Verplichte én vrijwillige vuurwerkvrije zones in Enschede deze jaarwisseling

Wachten is op de poster met 'Hier wordt acht uur per jaar vuurwerk afgestoken, tussen 18 en 02.00 uur op 31-12'.

Maar dit is toch gewoon van de zotte dus als mijn buurtjes of iemand in de straat dit voor het raam plakt. Of de straat spreekt het af en ik steek wat af, heb ik de buurtjes op mijn dak. Helaas door deze advertentie in de krant wint in mijn ogen het anti vuurwerk volk. Als meerdere gemeentes dit gaan doen is het gedaan met de traditie.

Maar dit is toch gewoon van de zotte dus als mijn buurtjes of iemand in de straat dit voor het raam plakt. Of de straat spreekt het af en ik steek wat af, heb ik de buurtjes op mijn dak. Helaas door deze advertentie in de krant wint in mijn ogen het anti vuurwerk volk. Als meerdere gemeentes dit gaan doen is het gedaan met de traditie.

Je hebt helemaal geen issue met je buren WANT de steller van de vraag weet dat hij ja of nee te horen kan krijgen. En er staat letterlijk dat er iets gevraagd wordt.

Als je ‘nee’ wilt uitsluiten dan moet je iets ‘eisen’.

Nu wordt vaak een eis verpakt als een vraag omdat dit beleefder/liever is maar dat is dus niet juist. Je merkt direct aan iemand of ze eisen of vragen, want vaak dulden ze geen ‘nee’.

Als tiener was ik hier al heel scherp op. Gezinslid: wil je wat drinken voor me pakken, je bent toch al in de keuken. Ik: aankomen lopen met alleen drinken voor mijzelf... en dan het gezicht + verwijt van de ander. Ho ho, je vraagt of ik het wil. En ik wil het niet, dus klaar! Wat was ik toch een heerlijk kind :p

Dan ben je toch bijna in staat om een stoeptegel door dat raam te gooien, pfffff

Elke dag en elk jaar krijgen we meer van dit soort acties en berichten, gvd belangenvereniging : waarom horen we nauwelijks of niets van jullie. Of gaat dat pas gebeuren als het te laat is :mad:

Even gephotosoept.

8Rb6hCT.png

Dan ben je toch bijna in staat om een stoeptegel door dat raam te gooien, pfffff

Elke dag en elk jaar krijgen we meer van dit soort acties en berichten, gvd belangenvereniging : waarom horen we nauwelijks of niets van jullie. Of gaat dat pas gebeuren als het te laat is :mad:

Lees net dat Amsterdam ook los gaat volgend jaar.

Jup, het zou leuk zijn als de poster word aangepast zodat we deze allemaal kunnen gebruiken.

Misschien zelfs een leuke protest vorm, mailing via vwc, dat iedere freak deze in zijn of haar buurt kan ophangen?!

Zou je de tekst Enschede willen veranderen in Nederland ? Alvast heel erg bedankt!

Jup, het zou leuk zijn als de poster word aangepast zodat we deze allemaal kunnen gebruiken.

Misschien zelfs een leuke protest vorm, mailing via vwc, dat iedere freak deze in zijn of haar buurt kan ophangen?!

Als tegenstander van vrijwillige vuurwerkvrije-zones is de originele poster die volgende week verspreidt wordt uiteraard niet mijn ontwerp.

Ik ben niet heel handig in fotobewerking, heb simpelweg het PDF geopend in Acrobat en de tekst aangepast. Het logo daarentegen bestaat uit ca. twintig onderdelen, lagen, en schaduwen. Het logo is niet opgemaakt uit een standaard lettertype en voor mij met mijn beperkte kennis dus niet een-twee-drie aan te passen.

Wat ik wel heb kunnen doen is het logo compleet weghalen.

2.PNG

Hier als PDF te downloaden:

https://ufile.io/qulxm

Ja, laten we de onwetende massa attenderen op het bestaan van dit soort posters zodat IEDEREEN zo'n anti poster wil hebben. Vergeet even niet dat er in Nederland een paar duizend voorstanders zijn en VEEL VEEL meer tegenstanders :wink:

Ja, laten we de onwetende massa attenderen op het bestaan van dit soort posters zodat IEDEREEN zo'n anti poster wil hebben. Vergeet even niet dat er in Nederland een paar duizend voorstanders zijn en VEEL VEEL meer tegenstanders :wink:

Weet je dat zeker? Ik denk dat heel veel mensen vuurwerk, al dan niet stiekem, best leuk vinden namelijk. Bijna 2 miljoen mensen kopen vuurwerk, een veelvoud daarvan (rest gezin, buren, vrienden) doet er indirect aan mee.

Weet je dat zeker? Ik denk dat heel veel mensen vuurwerk, al dan niet stiekem, best leuk vinden namelijk. Bijna 2 miljoen mensen kopen vuurwerk, een veelvoud daarvan (rest gezin, buren, vrienden) doet er indirect aan mee.

Ik hoef jou toch niet uit te leggen hoe dit werkt? 2 miljoen kopen, 15 miljoen dus niet...
Om maar te zwijgen over de massa van het volk die te dom is om zelf te denken en doet wat de massa doet. (oh kijk nou, allemaal posters in de straat en onze cavia is toch wel erg bang, waar zou je die kunnen halen?)

De poster markeert een vrijwillige vuurwerkvrije-zone en een vrijwillige vuurwerkvrije-zone is zoals het woord al impliceert vrijwillig, heeft geen enkele juridische waarde. Er kan wettelijk dan ook helemaal niet op gehandhaafd worden. Er wordt enkel een beroep gedaan op het fatsoen van de buurt om minder of geen vuurwerk voor de deur van de buurman/vrouw met dergelijke poster af te steken.

't Is symboolpolitiek om het eigen onvermogen tot handhaving van bestaande vuurwerkwetgeving weg te moffelen, niet meer dan dat.

Ik hoef jou toch niet uit te leggen hoe dit werkt? 2 miljoen kopen, 15 miljoen dus niet...
Om maar te zwijgen over de massa van het volk die te dom is om zelf te denken en doet wat de massa doet. (oh kijk nou, allemaal posters in de straat en onze cavia is toch wel erg bang, waar zou je die kunnen halen?)

Door te insinueren dat een ieder die geen vuurwerk koopt automatisch een tegenstander is, maak je mijns inziens dezelfde denkfout zoals de media en politiek 'm vaak maakt. Zo ben ik thuis de enige die vuurwerk koopt, maar genieten andere gezinsleden, familieleden, vrienden en buren volop mee.

Dat gezegd hebbende ben ik het met je eens dat het lukraak ophangen van posters en daarmee ontwijken van de dialoog uiteindelijk geen oplossing in de discussie biedt.

Back
Bovenaan