, droom ik vast dat een zachte warme geisha mij zacht en zwoel...ehm....ja zoiets dus :D

Het schijnt een of andere Duitse artdesigner te zijn die dit voor FWS heeft gemaakt. Laat die vent aub een hele lijn ontwerpen? Grote compounds? Ik koop ze om met de labels m'n slaapkamer te behangen!!

Aanstekervloeistof wil nog wel eens helpen om de sticker resten er af te krijgen. Beschadigd het label verder niet. Vergt wel wat geduld, maar zo te lezen heb je dat er wel voor over.

Back
Bovenaan