VetVuurwerk [Ass.]

Dit mag nog niet! De nieuwe vuurwerk wet hebben ze namelijk niet doorgevoerd.

Ja dat zei Darksoul ook al, maar toch zie je in veel webshops staan dat alle kleine dingen bij kindervuurwerk horen. Dit zie je bij Vuurwerkplanet, maar ook bij een Marijn dealer in Oss. Ik heb het ook bij andere winkels gezien ,maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Het lijkt wel of winkeliers helemaal niet weten dat het vuurwerkbesluit niet is doorgegaan.

Het is ook absurd dat het CE-besluit wél wordt goedgekeurd, maar het Vuurwerkbesluit NIET, terwijl het laatstgenoemde naar het eerste refereert. De twee wetgevingen zijn op elkaar ingespeeld, met elkaar verweven. Door het één wel goed te keuren maar het ander niet, krijg je ook enorme tegenstrijdigheden in je wetgeving. Dit is één zo'n tegenstrijdigheid. Een importeur mag op het artikel zetten dat het voor 12 jaar en ouder is en verkocht mag worden het hele jaar door. Maar dan komt het Vuurwerkbesluit weer om de hoek kijken, wat het jaarrond afsteken verbiedt. Kan je het nog volgen? :bonk: De winkeliers dus ook niet!

Het correct antwoord is dus al gegeven Joris. Geen noodzaak om het wéér te vragen.

Dit pakket wordt ook bij de Tuinwereld in Kerk Avezaath (Dorpje vlak bij Tiel) verkocht.

Voor de prijs van 15 euro.

Ik heb er toch 1 gekocht, gewoon tegen de kruitstress.
Maar voor 15 gulden kocht ik vroeger een meterpakket.

Ondanks de absurde prijs, heb ik mijzelf zojuist toch goed vermaakt met gillende keukenmeiden en een wannabee like happiness..

Ik heb zojuist ook dit pakketje gekocht. Wat ik begreep mag je het gewoon afsteken omdat het CE gekeurd is en de verkoopster had het er over dat dat los loopt van het Vuurwerk besluit.

Ik heb zojuist ook dit pakketje gekocht. Wat ik begreep mag je het gewoon afsteken omdat het CE gekeurd is en de verkoopster had het er over dat dat los loopt van het Vuurwerk besluit.

Je moet niet alles geloven wat een verkoper je vertelt :wink: Dat het CE gekeurd is, klopt. Maar dat zegt niets over het wel of niet te koop zetten. En als dit los staat van het Vuurwerkbesluit, waar valt het dan wel onder? RNEV? CE-keuring? You tell me!

Zoals zij vertelde zat het zo: Nu het een CE keurmerk heeft is het van klasse 2 naar klasse 1 gegaan dus fop en schers vuurwerk. Omdat klasse 1 volgens het oude vuurwerk besluit ook al verkocht mag worden heeft het niks met het nieuwe te maken. Dus door de CE keuring is het nu dus te verkopen. Of het waar is en of ik het moet geloven weet ik niet want ik heb op de lesli dag aan iemand van hun gevraagd hoe het zat en die kon me enkel maar vertellen dat het verkocht mag worden maar verder niet hoe of wat.

Het is trouwens een leuk pakketje alleen erg duur voor wat er inzit. Maar heb me dr prima mee vermaakt.

Vandaag even na de Boerenbond/Welkoop geweest.
Helaas was er nog niets in gericht in mijn dorp.
Volgende week zou het er allemaal zijn vertelde me een medewerker.
Ag dan maar een dorpje verder!
En ja eindelijk gevonden.
Het is een ander pakketje geworden dan in het toppic start staat.

Het pakket is exact ut zelfde alleen dan met nog een 4 tal Vulkanen en een 4 tal andere fonteintjes (doen me denken aan de Asortiments fonteintjes a 2euro).

Onderweg heerlijk terug na huis door het bos gefietst en lekker me zelf van de kruit stress afgeholpen.

Wauwie dat dit nu gewoon gekocht en afgestoken kan worden!
Vorrig jaar moest ik nog na duitsland en bang zijn om het aan te steken en nu koop je het gewoon in ons eigen kikkerlandje.

nu Red ik het wel tot 31 December:p

Volgens mij is het pakket wat je koopt verschillend aan dat van de foto?
Als ik het filmpje zo bekijk dan...

Klopt de productiefoto klopt niet:wink: ,In het echt zitten er andere dingen in :wink:

EDIT: Hier is mijn foto van dit pakket zoals je hem in de winkel koopt!

16rp4z.png

(Foto niet gebruiken zonder toestemming!)

--pyro99:bye:

Ik was vandaag in de welkoop. Behalve dit pakket zag ik ook een pakket waar 2 keer zo veel in zat. Plus: er zaten nog wat andere dingen bij. Weet iemand hier meer over?

heey Tom ik mis de 2 vulkaantjes!
Heb je zeker al afgestoken?
Nu mijn vraag?
Ik heb dit pakketje gekocht en gehad in november.
Maar word deze nou het gehele jaar verkocht of alleen in de laatste maanden?

ruim voor december was ik bij de groenrijk en toen lag er genoeg fop en scherts vuurwerk in t schap :) alleen toen bestonden deze pakketjes nog niet. Denk dat ze het hele jaar door te krijgen zijn

Hoe denken jullie anders dat ik er aan kom, Deze zijn het hele jaar door te krijgen!

En Remco, Vulkaantjes...Ik heb alles uitgepakt en meteen een foto gemaakt, dus kan Niks vergeten zijn!

Back
Bovenaan