Verkiezingen 2023: Stem Wijs!!

gizmo75

VWC lid
Ik vindt het opvallend dat er hier op het forum tot nu toe vrij weinig aandacht is geweest voor de Tweede Kamer Verkiezingen die morgen plaatsvinden. Terwijl iedere stem telt, ook die van jou!! Daarom plaats ik hier een bericht dat ik in verschillende varianten de afgelopen dagen op meerdere plekken ben tegengekomen:

Stemwijzer.jpg

STEM WIJS!!
Morgen zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Uiteraard is het helemaal aan jouzelf waar je op gaat stemmen. Maar mocht je als Vuurwerkliefhebber nog een beetje hulp kunnen gebruiken bij jouw keuze, dan brengen wij graag nog even onder de aandacht welke partijen tegen een landelijk vuurwerkverbod en dus pro-vuurwerk zijn (volgorde op basis van actuele peilingen):

✔️VVD
✔️PVV
✔️NSC
✔️BBB
✔️SP
✔️CDA
✔️FVD
✔️JA21
✔️BVNL

Ook het invullen van de StemWijzer draagt bij aan het laten horen van jouw stem. In de StemWijzer is namelijk een vraag opgenomen over onze geliefde vuurwerktraditie. De data die StemWijzer verzameld komt geregeld terug in politieke debatten. Dus hoe meer mensen via de StemWijzer aangeven dat ze géén vuurwerkverbod willen, des te beter. En je krijgt meteen een stemadvies. Je vindt de StemWijzer hier: www.stemwijzer.nl

Stem wijs, stem pro-vuurwerk!!

PS: ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat iedereen vooral voor zichzelf moet bepalen waar hij/zij op stemt. Er spelen immers genoeg andere dingen in de wereld die jouw stemgedrag zouden kunnen beïnvloeden. Maar mogelijk dat het vuurwerk-standpunt een extra handje kan helpen.

Vertrouw de VVD en CDA voor geen reet inzake vuurwerk, te draaikonterig
PVV- NSC-BBB-SP zijn veilige keuze als je vuurwerk ook laat meewegen in je politieke keuze.
Stel je bent links maar draagt vuurwerk een warm
Hart toe, dan is de SP een goede keuze als je twijfelde tussen GL/PVDA en SP

PVV- NSC-BBB-SP zijn veilige keuze als je vuurwerk ook laat meewegen in je politieke keuze.

Ik spreek verder geen voorkeur uit, maar wil het wel graag in dit topic puur en zuiver houden. Dus vandaar dat ik toch even reageer op zaken die misschien net even iets anders in elkaar zitten dan sommigen denken.

VVD heeft nog nooit gedraaid over het vuurwerkstandpunt: zij zijn altijd al tegen een verbod geweest. Zonder VVD hadden we 8 jaar geleden al een verbod gehad. Dat valt in andere topics voldoende terug te lezen. SP daarentegen is juist draaikonterig geweest, ze wilden eerder niet eens een officieel standpunt innemen. Nu in de StemWijzer hebben ze wel aangegeven dat ze geen voorstander van een verbod zijn, maar ergens borrelt er iets dat ze het vooral op EU-niveau geregeld willen hebben volgens mij. Bij het CDA is het een dun lijntje maar tot nu toe is er binnen het CDA geen meerderheid voor een verbod.

Als we het toch over politiek hebben, hierboven wordt FVD niet genoemd, wordt deze partij hier ook dan al gecanceld? Ook deze partij is 100% voor vuurwerk en andere tradities. Naar mijn mening worden ze te veel gedemoniseerd, net als Pim Fortuyn destijds met zijn partij. Hoe dan ook, als je dan al partijen opnoemt dan noem ze ook allemaal.

Als we het toch over politiek hebben, hierboven wordt FVD niet genoemd, wordt deze partij hier ook dan al gecanceld? Ook deze partij is 100% voor vuurwerk en andere tradities. Naar mijn mening worden ze te veel gedemoniseerd, net als Pim Fortuyn destijds met zijn partij. Hoe dan ook, als je dan al partijen opnoemt dan noem ze ook allemaal.

Huh, FVD staat gewoon in de startpost?

Ik kan het niet laten hier even op in te haken, hierna wat mij betreft back on topic (stuur anders een pm). Je moet wel heel goed onderscheid maken tussen demoniseren en jezelf buitenspel zetten. Deze partij spreekt over riooljournalistiek, corona-tribunalen en als laatst worden de maanlanding en 9/11 in twijfel getrokken. Partijen moet je niet verbieden, maar zo af en toe mag je ze best "doodzwijgen".

Edit: Zie net de reactie van Gizmo. Ik laat echter toch maar even mijn mening staan.

Laatst bewerkt:
Echt geen flauw idee waar je t over hebt kerel, neem een biertje en relax :biertje:

Ik stem lekker wat ik vanuit me hart moet. Ja ik hou van vuurwerk net als iedereen hier.
Maar we moeten wel beseffen dat je moet stemmen waar je voor staat.
Het punt vuurwerk is zo klein ten opzichte van alle andere onderwerpen.
Ik vind huisvesting,immigratie problemen,klimaat,co2 discussies toch echt veel belangrijker dan het puntje vuurwerk.

Mijn stem gaat naar NSC, in eerste instantie niet vanwege vuurwerk, maar vanwege het feit dat we nieuw bestuur nodig hebben om alle schandalen van de afgelopen jaren te voorkomen. We stemmen voor een nieuwe Tweede Kamer, dus stem ik op degene die dat vak het allerbeste beheerst, en dat is Pieter Omtzigt.

Maar wel meegenomen natuurlijk dat NSC pro-vuurwerk is :D

Ik stem lekker wat ik vanuit me hart moet. Ja ik hou van vuurwerk net als iedereen hier.
Maar we moeten wel beseffen dat je moet stemmen waar je voor staat.
Het punt vuurwerk is zo klein ten opzichte van alle andere onderwerpen.
Ik vind huisvesting,immigratie problemen,klimaat,co2 discussies toch echt veel belangrijker dan het puntje vuurwerk.

Precies hoe ik er over denk. Vuurwerk is mooie en belangrijk, maar weegt het op tegen veel andere belangrijkere zaken.
@ vuurwerk in Nedeland loopt toch op zijn laatste benen, sowieso qua prijzen.

Whahaaa PVV 35 zetels. Nog lekkerder misschien dat die klimaatpaus niet de meeste zetels heeft gekregen.

Back
Bovenaan