Verhoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent fucked.

je hebt geknutseld met vuurwerk, dat is een hele nieuwe categorie...

Ik zou toch maar eens naar dat juridisch loket gaan man.

Op de werkbank in de schuur lag een meter lont met een paar nitraten eraan gemaakt met tie-wraps.

Geloof me schietlont, nitraten en tie wraps is gewoon foute boel. Ik ga verder niet in detail maar maak je borst maar nat.

Wil je ook niet bang maken en bel gewoon JL op. Ze kunnen je helpen en advies geven. En voor de rest wordt t toch wel zweten. Waarom denk je dat ik gestopt ben.

Je zou ook eens kunnen kijken naar een advocaat van onvermogen (deze oplossing is hier al genoemd), meer informatie kun je hier vinden:
https://www.rechtdoor.nl/kennisbank...r-heb-ik-recht-op-een-advocaat-van-onvermogen

Alleenstaanden:

Verzamelinkomen Eigen bijdrage Personen- en familierecht
€ 0 t/m € 18.400 € 196 € 340
€ 18.401 t/m €19.100 € 360 € 412
€ 19.101 t/m € 20.100 € 514 € 566
€ 20.101 t/m € 22.000 € 669 € 720
€ 22.101 t/m € 26.000 € 823 € 849
meer dan € 26.000 geen toevoeging geen toevoeging

Gehuwd, samenwonen of eenoudergezin:

Verzamelinkomen: Eigen bijdrage Personen- en familierecht
€ 0 t/m € 25.600 € 196 € 340
€ 25.601 t/m € 26.600 € 360 € 412
€ 26.601 t/m € 27.900 € 514 € 566
€ 27.901 t/m € 31.100 € 669 € 720
€ 31.101 t/m € 36.800 € 823 € 849
meer dan € 36.800 geen toevoeging geen toevoeging

Dat komt er op neer dat je enkel je "eigen bijdage" kwijt bent in de categorie waarin je qua verzamelinkomen (het totale inkomen dat is opgegeven 2014. Waarschijnlijk was je toen nog een stuk jonger en scheelt het dus in de eigen bijdrage.

Meer informatie kun je hier vinden: http://www.rechtsbijstand.nl/

Maar het kan ook mee gaan vallen wat je te horen gaat krijgen, het is gewoon gissen, ook wat de agenten ervoor genoteerd hebben wat er is aangetroffen e.d.

Knutselen zijn ze niet zo van, maar je moeder heeft het pakket niet aangenomen en er lagen wel nitraten op de werkbank.. dan was het ook niet de eerste keer dat je besteld had. daarnaast nog knutselen en het nog laten liggen ook.Dus ook niet opgeborgen. Niet handig dat is wat ik kan zeggen.

Het verhaal word wel steeds uitgebreider.
Wat ik me wel afvraag is waarom je niet gelijk aangehouden bent door de Politie?
Zoals ik het zo lees was daar met twee aangetroffen bestellingen en die nitraten doorgelont op de werkbank alle reden toe.
Is raar dat je dan nu, een paar maanden of weken, later nog voor op het bureau moet komen om een verklaring af te leggen.

Dat je na een paar weken of maanden pas op verhoor moet komen is gebruikelijk, men gaat eerst rapporten opmaken alvorens ze jou verhoren. Als het tot een rechtzaak komt (dat men moet voorkomen) kan het zelfs nog 1-3 jaar overheen gaan... trust me ik spreek uit ervaring met illegaal vuurwerk (géén geknutsel gewoon in bezit hebben van nitraten, paar shells en poolse cakes in het jaar 2007)...

Ik denk persoonlijk dat deze straffeiten in de categorie vallen waarin de maximumstraf 3 jaar is (zoiets ga je absoluut niet krijgen hoor) maar dan zit er een verjaringstermijn op van maarliefst 6 jaar. In het uiterste geval mag je er pas na 6 jaar van uit gaan dat je niets meer hoort. Ook dat zie ik niet gebeuren gezien deze feiten ook niet zo groots zijn. Kijk, dat je fout bezig bent geweest dat is duidelijk. Daarvan was jij jezelf ook bewust. Dan handel je met kennis van zaken. Zeggen dat je niet wist waar je mee bezig was zal je in deze rechtszaak niet helpen. Eerlijkheid en openheid zou je kunnen helpen zolang je de opgelegde straflegging wilt accepteren. Ik kan mij ook niet inzien waarmee het loket jou verder kan helpen met strafvermindering wanneer jij zelf het beste weet waarin je fout bent geweest.

Hé klote man. Gebaseerd op wat je zelf aangeeft, ga ik een kleine inschatting voor je maken.

Leg uit dat je er veel spijt van hebt en dat je moeder je al behoorlijk gestraft heeft. Dat je onwijs bent geschrokken en dat je je relatie met je moeder niet verder wilt schaden.

Wat al eerder aangegeven is, ga vooral niet stoer doen.

Als je het hierop gooit loopt het waarschijnlijk met een sisser af. Uiteindelijk is de politie er niet op uit een kleine jongen zijn leven kapot te maken. Ik neem in ieder geval aan dat je nog geen 18 bent, omdat het gaat om een verhoor zonder advocaat. Waarschijnlijk hoor je dezelfde dag nog van de Ovj wat je straf is, hooguit een taakstraf. Als ze je wel doorsturen naar een politierechter (wat ze niet gaan doen) dan heb je recht op een advocaat.

Ben wel benieuwd naar het vonnis,

succes!

Dat hij nu veroordeeld wordt voor wat nitraatjes en potjes is gewoon zuur. Dit zijn de dingen die de gemiddelde illegaal-vuurwerk-knaller onder ons natuurlijk ook heeft (gehad).

Aan de andere kant, TS geeft aan dat hij het zware spul nog niet had besteld. Het zware spul... dan denk ik aan vuurwerk uit cat. 4 / 5 wat dus absoluut niet thuis hoort in een slaapkamer of uberhaupt niet in een woonwijk. Dan denk ik aan shells en cobra's en gelijktijdig denk ik dan "Ja; logisch dat je hiervoor veroordeeld wordt". Ik heb geen kinderen, maar als mijn kind dit soort vuurwerk in huis zou halen vrees ik dat ik ook stappen zou ondernemen. Wellicht geen politie, maar in ieder geval stappen om hem/haar te laten inzien dat je zoiets niet moet doen, voor eigen veiligheid.

Dat hij nu veroordeeld wordt voor wat nitraatjes en potjes is gewoon zuur. Dit zijn de dingen die de gemiddelde illegaal-vuurwerk-knaller onder ons natuurlijk ook heeft (gehad).

Aan de andere kant, TS geeft aan dat hij het zware spul nog niet had besteld. Het zware spul... dan denk ik aan vuurwerk uit cat. 4 / 5 wat dus absoluut niet thuis hoort in een slaapkamer of uberhaupt niet in een woonwijk. Dan denk ik aan shells en cobra's en gelijktijdig denk ik dan "Ja; logisch dat je hiervoor veroordeeld wordt". Ik heb geen kinderen, maar als mijn kind dit soort vuurwerk in huis zou halen vrees ik dat ik ook stappen zou ondernemen. Wellicht geen politie, maar in ieder geval stappen om hem/haar te laten inzien dat je zoiets niet moet doen, voor eigen veiligheid.

Cat5 vuurwerk?

Iedereen die zich bezig houdt met illegaal vuurwerk loopt vroeg of laat een keer tegen de lamp, is mij een aantal jaar geleden ook overkomen. Alleen wordt de kans tegenwoordig steeds groter door de extra aandacht die er steeds meer aan besteed word door de media en justitie. Dit als gevolg van het feit dat het nog steeds ieder jaar gekker moet volgens sommigen.

Kijk uit met knutselen als je wat van plan bent want in de huidige maatschappij is een link naar terreur snel gemaakt door het OM en dan gaan de straffen ineens heel erg hard oplopen :idea:.

Met 800 nitraten (een paar volgens velen hierboven) en 20 buitenlandse cakes heb je denk ik toch een aardig probleem i.c.m. het knutselwerk. Succes met het ondergaan van je straf :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan