Verkoop en afsteken van vuurwerk definitief beperkt

Ach we zullen zien wat het word! Alle zeikerds krijgen nu hun zin... Bij ons gebeurt toch eigenlijk nooit veel schokkends dus ik blijf toch wel knallen... met de melkbus sowieso. Zal er niet minder om schieten en hoe wil je dit controleren. Mijn plezier ontnemen ze me niet:p

jaman, ik voel me echt stoer nu.... kerel wat denk jij?
ga jij toch lekker je astronauten babypijltjes stoken, en laat mij met rust met m'n moooie spul!

Hahaha Astronauten en baby pijltjes zijn nutteloos geworden want je mag pas savonds stoken en dan gaat *bijna) niemand meer klein spul stoken.

Nou vooruit een prullenbak mollesteren zul je mij niet gouw zien doen. Is meer een boosheids reactie.
Maar geloof me maar dat ik me zeker niet aan de nieuwe regels ga houden.

Ik ga nu ook stoppen met deze eindeloze discussie.
Tenslotten verliezen we allemaal want overdag stoken is niet meer.

Hoe idereen het verwerkt moet je zelf weten.
De ene blijft braaf de regels volgen de ander knalt de pan uit!
Mijn advies, geniet nu het nog kan.
Want vanaf 2017 is het tog verboden...
Want met de EU mee gaan is te moeilijk.

Sorry heren voor mijn vervuilingen in dit topic maar ik ben gewoon pissed off!
Ontroostbaar en in zak en ass.

Elkaar lekker in de haren vliegen heeft geen zin mannen,iedereen op vwc zit met frustraties en emoties de ene rechtsom de ander linksom ik zou zeggen trek je plan maar laat je door de anticlub niet tegen elkaar uitspelen.ik verwacht een geweldig mooi oud en nieuw dit jaar.

Ze zoeken het maar uit kan je de 29ste mooi het zogenaamde *illegale spul* gaan halen.:p
Als ze het nou helemaal gaan verbieden kunnen we nog altijd een voorbeeld nemen aan Frankrijk...auto`s in de hens steken ook mooi spektakel.

Hahaha Astronauten en baby pijltjes zijn nutteloos geworden want je mag pas savonds stoken en dan gaat *bijna) niemand meer klein spul stoken.

Nou vooruit een prullenbak mollesteren zul je mij niet gouw zien doen. Is meer een boosheids reactie.
Maar geloof me maar dat ik me zeker niet aan de nieuwe regels ga houden.

Ik ga nu ook stoppen met deze eindeloze discussie.
Tenslotten verliezen we allemaal want overdag stoken is niet meer.

Hoe idereen het verwerkt moet je zelf weten.
De ene blijft braaf de regels volgen de ander knalt de pan uit!
Mijn advies, geniet nu het nog kan.
Want vanaf 2017 is het tog verboden...
Want met de EU mee gaan is te moeilijk.

Sorry heren voor mijn vervuilingen in dit topic maar ik ben gewoon pissed off!
Ontroostbaar en in zak en ass.

Cat1 vw is tegenwoordig harder dan menig klein spul , en dat mag ook buiten de O&N periode. Controle zal onmogelijk worden :)

Laten we eerst de echte uitspraak eens afwachten. Want volgens mij is het niet eens mogelijk dat het vanuit het niets geregeld is. Kan ook geen bevestigende bron vinden .

Elkaar lekker in de haren vliegen heeft geen zin mannen,iedereen op vwc zit met frustraties en emoties de ene rechtsom de ander linksom ik zou zeggen trek je plan maar laat je door de anticlub niet tegen elkaar uitspelen.ik verwacht een geweldig mooi oud en nieuw dit jaar.

Genieten dan maar. Kan wel eens een van de laatste zijn.

ook ik wacht eerst een bevestigende bron af, het debat is uitgesteld en toch al een besluit?
Voor een besluit zou er wets wijziging moeten zijn en dus een stemming in 2e kamer en daarna goedkeuring in 1ste kamer, dan zou er toch iemand vanuit de branche ook moeten weten of dit geweest was ??

Ik heb vanuit mijn bronnen nog niks vernomen in hoeverre dit er door is, wie ik heb gesproken weten van niks.

Dit is wat de regering kan gaan verwachten.
Niets meer niets minder.
Winkels die weer erg creatief moeten gaan worden om aan de vraag te kunnen voldoen.
Veel winkels hebben al moeite om het bol te werken in drie dagen.
En dan nu ook nog 1/3e minder.
Hoe hersendood ben je dan om zoiets te beslissen.
Het schijnt naar wat ik via via heb opgevangen nog niet zeker te zijn.
Maar toch ziet het er serieus uit.

Ik wacht nog even rustig af voor ik me los laat.

gr

Precies misschien ben ik wel geflipt om niets. mijn excuses daar voor.
heb namelijk al meerdere berichten gehoord uit de vuurwerkbranche (niet het BPN zooi ding)
dat dit bericht enkel gaat over de letterlijke inhoud van de afgelopen verzonde brief van de 2e kamer.
De Branche weet nog van niets en ontkend alles.
Zal dit weer een van de Doelbuwuste acties zijn van de Media om het verbod er doorheen te drukken??
Want wanneer Defnetief klinkt als woord dan denken veel mensen dat het al zo ver is.. net als ik dus!

De media is dus ook niet meer te vertrouwen..

Vorig jaar niet mee kunnen draaien met overdag stoken ivm werk tot 6 uur. Gelukkig komt voor mij het nieuws dan niet zo heel hard aan. Maar ik weet nu al dat ik dit jaar wel overdags vrij ben maar daar heb ik dus totaal niks aan.. Zelf snap ik niet wanneer dit opeens besloten is, vanwaar de uitstel dan als het al besloten is in dezelfde week? Zal het een verzonnen verhaal zijn?

Maar het besluit kan je niet zomaar doen, moet stemming voor komen in 2e kamer en als men dan genoeg stemmen heeft moet de eerste kamer er zich nog over buigen.
Vreemde vind ik dat Sp uitstel heeft gevraagt en dat bovenstaande procedure niet zo snel gaat denk ik.
En dat iemand dat ook moeten opmerken dat die stemming er was en niemand weet ergens van....

Misschien is het bericht op de site wel niet correct en had er iets moeten staan over het debat met daarin wat de plannen waren etc.

Ik wacht nog even "rustig" af op bevestigende bronnen

ook ik wacht eerst een bevestigende bron af, het debat is uitgesteld en toch al een besluit?
Voor een besluit zou er wets wijziging moeten zijn en dus een stemming in 2e kamer en daarna goedkeuring in 1ste kamer, dan zou er toch iemand vanuit de branche ook moeten weten of dit geweest was ??

Ik heb vanuit mijn bronnen nog niks vernomen in hoeverre dit er door is, wie ik heb gesproken weten van niks.

Is het bericht op de site van de rijksoverheid niet duidelijk genoeg? Ik neem niet aan dat zij iets plaatsen zonder dat het daadwerkelijk doorgevoerd is.

Ik ben bang dat we er toch aan moeten geloven...

Overigens zie ik het duister in de komende jaren na het lezen van veel reacties hier.... Snappen jullie het dan echt niet? Juist door de harde, illegale knallen is deze beperking tot stand gekomen, hoe achterlijk en nutteloos het ook is.
Als we nu lekker puberaal, ons niet aan de regels gaan houden, en juist zware knallers gaan stoken zal het algehele verbod snel volgen.

Of je nou wel of geen zwaar illegaal vuurwerk afsteekt, als ze dat verbod willen komt het er toch wel! Ik geloof echt niet dat wij er invloed op kunnen uitoefenen.

Als ik een winkel zou hebben gehad, Had ik misschien het kabinet wel aangeklaagd. Eens zien of ze juridisch wel zo.sterk zullen staan...?

Hoe dan ook..mooi ***** nieuws als dit blijkt uiteindelijk toch.definitief te zijn....

Verder nog 1 ding...ik snap jullie frustratie heel erg goed hoor...maar houd het wel netjes, ook al is het lastig....

Er moet eerst nog gestemd gaan worden, dit zou de 27ste gebeuren (maar is uitgesteld)
Voorlopig is het nog steeds een Besluit, en een besluit is nog geen Wet.

Verder vind ik het belachelijk hoe sommigen hier reageren in dit topic, snap de frustraties maar het niveau is wel zeer onvolwassen.

Laten we gewoon rustig afwachten.

Toen ik begon met deze hobby hadden wij ook twee LEGALE afsteekdagen, 30 en 31 December.
Later is de 30ste eraf gehaald, maar er werd heus niet minder door afgestoken of uit frustratie hiertegen meer gesloopt.

Diegenen die wat af willen steken zullen dit toch wel blijven doen.

Back
Bovenaan