Verkoop doorgeschoven bestellingen

Ik verwacht voor mezelf de nodige hectiek en irritaties, hieronder mijn ervaringen tot nu toe.

Na vele maanden zeuren kreeg ik m'n geld (€500,-) maar niet terug bij één adres maar toen bleek dat ik dit jaar toch wel in de mogelijkheid ben om het te komen afhalen. Ik heb toen maar aangegeven dat ik het vuurwerk wel kom afhalen en kreeg daar snel een antwoord op dat dit akkoord was en ontving ook gelijk het afhaalbewijs. Paar weken geleden kreeg ik echter ineens m'n geld terug gestort en zie ik een negatieve order in mijn account erbij staan. Ben nu weer diverse mails aan het sturen dat ik gewoon m'n bestelling wil komen afhalen maar het is nu weer angstvallig stil en krijg weer geen reacties meer.

Vanwege de prijzen van vorig jaar wil ik uiteraard graag m'n bestelling nu hebben maar is het een slechte gedachte van mij dat ik denk dat ze het vuurwerk liever met de nieuwe prijzen willen verkopen en veel meer winst kunnen maken? Zo staat de Triple X nu voor meer dan het dubbele op hun website dan wat ik ervoor betaald heb

.

Winkel in dezelfde plaats als waar jij woont ?

Ene kant ben ik blij dat ik niks heb doorgeschoven, aantal producten zijn nu helemaal niet meer te bestellen omdat ze waarschijnlijk naar buitenland zijn verkocht.

Andere kant, heb voor zelfde geld toch wel wat minder vuurwerk helaas....

Ik verwacht voor mezelf de nodige hectiek en irritaties, hieronder mijn ervaringen tot nu toe.

Na vele maanden zeuren kreeg ik m'n geld (€500,-) maar niet terug bij één adres maar toen bleek dat ik dit jaar toch wel in de mogelijkheid ben om het te komen afhalen. Ik heb toen maar aangegeven dat ik het vuurwerk wel kom afhalen en kreeg daar snel een antwoord op dat dit akkoord was en ontving ook gelijk het afhaalbewijs. Paar weken geleden kreeg ik echter ineens m'n geld terug gestort en zie ik een negatieve order in mijn account erbij staan. Ben nu weer diverse mails aan het sturen dat ik gewoon m'n bestelling wil komen afhalen maar het is nu weer angstvallig stil en krijg weer geen reacties meer.

Vanwege de prijzen van vorig jaar wil ik uiteraard graag m'n bestelling nu hebben maar is het een slechte gedachte van mij dat ik denk dat ze het vuurwerk liever met de nieuwe prijzen willen verkopen en veel meer winst kunnen maken? Zo staat de Triple X nu voor meer dan het dubbele op hun website dan wat ik ervoor betaald heb.

Dat is echt heel zuur en ik denk dat je aanname wel eens zou kunnen kloppen. Een triple X dat nu meer dan het dubbele te koop staat? Dan had je 'm de vorige keer wel heel erg goedkoop gehad, 150 euro of minder? Dan is het nu extra zuur dat ze je dit flikken en ze kunnen dit helemaal niet doen, zeker niet wanneer ze gewoon alle producten in voorraad hebben. Heb je geen rechtsbijstand? Zou dit anders gewoon aankaarten bij hun en anders een beetje bluffen bij je winkelier, kan ook wel eens helpen. Succes iig!

Vanwege de prijzen van vorig jaar wil ik uiteraard graag m'n bestelling nu hebben maar is het een slechte gedachte van mij dat ik denk dat ze het vuurwerk liever met de nieuwe prijzen willen verkopen en veel meer winst kunnen maken? Zo staat de Triple X nu voor meer dan het dubbele op hun website dan wat ik ervoor betaald heb.

Ik denk eerder dat hij jou bestelde producten nog niet in voorraad had en nu dus alles voor de 2022 inkoopprijs moet kopen (waar sommige artikelen dus vorig jaar in het buitenland zijn verkocht en bij voorbaat duurder qua inkoop zijn geworden) en hij dus geen winst of misschien wel verlies maakt op je bestelling.

Nee, dat is geen slechte gedachte van jou. Eerst een hoop gezeik doordat ze je geld niet terug wilden geven omdat je je bestelling immers het jaar daarop af zou kunnen halen.

Nu het (waarschijnlijk) voor hen negatief uitpakt, maken ze een order die al één heel jaar (!) openstond en betaald was, zonder enige voorafgaande communicatie ongedaan en storten ze het geld zomaar terug. Dus eerst geen geld willen teruggeven en nu opeens wel. Altijd grappig hoe dit soort k*t winkeliers de consumentenregels interpreteren.

Ik zou mij ook genaaid voelen. Ergens vind ik dat je er geen tijd meer aan moet besteden en deze winkelier permanent moet mijden, anderzijds denk ik dat dit geen manier van zakendoen is en dat je ze hier eigenlijk met naam en rugnummer zou moeten benoemen, want hun probleem is niet jouw probleem. Jij wacht namelijk al een jaar op jouw vooraf betaalde artikelen. Zij hebben o.a. van jouw geld, dit jaar de rekeningen kunnen betalen. Je hebt ze dus een soort van "rente" verleend en krijgt er niets voor terug. Sterker nog; ze hebben je tijd verbruikt. Je bent geen liefdadigheidsinstantie.

Jij bent nu al kennelijk sinds hun eenzijdige annulering weken bezig om contact te leggen, zonder succes. Dit kan en mag niet. Zij zijn eerder dit jaar voor akkoord gegaan met toch kopen ophalen aan het eind van dit jaar.

Sorry dat ik zo enigszins agressief reageer. Ik kan dit soort zaken (welke goederen dan ook), maar moeilijk dulden.

Goede reactie van je.
Jij vat het perfect samen en het is helaas zo dat sommige winkels zo werken.

Ik denk dat het wel goed druk zal worden dit jaar in de winkels, en ik denk zelfs dat er winkels gaan zijn die de 31e wellicht hun deuren gesloten kunnen houden. mbt doorgeschoven bestellingen, dat zullen hoofdzakelijk freakbestellingen zijn en deze zijn denk ik echt wel veilig gesteld.

Enige wat mij nog doet twijfelen over die stormloop is wellicht dat alles al reteduur is geworden en mensen misschien toch minder of geen vuurwerk zullen kopen. Maar mijn gevoel zegt toch echt dat het best eens een stormloop zal kunnen worden.

Winkel in dezelfde plaats als waar jij woont ?
Ja inderdaad die ondertussen erg beruchte winkel in Breda. Hebben echt altijd een mooie collectie maar de rest eromheen is altijd drama, echt jammer :sad:

Dat is echt heel zuur en ik denk dat je aanname wel eens zou kunnen kloppen. Een triple X dat nu meer dan het dubbele te koop staat? Dan had je 'm de vorige keer wel heel erg goedkoop gehad, 150 euro of minder?
Net iets meer maar staat daar nu voor €330,- (zonder korting) te koop :shocked:

Ik geef niet op en als ik binnenkort nog geen steeds reactie heb dan ga ik er maar eens langs. Rij er elke dag na m'n werk langs dus dat is geen probleem. Mocht het uiteindelijk toch nog correct afgehandeld worden dan laat ik dat uiteraard ook weten.

Ik lees hier altijd dat "wij" maar een heel klein aandeel zijn van het geheel. Daarvan heeft een groot deel ook nog eens zijn geld terug gehad. De "gewone" consument had de vorige 2 jaar echt nog niets besteld voordat het verbod kwam. Dus dan zou het toch mee moeten vallen?

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen. Bij 1 freakzaak in Almere heb ik 24 bestellingen lopen (hoofdzakelijk 1 tot 3 items per order). Ik verwacht dat alles gewoon netjes zal worden uitgeleverd, omdat ik weet dat het fysiek bij de winkelier in de bunker ligt. Ik verwacht dat elke bestelling apart is ingepakt dus dan moet het vrij makkelijk gaan allemaal. :)

Ja inderdaad die ondertussen erg beruchte winkel in Breda. Hebben echt altijd een mooie collectie maar de rest eromheen is altijd drama, echt jammer :sad:

Ik geef niet op en als ik binnenkort nog geen steeds reactie heb dan ga ik er maar eens langs. Rij er elke dag na m'n werk langs dus dat is geen probleem. Mocht het uiteindelijk toch nog correct afgehandeld worden dan laat ik dat uiteraard ook weten.

Bij ons ook Breda. Vind hun houding echt meer dan arrogant. Komt ook elke keer terug. Wij gaan er in ieder geval niet zo snel weer bestellen.

Ik had al zo'n vermoeden toen ik het las.... Na het verbod bij het eerste jaar heb ik daar en bij nog een stuk of 4 andere winkels ook een hoop gedoe en gezeik gehad. Vage verhalen die me deden vermoeden dat ze geen enkele reserve hadden en ik geen zin had om mijn geld kwijt te raken.
Om die reden heb ik bij geen enkele van die winkels nog besteld. Deze laat ik voortaan (als er nog een toekomst is in vuurwerkland) ook links liggen terwijl ik er jaren trouwe klant ben geweest.

Hier een soortgelijke ervaring bij deze winkel... 2 jaar niet mogelijk om m'n geld terug te krijgen en nu de bestelling ineens toch geannuleerd (onaangekondigd). Producten worden nu uiteraard veel duurder aangeboden. Ik vind het een enorme naaistreek, maar ik steek er geen moeite meer in en zet hier geen stap meer binnen. Ik heb nog wel een Google-recensie achtergelaten, waar grappig genoeg binnen 1 uur een (kansloze) reactie opkwam. De teruggekregen centen gaan naar een winkelier die op de dag van het aangekondigde verbod het geld alweer op mijn rekening had teruggestort. Zo kan het gelukkig ook.

Ik heb na maanden mailen uiteindelijk nieuwe afhaalbonnen ontvangen.
Maar ik vraag me af of mijn bestelling wel compleet uitgeleverd gaat worden.
Heel veel van wat ik besteld heb 2 jaar geleden,staat nu ook niet meer op de site.
Dus ik hoop dat het daadwerkelijk in de bunker ligt,en niet dat ik straks allemaal vervangers moet gaan uitzoeken ofzo...

Ik heb na maanden mailen uiteindelijk nieuwe afhaalbonnen ontvangen.
Maar ik vraag me af of mijn bestelling wel compleet uitgeleverd gaat worden.
Heel veel van wat ik besteld heb 2 jaar geleden,staat nu ook niet meer op de site.
Dus ik hoop dat het daadwerkelijk in de bunker ligt,en niet dat ik straks allemaal vervangers moet gaan uitzoeken ofzo...

Weet je wat ik denk? Ik denk dat ze je dan wel een nieuwe bon hebben gegeven maar ondertussen gewoon het spul duurder hebben (proberen) te verkopen en dat jij dan inderdaad straks met vervangers naar huis kan gaan. Want waarom zouden ze een dief van hun eigen portemonnee willen zijn, als ze een compound voor een paar tientjes meer kunnen verkopen dan kan jij naar die compound fluiten, zeker wanneer die ook niet meer bij de importeur te bestellen is. Dit soort winkels moet je in de toekomst vermijden. Ik haal jaren en jaren bijna al mijn vuurwerk bij mijn vaste dealers, tenzij ze iets niet hebben, dan haal ik het ergens anders. Want goede service is toch ook wel heel belangrijk en als je een vaste klant bent die redelijk wat uitgeeft, dan kan je ook wat makkelijker iets met de prijzen afspreken. Althans is dit mijn ervaring. Ik wens je iig succes straks bij het afhalen van het vuurwerk, dat je alles krijgt waar je voor hebt betaald.

Ik denk eerder dat hij jou bestelde producten nog niet in voorraad had en nu dus alles voor de 2022 inkoopprijs moet kopen (waar sommige artikelen dus vorig jaar in het buitenland zijn verkocht en bij voorbaat duurder qua inkoop zijn geworden) en hij dus geen winst of misschien wel verlies maakt op je bestelling.

Als zij niks op voorraad hadden staan dan had deze winkel gewoon het geld terug kunnen storten toen dat werd gevraagd bij het verbod. Dat ze twee jaar lang dat niet hebben gedaan was altijd omdat ze de spullen in de bunker hadden liggen en ze we wilde uitleveren maar dat niet mochten. Er was geen ruimte om het geld terug te geven en meeste vroegen netje of je akkoord ging met het doorschruiven van de orders.Dat argumnet gaat dus niet op!

Ik heb gewoon contact opgenomen met de freakshop waar ik meerdere bestellingen nu al 2x doorgeschoven heb. De eigenaar wist mij gerust te stellen en vertelde dat het er nu naar uitziet dat alles gewoon geleverd gaat worden. Behalve misschien afkeur,maar ik heb volgens mij vrijwel geen nieuwe producten/batches, dus zal wel goed komen :thumbsup:

Ik denk dat hij nu maar 50% van de artikelen die ik besteld heb nog op zijn webshop heeft staan, maar dat wil niet zeggen dat hij ze mij niet kan leveren. Misschien heeft hij er nog 3 in zijn eigen bunkers liggen en heb ik er 1 van, kan toch?

Als zij niks op voorraad hadden staan dan had deze winkel gewoon het geld terug kunnen storten toen dat werd gevraagd bij het verbod. Dat ze twee jaar lang dat niet hebben gedaan was altijd omdat ze de spullen in de bunker hadden liggen en ze we wilde uitleveren maar dat niet mochten. Er was geen ruimte om het geld terug te geven en meeste vroegen netje of je akkoord ging met het doorschruiven van de orders.Dat argumnet gaat dus niet op!

Tussen wat verteld is/wordt en de realiteit zit een groot verschil.
Dat "gewoon" geld terugstorten was bij veel winkels helemaal niet zo gewoon. Bij hen was het onmogelijk omdat dat geld al uitgegeven was. En ja dat de inkoop nu duurder is dan toen maakt dat sommige winkels nu hele rare bokkensprongen aan het maken zijn (zie de voorbeelden hierboven) om de tent overeind te houden.

Bij een verbod had de winkel gewoon het geld retug moeten storten omdat je de overeenkomst kon ontbinden wegens het niet nakomen van de afspraak.Als een winkel je geld niet heeft op dat moment is erg slecht zaken doen.

Laatst bewerkt:

Hey Hardbeat,

Gewoon binnenstappen is daar de beste oplossing. Zelf ook al een aantal keren iets met die winkel gehad en (bijna) nooit respons op mails en belletjes. Op de man af het probleem oplossen werkt daar gewoon het beste en scheelt een hoop tijd.

Ik denk eerlijk gezegd in jouw specifieke situatie niet dat ze het vuurwerk alsnog gaan uitleveren, maar als je langsgaat heb je in ieder geval wel direct duidelijkheid.

Wat betreft dit topic: Verder denk ik dat het op een paar specifieke winkels na wel netjes gaat verlopen. Er zullen wel enkele producten niet meer leverbaar zijn, maar daarover ben ik door verschillende freakwinkels waar ik heb besteld/doorgeschoven al contact over gehad en waardige vervangers kunnen kiezen.

Ik ben vooral benieuwd of iedereen de spanning van de afhaaldagen nog wel gewend is, ik heb nu al echt de kriebels :handsup:

Back
Bovenaan