Videobewerking

vuurwerkftw

VWC lid
Goeiedag,
Ik kon geen topic vinden over videobewerking en wist niet waar ik hem moest plaatsen. Ik vroeg me af of iemand bekend is met Pinnacle Studio 14 HD Ultimate. Ik zou graag wat tekst in 1 van me videos willen plaatsen en heb geen idee hoe dat moet met dit programma, Kan iemand me hiermee helpen?
Alvast bedankt.

Dit is voor Pinnacle Studio 11, maar de basis is vast hetzelfde, dus als je dit even bekent kom je vast een heel eind.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik ben zelf helaas afgehaakt bij versie 8 van dit (gammele, crash gevoelige) programma. Ik werk nu zelf al jaren met Adobe Premiere. Maar het toevoegen van titels in Pinncale is tamelijk eenvoudig.. zo te zien ( en wat ik me er nog van herinner) aan het filmpje wordt het daar redelijk goed uitgelegd hoe het moet :)

Ook ik heb even een vraagje over videobewerking,
Ik gebruik namelijke Adobe after effects maar ik krijg het niet
voor elkaar om mijn filmpjes van me camera (Canon 550d . .MOV bestandjes) te openen in after effects, ik heb ze ook al geconverteerd naar .AVI maar ook dan lukt het niet, iemand die mij hier mee kan helpen?

Voor het bewerken van videos, is Adobe After effects niet echt geschikt. Daar voor kun je beter Adobe Premiere gebruiken. Dat is een native video bewerkings programma. After effects gebruik je voor special effects voor in je videos.

Nou ik wil namelijk sommige video's tijdelijk vertraagd afspelen,
ofterwel de eerste 10 seconden gewoon normaal dan 5 sec slow motion en dan weer normaal. Ik zag dat dit met after effects kon maar ik kan geen enkel filmpje openen in after effects graag zou ik willen weten of iemand hier iets op weet.

Nou ik wil namelijk sommige video's tijdelijk vertraagd afspelen,
ofterwel de eerste 10 seconden gewoon normaal dan 5 sec slow motion en dan weer normaal. Ik zag dat dit met after effects kon maar ik kan geen enkel filmpje openen in after effects graag zou ik willen weten of iemand hier iets op weet.

Vertraagd kun je ook perfect, en zelfs beter in Premiere doen. After Effects accepteert maar een beperkt aantal video formaten. Premiere veel meer. Dat is zoals gezegd ook een video bewerkingspakket.

In Premiere (versie CS5) doe je dat heel simpel door een video fragment in je tijd lijn te slepen, rechter muisknop op de video in de tijdlijn. En dan speed\duration aan klikken.

Oke dan ga ik dat even kijken als ik thuis ben,
Ik maak gebruik van CS4 maar dat zal dan ook wel lukken

ik laat het weten of het is gelukt :D

bedankt voor de hulp so far haha

Een vraagje hoe je met windows movie maker 7 zwarte balkjes of een waas bij gezichten kan doen, zodat je niet herkent word?

@RebBaron,

Ook in premiero pro hetzelfde probleem,
het originele .MOV bestand word niet geaccepteerd
en het geconverteerde .AVI bestand word herkend als: beschadigd

enig idee wat ik nu kan doen ?

Al een oplossing gevonden,
heel simpel: Download Quicktime player
en ineens ziet Adobe wel een .MOV bestand haha
dus voor de andere met hetzelfde probleem: DOWNLOAD QUICKTIM! :D

volgende keer gewoon een bivakmuts opzetten als je gaat filmen.
scheelt je een hoop werk :D

Whoehahahahaha, die opmerking zag ik al van heel ver aankomen. hahahahaha. Het was alleen even de vraag wie hem zou posten hahahaha.

@ Pyro-wes:

Ja de juiste codecs installeren is natuurlijk wel een vereiste om bepaalde bestanden te kunnen afspelen.

Zo, is al een tijdje geleden dat iemand hier iets gepost heeft.

Ik heb op dit forum een aantal leuke projecten voorbij zien komen en dacht zelf van, laat ik dat volgend jaar ook eens doen... alleen soms is het moeilijk om een beeld te krijgen van hoe je project er uiteindelijk uitgaat zien(zeker als je een grote voor ogen hebt).
Dus had ik het volgende in gedachte, ik zoek mijn cakes op youtube en download ze met Real Player. Vervolgens open ik ze met AVS Video Editor, beetje bijsnijden/overlappen!

Ik kan zo wel doorgaan, het is dus heel makkelijk om hiermee je show in beeld te brengen en hem te perfectioneren. Ben zelf al een beetje bezig geweest, erg handig en leuk.

Hoop hier een aantal mensen mee geïnspireerd te hebben, succes. xD

Videos van youtube downloaden voor gebruik in projecten die je dan vervolgens weer upload naar youtube... dat is altijd een slecht idee.

Volgende keer als je filmpjes hebt/maakt, bewaar de originele bestanden. :)

Videos van youtube downloaden voor gebruik in projecten die je dan vervolgens weer upload naar youtube... dat is altijd een slecht idee.

Volgende keer als je filmpjes hebt/maakt, bewaar de originele bestanden. :)

Klopt, niks van hierboven heb ik dan ook gezegd. Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel!

Ook ik heb even een vraagje over videobewerking,
Ik gebruik namelijke Adobe after effects maar ik krijg het niet
voor elkaar om mijn filmpjes van me camera (Canon 550d . .MOV bestandjes) te openen in after effects, ik heb ze ook al geconverteerd naar .AVI maar ook dan lukt het niet, iemand die mij hier mee kan helpen?

After Effects kan niet/slecht omgaan met de h.264 bestanden uit je 550D, deze dien je eerst om te zetten naar bijvoorbeeld Apple Pro Res 422 LT. Dit kan oa met MPEG Streamclip (gratis).

Back
Bovenaan