Het is een probleem in twee stukken punt1 is dat positieve aandacht over vuurwerk toch echt vanuit de vuurwerkbranch moet komen naar mijn mening, dan punt 2 is moeilijk en dat is dezelfde media aandacht opeisen als de grote anti club zoals bv galgroen links. En als de particulier dan nog goed om leert gaan met vuurwerk zal dat zeker helpen (dit slaat trouwens op de vuurwerk vandaal)
Dat het vuurwerk in een positief daglicht gezet zou kunnen worden door de vuurwerkbranch kan ik mij volledig bij aansluiten.
Het zou mooi zijn als de forumliefhebbers ook tot die doelgroep zouden behoren.
Echter de media... daar kan je gewoon niet op rekenen.
Die vinden het alleen maar nieuws zodra zij iets slechts kunnen melden.
Er is ooit (1989) een krant uit gebracht met alleen maar GOED nieuws.
En een krant is natuurlijk media.
Deze krant, je raad het al, werd amper gelezen en is na een poging van 3 weken weer uit de roulatie genomen.
Natuurlijk heb je altijd voor en tegens.
Het probleem zit m in het feit dat de media een cobra nu eenmaal een handgranaat noemt, een opslag met 100 kilo illegaal vuurwerk een depot met zwaar explosief vuurwerk wat voldoende is om een hele straat van de kaart te vegen noemt.
Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat wij als liefhebbers tegengas moeten blijven geven.
En ook de vuurwerkbranch leest deze forums.
En zullen het zeker niet na laten daar iets positiefs mee te doen.
Maar opboksen tegen groen links en partij voor de dieren is dweilen met de kraan open.
Deze geiten wollen sokken knurften leven het liefst in een boomhut op de hei en schieten hun eigen vogeltjes voor het avond maal (arme partij voor de dieren) ver weg van de bewoonde wereld en zijn hier in de maatschappij om alleen maar dwars te liggen.
Een beetje water bij de wijn doen hebben zij nog nooit van gehoord want zij zijn tegen alcohol.
En omdat wij in een land leven van vrijheid en meningsuiting is het begrijpelijk dat sommige gevallen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.
Het is gewoon een kwestie van afwachten.
Giron.