Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Roept uw maar, geheel kosteloos ook heOk, welke winkel wil z'n bunker voor 1dec ontdaan hebben van deze levensgevaarlijke producten? Dan ruim ik m'n zolder en garage ff leeg.
Dat is de actuele stand van zaken maar niet de verwachtte eindsituatie. Men is nog in onderhandeling, onder druk van juridische trajecten.Ik krijg te horen dat artikelen in gaasverpakking per 1 december uit de bunkers moeten zijn, particulieren mogen het tot uiterlijk 1 februari 2026 ongestraft in huis hebben... Nog onbevestigd maar wel uit betrouwbare bron.
![]()
Strengere regels voor opslag vuurwerk
Er komen strengere regels voor de opslag van vuurwerk in Nederland. Gaasverpakkingen rond vuurwerk worden niet meer toegestaan. Dat heeft staatssecretaris Chris Jansen (OV en milieu) vandaag gemeld aan de Tweede Kamer.www.rijksoverheid.nl
Dat is een oud artikel van vorig jaar. Toevallig ook 01-10.![]()
Strengere regels voor opslag vuurwerk
Er komen strengere regels voor de opslag van vuurwerk in Nederland. Gaasverpakkingen rond vuurwerk worden niet meer toegestaan. Dat heeft staatssecretaris Chris Jansen (OV en milieu) vandaag gemeld aan de Tweede Kamer.www.rijksoverheid.nl
Oh hahaha helemaal over het jaartal heen gelezen mijn excusesDat is een oud artikel van vorig jaar. Toevallig ook 01-10.
Klinkt allemaal nog niet heel positief ben benieuwd wat hiervan de uitkomst gaat zijn. Echter dacht ik dat hvlv aangaf dat jullie juist om tafel gingen met de staatsecretaris, hoe zit dit precies? Tevens nog de vraag wat is het doel van rechtszaak, dat restvoorraad alsnog verkocht gaat mogen worden?Update kort geding:
De poging om een kort geding te voorkomen is helaas mislukt. De staatssecretaris wil niet om tafel met ons en de vuurwerkbranche om tot oplossingen te komen voor de problemen welke ontstaan door de voorgenomen aanpassing van het RAC.
Op verzoek van VuurwerkCheck, BPN, HVLV en VEN heeft onze advocaat daarom stukken aangeleverd aan de rechtbank in Den Haag om een kort geding te starten. Zojuist is hiervoor de datum vastgesteld:
Datum: 22 oktober 2025
Tijd: 13:00 uur
In de laatste weken is er wel beweging geweest bij het ministerie. Zo blijft het nu voor consumenten toegestaan om vuurwerk wat in gaasverpakkingen zit/zat in bezit te houden. Tot 1 februari 2026.
Door deze aanpassing van de voorgenomen wijziging van het RAC is de kans groot dat stichting HVLV niet ontvankelijk wordt verklaard, daar er voor ons nu geen spoedeisend belang meer is. Dus is besloten dat het kort geding door VuurwerkCheck, BPN en de VEN wordt gevoerd. Uiteraard blijft HVLV op de achtergrond gewoon betrokken.
Bron: HVLV
Zie topic einde van producten in kooi@
Klinkt allemaal nog niet heel positief ben benieuwd wat hiervan de uitkomst gaat zijn. Echter dacht ik dat hvlv aangaf dat jullie juist om tafel gingen met de staatsecretaris, hoe zit dit precies? Tevens nog de vraag wat is het doel van rechtszaak, dat restvoorraad alsnog verkocht gaat mogen worden?