Verkiezingen 2023: Stem Wijs!!

Ik vind dat je hier een goed punt aansnijd, eerder kabinet met Wilders was helaas ook vrij snel aan zn einde gekomen. Ik neem wel aan de rechts zich ook bewust is van de dreiging van deze 2e partij, en er alles aan zal doen om een kabinet te vormen.
Helaas is middels gebleken dat de VVD hier niet alles aan doet... Zie ik persoonlijk als de hele achterban in de kou zetten. Ultrarechts kabinet is nu mogelijk en dan nemen ze zo'n positie in. Onbegrijpelijk..

Helaas is middels gebleken dat de VVD hier niet alles aan doet... Zie ik persoonlijk als de hele achterban in de kou zetten. Ultrarechts kabinet is nu mogelijk en dan nemen ze zo'n positie in. Onbegrijpelijk..

Heeft ook te maken met de internationale druk op Rutte.
Aangezien hij ook voorzitter wilt worden van de navo.

@Gizmo: mijn 'uitstellen' slaat op de mogelijkheid dat er toch een door Timmermans geleide coalitie wordt gesmeed.

Verder ben ik er zeker van dat er bij de autoriteiten een draaiboek ligt dat voorziet in een totaalverbod. De stip aan de horizon is er, of het 1 of 10 jaar zal duren, dat is de vraag. Belangrijk daarbij uiteraard of en hoe snel de buurlanden daar in mee zulen gaan. En wat er in Straatsburg/Brussel bekokstoofd wordt.

@Gizmo: mijn 'uitstellen' slaat op de mogelijkheid dat er toch een door Timmermans geleide coalitie wordt gesmeed.

Verder ben ik er zeker van dat er bij de autoriteiten een draaiboek ligt dat voorziet in een totaalverbod. De stip aan de horizon is er, of het 1 of 10 jaar zal duren, dat is de vraag. Belangrijk daarbij uiteraard of en hoe snel de buurlanden daar in mee zulen gaan. En wat er in Straatsburg/Brussel bekokstoofd wordt.
100% dit ja, ze werken eraan stap voor stap. Met een rechtse coalitie zitten we iig de komende jaren safe als deze standhoudt

Ook draaiboeken kunnen in de ijskast verdwijnen bij gebrek aan draagvlak en gebrek aan middelen.

Zei ik ook al :p

Ja doe je goed.

Echter, de kiezer is niet alleen de pvv stemmer. De kiezers van vvd en nsc willen ook in overgrote meerderheid dat er met de pvv wordt gereageerd. De kiezers van de bbb zijn hier bijna unaniem voorstander van.

Dus ja, je praat wel over een meerderheid die de pvv nu in het kabinet willen. Sterker nog, zelfs in partijen als pvda/gl en d66 zijn er, weliswaar minderheden, die vinden dat de uitslag recht gedaan moet worden en pvv in het nieuwe kabinet hoort.

Back
Bovenaan