[VIDEO & FOTOS] Brussel - Nato - DBK Fireworks

RedBaron

Pyroworld
Voor de 2e keer op rij heeft DBK Fireworks de 4th of July viering van de Nato op de Amerikaanse militaire school van de US army in Brussel luister bij gezet met een specaculair vuurwerk.

Zoals ik al zei, voor de 2e keer. Het budget was met vorigjaar ietsje minder. Maar DBK heeft niet echt bezuinigd op de kwaliteit van de produkten. Spullen van Zaragozana, Vulcan, Skyline, Weco werden dan ook van stal gehaald.

Op de dag zelf werd DBK vergezeld door mensen van Vuurwerkcrew en Pyroworld, die maar wat graag vrijwillig de handjes uit de mouwen wilde steken om deze show tot een succes te maken. Wie dan? Nou: Gerwin, Guy & Moontan, voor Pyroworld: Red & Blackbaron.

Bij aankomst bij de Basis eerst een uitgebreide check van onze vortuigen, inclusief een Bom check(lol...). We hadden geen bommen, wel shells.. maar dat terzijde hahaha. Nba deze check (compleet met spiegeltje onder de auto kijken) konden we het errein op en konden we gaan beginnen.

Na een 3 tal uurtjes ging Vincent van DBK door naar Merelbeke, alwaar er nóg een show te doen was van DBK. Dáár stond trouwens ook een ploeg te wachten voor assitentie, en wel in de vorm van Mattenfreak, Mantronix, Kruitsnuiver en Firespree. Drukke tijden dus voor DBK. Anyways, zo rond een uurtje of 20uur was de hele boel klaar, en stonden we in de startblokken om de show daadwerkelijk af te schieten.

Rond 23:00 uur was het dan zover, met een welgemikte aankondigings salute werd de boel ff wakker geschut in de omgeving. een paar minuten later ging de show van start. Het was een ( vond ik thans) een prachtige show die bol stond van prachtige bommen. afgewisseld door wat blokken en candles.

De finale dáár is door DBK flink aan gesleuteld, en die was buitengewoon goed te noemen. Hoezo kunnen ze bij DBK geen finales schieten?? Het was een prachtige finale. Al met al een prachtige show! Hopenlijk tot volgend jaar! Oja hieronder wat fotokes van de show:

DBK_NATO_BRUSSEL_7-7-2007_031.jpg

DBK_NATO_BRUSSEL_7-7-2007_005.jpg

DBK_NATO_BRUSSEL_7-7-2007_003.jpg

DBK_NATO_BRUSSEL_7-7-2007_017.jpg

DBK_NATO_BRUSSEL_7-7-2007_032.jpg

DBK_NATO_BRUSSEL_7-7-2007_030.jpg

DBK_NATO_BRUSSEL_7-7-2007_015.jpg

Meer fotos zijn zoals je gewend bent, in ons fotoalbum te vinden. Uiteraard heb ik deze show vastgelegd op video, en deze video kun je dan ook *HIER* downloaden, veel kijk plezier!

Ik heb dan gister de show in Merelbeke gezien en vond die al erg goed en in sommige opzichten echt beter als voorgaande shows (met oog op Rijkevorsel/Lier), maar na het zien van deze film vallen die shows toch echt in het niet.

Deze show is heel fijn qua tempo, alles volgt elkaar gewoon prima op en de combinaties vind ik ook erg fijn. Wederom weer mooie bommen gebruikt en kwalitatief erg sterk weer. Ook de blokken zijn erg fijn al ging het met de groene peony's alles behalve naar wens, een hele zooi kwam zeer laag en soms zelfs als mine eruit.
De candles waren wel weer waanzinnig, met die Spaanse candles kun je gewoon rekenen op kwaliteit en de goede reacties van het publiek. Wel zie ik bij een w-shape de rechter een ander effect hebben als de andere 2. :rolleyes:

De finale, dit keer zeker duidelijk zichtbaar inderdaad, was ook prima, klasse qua combinaties met fluit eronder en die mooie bommen erboven. De salutes laten het slot duidelijk horen als hadden ze ietwat later gemogen naar mijn mening. Het is dan alleen spijtig dat de Sky Screamers nog even blijft doorschieten, schoonheidsfoutje, heb je nou eenmaal met blokken/cakes als risico.

Jammer dat wederom die schreeuwende kinderen aanwezig waren, voor de rest vind ik de film erg goed. Vond de film dit keer weer goed qua scherpte en kleuren, ook de foto's, die je ondertussen ook nog eens zelf hebt gemaakt, zijn zeker niet verkeerd.

Grote klasse van DBK wat ze hier neer hebben gezet, moet gezegd worden.
Ook namens mij bedankt voor de gastvrijheid, ook al was er zelf niet persoonlijk bij.

Gisteren kwam mij de eer toe om voor het eerst in mijn leven een dag op pad te gaan met een vuurwerkbedrijf om een show mee te helpen opbouwen.
Een geweldige, unieke ervaring kan ik jullie wel vertellen.!!!
Interessant wat er allemaal bij komt kijken. En dat is absoluut niet gering.
Het is een compleet scenario. DBK moet vergunningen aanvragen, een show bedenken, spullen inkopen.
En dan de opbouw van de show zelf. We waren daar gisteren toch wel zo,n 7 uur mee bezig.(bruto tijd) Daar zitten natuurlijk ook pauzes tussen.
Wat er bij de opbouw komt kijken is niet mis. Vooral bij zo,n grote hoeveelheid wat er gisteren de lucht is ingegaan. Maar het werken ging gepaard onder een zeer goede sfeer. Er was veel humor. Respect voor elkaar. Ingredienten die nodig zijn om een lange dag als gisteren tot een succes te brengen.

De show zelf/film.
Ben blij dat er een film is om de show vanuit een ander gezichtsveld te zien.
Want behalve Red Baron stond de rest van de ploeg op de schietbasis.
Met je neus er letterlijk bovenop.
Wat een ervaring.
Er is heel veel en mooi vuurwerk afgeschoten in een betrekkelijk korte tijd.
4 inch, 5 inch en 6 inch shells, mijnen, blokken, roman candles.
Vond het een schitterende show waarop bijna niets af te dingen valt.
de 5 inch chrysanthemum met blue pistil, de 6 inch brocade met purple flowers, en de 4 inch palmtree met slver tail alsmede de zeer heftige finale vormden voor mij het absolute hoogtepunt. Een ander hoogtepunt de hummers, een zeer lachwekkend en leuk gezicht.

De film is magnifiek Red Baron, mijn complimenten en waardering.
Bijzonder leuke intro en heel apart de combibeelden vanaf de basis en vanuit de positie waar je stond om te filmen.
Zeer goede kwaliteit film.
Het grote applaus van het publiek was meer dan terecht.

Bedankt voor deze fantastische leuke dag.

:bye:

Ik heb de beelden al enkele malen gezien. Stond zelf op een andere plek maar ik moet zeggen dat het echt een mooie show is.
Het vormt zo echt een geheel wat vanaf mijn positie niet goed zichtbaar was. Buiten de alternatieve green mines ging alles verder gelukkig goed:D

Leuke opbouw en er zit echt zeer mooi spul bij, ik zelf kick erg op de (single)ring bommen. Ook de helderheid van de multicolour mines was extreem mooi, echt apart! Helaas dat de fluiters een beetje door pruttelde maarjah das een klein schoonheids foutje zeggen we maar:wink:

Over de foto's ja wil alleen zeggen dat er toch echt wat ervaring moet zijn wil je foto en filmen tegelijk en tevens zo'n kwaliteit leveren. Top!:wink:

Bedankt.

Dit vind ik nou egt een mooie schow, erg mooie producten gebruikt, weinig stille momenten, altijd de lucht goed gevuld.
En echt een goeie finale, zo´n felle finale maakt de show echt af, zeker met de fluiters erbij, dat moeten ze erin houden :D

Back
Bovenaan