Verkoop doorgeschoven bestellingen

Ik denk eerder dat hij jou bestelde producten nog niet in voorraad had en nu dus alles voor de 2022 inkoopprijs moet kopen (waar sommige artikelen dus vorig jaar in het buitenland zijn verkocht en bij voorbaat duurder qua inkoop zijn geworden) en hij dus geen winst of misschien wel verlies maakt op je bestelling.

Dat is het probleem van de winkelier, niet de klant. Die kiest voor deze verkoopstrategie als je bewering klopt.

De winkelier wilde niks annuleren en de bestelling + het geld (aan)houden. Het risico van het ondernemersschap is voor de winkelier, niet de klant. De winkelier had kunnen weten dat het economisch wereldwijd rommelt en dat dat ook geldt voor "vuurwerkland" om het zo uit te drukken.

Weet je wat ik denk? Ik denk dat ze je dan wel een nieuwe bon hebben gegeven maar ondertussen gewoon het spul duurder hebben (proberen) te verkopen en dat jij dan inderdaad straks met vervangers naar huis kan gaan. Want waarom zouden ze een dief van hun eigen portemonnee willen zijn, als ze een compound voor een paar tientjes meer kunnen verkopen dan kan jij naar die compound fluiten, zeker wanneer die ook niet meer bij de importeur te bestellen is. Dit soort winkels moet je in de toekomst vermijden. Ik haal jaren en jaren bijna al mijn vuurwerk bij mijn vaste dealers, tenzij ze iets niet hebben, dan haal ik het ergens anders. Want goede service is toch ook wel heel belangrijk en als je een vaste klant bent die redelijk wat uitgeeft, dan kan je ook wat makkelijker iets met de prijzen afspreken. Althans is dit mijn ervaring. Ik wens je iig succes straks bij het afhalen van het vuurwerk, dat je alles krijgt waar je voor hebt betaald.

Zou kunnen. Hij zou eventueel kunnen mailen om garantie op papier kunnen proberen te verkrijgen dat hij krijgt wat hij besteld heeft.

Tussen wat verteld is/wordt en de realiteit zit een groot verschil.
Dat "gewoon" geld terugstorten was bij veel winkels helemaal niet zo gewoon. Bij hen was het onmogelijk omdat dat geld al uitgegeven was. En ja dat de inkoop nu duurder is dan toen maakt dat sommige winkels nu hele rare bokkensprongen aan het maken zijn (zie de voorbeelden hierboven) om de tent overeind te houden.

Moet je niet ongewild met andermans geld doen, zeker niet zonder enige communicatie. Stel dat het klopt wat jij zegt, dan waren mensen begripvoller geweest als er even contact was gelegd door de winkelier en de situatie uitgelegd.
 
Hey Hardbeat,

Gewoon binnenstappen is daar de beste oplossing. Zelf ook al een aantal keren iets met die winkel gehad en (bijna) nooit respons op mails en belletjes. Op de man af het probleem oplossen werkt daar gewoon het beste en scheelt een hoop tijd.

Ik denk eerlijk gezegd in jouw specifieke situatie niet dat ze het vuurwerk alsnog gaan uitleveren, maar als je langsgaat heb je in ieder geval wel direct duidelijkheid.
Heb ondertussen een reactie gehad en ben al iets verder maar nog niet helemaal tevreden met de aangeboden oplossing "uit coulance". Dit is de 27% korting die ik tijdens de vorige bestelling ook had en was met identieke prijzen zeker een oplossing geweest. Echter zijn de prijzen daar zo veel gestegen dat ik bv. op alleen al de Transbomber en Triple X meer dan €80,- duurder uit ben.

Het is voor mij ondertussen meer een principe kwestie geworden vanwege alle ellende die ik over de jaren met deze winkel heb meegemaakt. Maar ben al blij dat er een reactie is geweest en komen er met ietsjes meer korting hopelijk alsnog verder uit. En anders loop ik inderdaad even langs :thumbup:
 
Ik ben winkels met een dergelijke reputatie/ervaringen radicaal gaan vermijden sinds 1e coronaseizoen, ook als de prijzen top zijn weersta ik de verleiding.

Echt ellendig om deze verhalen te lezen, dan over het subtotaal maar wat tientjes meer betalen voor een freakshop die zijn zaakjes wel op orde heeft op basis van het verleden.
 
Back
Bovenaan