[Verslag] Bezoek Rubro Vuurwerk 7-7-2020

bassie1978

VWC lid
Verslag Bezoek Rubro Vuurwerk 7-7-2020

Afgelopen dinsdag hadden we afgesproken bij Rubro. We waren uitgenodigd omdat er veel nieuws te vertellen was. De nieuwe producten waren klaar en er was nog veel meer nieuws. Wesley (Omepje) en ik (Bassie1978) hadden rond 18.30 uur afgesproken in Wierden. We werden verwelkomd door Ruud en er moest zoals gebruikelijk eerst een hapje gegeten worden!

20200709_115644.jpg

Na het eten gingen we weer terug naar de showroom en kon het gesprek beginnen.

Jubileum Rubro Vuurwerk
Allereerst groot nieuws! Dit jaar heeft ook Rubro een jubileum! Rubro Vuurwerk bestaat dit jaar 12,5 jaar! En dat zal groots worden gevierd met mooie producten en speciale kortingsacties! Veel kunnen we er helaas nog niet over zeggen, maar er zal in ieder geval een 500 gram cake te koop zijn voor maar 12,50!

Nieuwe producten 2020
En nu het nieuws waar jullie op zitten te wachten! De nieuwe producten. En dat zijn er flink wat! In totaal komen er dit jaar ongeveer 25 nieuwe producten bij! Dit is natuurlijk ook om het wegvallen van de pijlen en single shots op te vangen maar vooral ook omdat men zulke goede producten heeft gezien!
Er komen er vier nieuwe lijnen bij. Dit zijn de volgende lijnen:

• Bombe Feuerwerk – dit betreft een nieuwe lijn met compoundartikelen en losse cakes. Deze cakes en boxen hebben pakkende namen zoals Kraftblitz, Kristalblitz en Donnerschlag
  • Lijn met compounds en cakes met bijzondere effecten. Hierover later meer.
  • Compoundlijn met louter aanbiedingsprijzen. Deze lijn wordt opgenomen in de Blitz-lijn.
  • Hardcore Fireworks, dit is een compoundlijn voor zowel liefhebbers als consumenten. Hieronder valt ook de Hardcore Helium, de box die we mogen weggeven bij onze jubileum prijsvraag. Dit is een 80 schots waaiercompound van 30mm met prachtige effecten. De foto van dit product mogen we jullie binnenkort als eerste laten zien als preview!

Verder komen er flinke uitbreidingen in de grotere boxen bij de elite brand lijn. Er komt zelfs een box die bestaat uit 5 compound delen in twee dozen. Daarnaast komt er ook een nieuw cake assortiment dat bestaat uit vijf cakes. Ook zullen er natuurlijk vervangers komen voor de singleshots en de knallers. Deze producten hebben dezelfde look-and-feel als voorheen maar voldoen aan de huidige regelgeving.
Wij hebben van de nieuwe producten erg veel beeldmateriaal en dummies gezien en zien er naar uit om deze producten bij een demo in het echt te kunnen zien! Prachtige kleuren en ook vernieuwende effecten. Wellicht zit er eindelijk ook nog de opvolger van de Transbomber bij! We zullen het zien!

Demo
De demo gaat in principe wel door want gelukkig heeft men de aanvraag nooit ingetrokken. Alle voorbereidingen reeds zijn getroffen om aan de huidige maatregelen te voldoen. Dit betekend dat dit dus helaas een uitgeklede vorm qua demo zal zijn en alleen voor genodigden mits de regels niet versoepeld worden.

Vragen van de leden
Een aantal vragen van leden zijn met dit verslag reeds beantwoord, enkele echter nog niet. Deze antwoorden volgen hieronder:

Komen jullie ook met stiller vuurwerk? bijvoorbeeld cakes met alleen tails / spinners o.i.d.?
Komen jullie dit jaar met goede 500 gram cakes met slechts 1 of 2 effecten?
Kunnen we nog toffe maximaal gevulde enkele compounds verwachten? Of gaat er veel focus op de grotere combi compounds komen?
Fijn bezoek aan Rubro volgende week, moderators!

- Er zal geen stil vuurwerk komen. Rubro vind dat hier niet echt een goede afzetmarkt voor is, maar sluit niet uit dat er wellicht wel stil vuurwerk in de toekomst bij zal komen.
- Er komen wel hele goede 500 grams cakes tegen een hele goede prijsstelling. Deze hebben wel meerdere effecten.
- Er zullen geen compounds met enkele effecten komen.

Inmiddels is het hoge woord eruit. Katan en GBV hebben bekend gemaakt met alternatieven te komen voor de single shots. Nu zijn er meerdere mogelijkheden voor wat betreft het RACT. Kunnen we van Rubro ook een alternatief verwachten op dit gebied?
Zo ja, kunnen we ook een grotere variant verwachten, bijv. een 50mm mine?
Komen jullie ook met nieuwe (kleinere) knalcakes?

Feitelijk komt er meer van hetzelfde als bij de andere importeurs en geen grotere variant. Dit zijn afspraken die binnen de branche (BPN) zijn gemaakt. Ook heeft men afstand genomen om qua combinaties niet minder als 5 schoten te produceren. Dus geen dubbele of triple singleshot.

Is de Brocade crown echt at once?

Nee, dit is een salvo cake. Dit zou ook bij de beschrijving duidelijk vermeld moeten staan.

1 blijft de strong salute in het assortiment?
2 komen er nog nieuwe compounds zoals de Transbomber?

De strong salute blijft hoor. Ook komen er nieuwe compounds die (vinden wij) de transbomber wel eens kan overtreffen.

In maart gaven jullie aan dat de Geisterblitz misschien landelijk verkocht zou gaan worden, is er inmiddels al meer duidelijk? Mocht deze niet landelijk verkocht gaan worden, komt deze wel weer terug bij Valk?

De Geisterblitz komt niet bij Rubro in het assortiment. Wel bij Vuurwerkmania :wink:

Na het gezellige gesprek was het hoogste tijd om een deur verder te gaan naar de heren van Vuurwerkmania. Wij willen daarom Rubro Vuurwerk en Ruud wederom hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en de tijd die voor ons genomen is. Wij zien alweer uit naar het volgende gesprek en de demo!

Thanks voor het verslag. Een 500gr cake voor 12,50 klinkt natuurlijk altijd goed en een box bestaand uit 5 compounds ben ik wel erg benieuwd naar.

En Rubro natuurlijk gefeliciteerd met dit jubileum.

Mooi verslag weer. In ieder gefeliciteerd Rubro met het jubileum! Ben bennieuwd naar de acties en nieuwe producten.

Bedankt weer! Compact en goed verslag met toch behoorlijk wat inhoud en nieuwtjes. Een 500gr cake voor 12,50 is leuk, maar ik ben zelf voornamelijk getriggerd door de 'lijn met compounds en cakes met speciale effecten'. Laat maar komen.

Verrassend te lezen dat de Brocade Crown salvo's de lucht in schiet. Ik zie het her en der bij de beschrijving staan, maar dat doet de laatste cake van de Trnsbomber (waar naar gerefereerd wordt) toch echt niet. :rolleyes:

Fijn dat er een demo komt. Zoals ieder jaar helaas alleen voor genodigden, maar van wat filmmateriaal achteraf wordt ook al blij.

12,5 jaar pas... gevoelsmatig dacht ik dat Rubro al lang voor zijn brommerrijbewijs op mocht. :D Desalniettemin gefeliciteerd, mooi mijlpaaltje.

Top verslag van een mooie avond. We hebben al redelijk wat films mogen bekijken, en daar zitten zeker weer wat toppers tussen hoor. Laat het demo seizoen maar weer beginnen.

Prima verslag is het weer geworden, waarvoor dank. Het klinkt allemaal veelbelovend, ik ben benieuwd naar het komende seizoen. Een goedkope 500-grammer, mega compound incombinatie met het 12,5 jarig bestaan.. dat word smullen verwacht ik!

Leuk verslag weer, tnx!!

Toch apart van de Brocade Crown, kan me niet herinneren dat het er bij stond, dat het in salvo’s gaat,
toen ik ze bestelde. Stond toen alleen dat het de laatste cake vd Transbomber is. Anders had ik die vraag ook niet gesteld. Staat er nu wel bij....

Wel erg benieuwd naar de nieuwe speciale effecten lijn en de mogelijke opvolger van de Transbomber! :)

Ook hier weer mooi nieuws jongens en lekker vieren wat er te vieren valt, helemaal top voor ons als liefhebbers! Kijk uit naar de demo en de producten uit die nieuwe lijnen.
Jammer dat ik het bezoek heb moeten missen, uiteraard om de films, maar ook zeker voor het eten hoor. :p

Leuk verslag weer met een hoop nieuwtjes! Ik ben erg benieuwd naar alle nieuwe producten en vooral naar de nieuwe opvolger van de troon! :) De Transbomber vernietiger.

Leuk verslag weer bedankt heren! Ben zeer benieuwd naar de nieuwe 500 grams cake voor €12.50 :p

Bedankt voor jullie tijd en energiedie in het bezoek en verslag gaat zitten.
Benieuwd wat er komen zal m.b.t nieuwe producten en natuurlijk de 500gr. actie cake.

Leuk verslag weer, tnx!!

Toch apart van de Brocade Crown, kan me niet herinneren dat het er bij stond, dat het in salvo’s gaat,
toen ik ze bestelde. Stond toen alleen dat het de laatste cake vd Transbomber is. Anders had ik die vraag ook niet gesteld. Staat er nu wel bij....

Wel erg benieuwd naar de nieuwe speciale effecten lijn en de mogelijke opvolger van de Transbomber! :)
Eigenlijk vind ik het jammer dat een salvo cake is, heb een karton als finale! Zal nog steeds chaos geven, daar ben ik niet bang voor. Maar had wel @once verwacht!

Ook heeft men afstand genomen om qua combinaties niet minder als 5 schoten te produceren. Dus geen dubbele of triple singleshot.

Die heb ik anders toch al op meerdere plekken langs zien komen?!
Stoute jongetjes van de BPN-klas, of geen BPN lid? So much voor '1 branche breed beleid'...

Anyway, wel benieuwd naar alle nieuwe producten.

Wat hebben jullie het toch zwaar met al die heerlijke bezoekjes:no: Ik ben benieuwd naar de nieuwe producten en naar de 500-grammer voor 12,50!

Wat hebben jullie het toch zwaar met al die heerlijke bezoekjes:no: Ik ben benieuwd naar de nieuwe producten en naar de 500-grammer voor 12,50!

Het kost ons jaarlijks behoorlijk wat vrije tijd en vakantie dagen, maar die bezoeken blijven geweldig om te doen en we zien dat het het goed blijft doen bij de leden.

goed verslag met een hoop nieuwe informatie! Ben heel benieuwd naar de demo en of we daar ook al de 5 delige compound gaan zien en natuurlijkl de nieuwe waaier compound.

Weer een heerlijk sfeerverhogend verslag, met toch al wat nieuwtjes die de de interesse wekken. Van harte gefeliciteerd met het jubileum, maak er een knallend seizoen van!

Een 500 gram cake voor €12,50 is natuurlijk wel heel aantrekkelijk, die gaan we vast vaak tegenkomen in de collectiefoto's.

Maar mijn interesse is nog het meest gewekt door de omschrijving van de nieuwe lijn met compounds en cakes met bijzondere effecten en een nieuwe compound die de Transbomber mogelijk kan overtreffen. Dat klinkt geweldig!

Back
Bovenaan