Verlanglijst 2017/2018

Ow dat komt zeker goed, zoals al eerder aangegeven ben ik redelijk nieuw in de wereld van vuurwerk. Heb nu al een mooie selectie en wil nog een aantal cakes en een mooie cakebox erbij. Dit is al by far meer dan ik ooit gekocht heb. Vind het gaaf om al die cakeboxen te bekijken, nu staat Colorful City hoog op mijn lijstje

Ow dat komt zeker goed, zoals al eerder aangegeven ben ik redelijk nieuw in de wereld van vuurwerk. Heb nu al een mooie selectie en wil nog een aantal cakes en een mooie cakebox erbij. Dit is al by far meer dan ik ooit gekocht heb. Vind het gaaf om al die cakeboxen te bekijken, nu staat Colorful City hoog op mijn lijstje

Het nadeel van een vuurwerkhobby is dat het ieder jaar meer is dan je ooit gekocht heb :p

Hahaha, ik tracht toch aan enige budgetbewaking te doen. En anders helpt het thuisfront hier wel aan mee:wink:

Is er hier iemand die eens minder dan het vorige jaar had? Het valt me op dat er bij iedereen een stijgende lijn is qua budget

Is er hier iemand die eens minder dan het vorige jaar had? Het valt me op dat er bij iedereen een stijgende lijn is qua budget

Tot op heden heb ik 3 doosjes besteld, ik denk persoonlijk niet dat ik afgelopen jaar ga overtreffen. Ik heb 38 individuele films op de usb stick waarvan 1 een show is met 14 cakeboxen en wat losse cakes, die hoeveelheid komt er dit jaar zeker niet meer.

Gelukkig is mijn toekomstige vrouw ook gek van vuurwerk, dus dat geeft wat rek. Maar dit jaar ga ik puur voor kwaliteit.

Jazeker, het is bij mij eens zover gekomen dat ik echt andere prioriteiten moest stellen en mij alleen een meterpakket kon veroorloven. De daaropvolgende jaren heb ik het ook rustig aan gedaan (max 50/75 euro). Niet vanwege een gebrek aan budget maar omdat ik heb ingezien dat je ook een leuk oud en nieuw kan hebben met weinig vuurwerk.

Ik ook hor. Heb laatste 3 jaar ofzo minder dan de paar jaar daarvoor en ik heb begin van de eeuw een periode gehad dat ik vrijwel niks of helemaal niks kocht. Toen was vw helemaal uit mn vizier een paar jar, geen idee waarom. Verder is t net wat ik er voor (over) heb. Paar jaar bijbaan gehad en dies nu weg. Wisselt dus.

Ik kan je zeggen bij mij verschilt het per jaar. Afgelopen jaar maar paar boxen en wat cakes aangeschaft. Maar dit jaar zit ik nu al op meer dan het dubbele. Ik ben altijd van als ik iets mooi vind dan koop ik het. En 1 voordeel zijn de webshops die nu al open zijn. Als ik nu elke week wat koop merk ik dat minder dan dat ik dadelijk de laatste dagen alles in 1 keer moet aftikken. Maar goed ben benieuwd hoe de stand van zaken er eind december uitziet. Voor nu ook wel even klaar, hopen op nog paar leuke nieuwe boxen en dan klaar. Buiten het kleine spul om, want ee is niks leukers dan met de kleine naar een vuurwerkwinkel gaan en samen leuke kleine spulletjes halen.

Ja ik had beduidend minder.
Ik zat altijd tussen de 2500 en de 3000 euro.
Echter heb ik het afgelopen jaar op de 1250euro gehouden..en ik heb me er net zo goed mee vermaakt. nog is 1250 euro veel geld.
Dus wil dit jaar onder de 1000 blijven..

Ja ik had beduidend minder.
Ik zat altijd tussen de 2500 en de 3000 euro.
Echter heb ik het afgelopen jaar op de 1250euro gehouden..en ik heb me er net zo goed mee vermaakt. nog is 1250 euro veel geld.
Dus wil dit jaar onder de 1000 blijven..

Ga nie lukke jonguh! !!:p

Ik ben dit jaar wat prijs bewuster als vorig jaar. Bestelde toen alles in de laatste maanden van het jaar. Qua beleving is dat natuurlijk wel het leukste, voor je portemonnee wat minder. Ik denk dat dit jaar iets minder geld kost als vorig jaar. Ben toen noch een paar keer naar onze zuiderburen gereden wat aardig wat gekosten heeft. Aangezien de focus nu volledig op siervuurwerk ligt ben ik van het buitenlandse shoppen verlost. Een budget stel ik nooit vast. Ben tegenwoordig in de gelukkige positie dat ik steeds minder keuzes hoef te maken. Dit resulteert in veel vuurwerk, maar een stuk minder plezier als in de tijden dat het puzzelen was om een mooie collectie samen te stellen. Van uit dit oogpunt gezien wil ik het volgend jaar toch anders aanpakken. Toch weer mijn kooplust wat aan banden leggen en echt opzoek gaan naar de pareltjes en dat voor een vooraf vastgesteld bedrag,

Vroeger dacht ik altijd, hoe meer vuurwerk hoe leuker. Maar met de jaren merk ik dat dat zeker niet waar is, in tegendeel juist. Al die stress die je krijgt met veel vuurwerk is het gewoon niet waard.. Vooral nu er steeds rond oud en nieuw veel mensen worden bang gemaakt om te bellen, voel ik me zelfs met legaal vuurwerk niet meer op m'n gemak. Je zit tegenwoordig met een cakebox al bijna aan de 25KG, dus je zit natuurlijk geheid over het maximale heen. Ik vind dat ze die regel echt moeten versoepelen of gewoon weer meer gedogen, want als ik al met 3 doorlont doosjes moet gaan stressen met uitladen, dan gaat dat nergens over.

Maar om even op het onderwerp terug te komen, ik heb juist ervaren dat de stress met het jaar hoger word omdat ik elk jaar meer koop. Dat komt mede door de fantastische freakacties dat je voor je geld meer vuurwerk krijgt, maar ook met het fenomeen wat we allemaal kennen met vuurwerk, dat het nooit genoeg is :D

Het is ook nooit genoeg ;).

Nee, ik kan me in de post hierboven wel vinden. Afgelopen jaar ben ik behoorlijk de mist in gegaan met dikke bestellingen die niet geannuleerd konden worden, maar wegens onvoorziene omstandigheden met veel moeite de boel kunnen 'annuleren'. In een behoorlijke financiële dip zitten en 1500-2000 euro aan vuurwerk de lucht in knallen gaat niet samen. Daarom zal ik ook nooit meer vóór september iets bestellen en sowieso enkel nog lage bedragen.

Wat betreft het type en hoeveelheid vuurwerk, een klein beetje klein spul voor met de kids is altijd leuk, maar van al die losse cakes projecten maken is stressvol en soms flink aanpoten. Ik heb ook op mijn wenslijst losse cakes nog staan, maar eerlijk gezegd zou ik het liefst nog enkel cakeboxen aanschaffen. Zoveel minder werk, alleen lever je in op unieke effecten.

Neemt niet weg dat ik nog steeds een liefhebber ben. Voor die 25kg ben ik niet zo bang. Mijn buren genieten van het spektakel en weten dat er geen opgeslagen illegaal vuurwerk ligt. Het is maar net hoe het er in de buurt aan toe gaat. Bij mij is dat in mijn eigen wijk (naast mij zelf) vrij rustig. Hooguit een paar potjes en buren die elkaar vriendelijk de nieuwjaarswens komen overbrengen. Volgens mij wordt de nieuwjaars sfeer wel als iets positiefs ervaren. Als ik niets zou doen, komen veel buren volgens mij niet eens buiten.

Dat is behoorlijk zuur, Arahon. Gelukkig heb je de bestelling kunnen annuleren. Ik kan mij voorstellen dat je in zo'n situatie dat bedrag goed kan gebruiken. Heb je ondank dit nog wel een leuk oud en nieuw gehad?

Back
Bovenaan