Verbeteren imago vuurwerk

Het is een probleem in twee stukken punt1 is dat positieve aandacht over vuurwerk toch echt vanuit de vuurwerkbranch moet komen naar mijn mening, dan punt 2 is moeilijk en dat is dezelfde media aandacht opeisen als de grote anti club zoals bv galgroen links. En als de particulier dan nog goed om leert gaan met vuurwerk zal dat zeker helpen (dit slaat trouwens op de vuurwerk vandaal)

Dat het vuurwerk in een positief daglicht gezet zou kunnen worden door de vuurwerkbranch kan ik mij volledig bij aansluiten.
Het zou mooi zijn als de forumliefhebbers ook tot die doelgroep zouden behoren.
Echter de media... daar kan je gewoon niet op rekenen.
Die vinden het alleen maar nieuws zodra zij iets slechts kunnen melden.
Er is ooit (1989) een krant uit gebracht met alleen maar GOED nieuws.
En een krant is natuurlijk media.
Deze krant, je raad het al, werd amper gelezen en is na een poging van 3 weken weer uit de roulatie genomen.

Natuurlijk heb je altijd voor en tegens.
Het probleem zit m in het feit dat de media een cobra nu eenmaal een handgranaat noemt, een opslag met 100 kilo illegaal vuurwerk een depot met zwaar explosief vuurwerk wat voldoende is om een hele straat van de kaart te vegen noemt.

Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat wij als liefhebbers tegengas moeten blijven geven.
En ook de vuurwerkbranch leest deze forums.
En zullen het zeker niet na laten daar iets positiefs mee te doen.

Maar opboksen tegen groen links en partij voor de dieren is dweilen met de kraan open.
Deze geiten wollen sokken knurften leven het liefst in een boomhut op de hei en schieten hun eigen vogeltjes voor het avond maal (arme partij voor de dieren) ver weg van de bewoonde wereld en zijn hier in de maatschappij om alleen maar dwars te liggen.
Een beetje water bij de wijn doen hebben zij nog nooit van gehoord want zij zijn tegen alcohol.

En omdat wij in een land leven van vrijheid en meningsuiting is het begrijpelijk dat sommige gevallen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.
Het is gewoon een kwestie van afwachten.

Giron.

@Giron, Helaas zijn er een hoop liefhebbers ervan overtuigd dat ze zich juist niet moeten laten horen, om op die manier de discussie dood te zwijgen. Uit de vuurwerkbranche zelf komen te weinig signalen, en dat is raar omdat het toch hun broodwinning is. De politiek is nu nog niet voor een verbod, maar het is een kwestie van tijd voordat andersom is.

Het imago zelf kunnen wij zelf niet veel aan veranderen. Tuurlijk moeten wij kijken naar de schade en dat er mensen ogen verliezen, maar er zijn gewoon een stel tegenstanders die de macht hebben. Ze laten zoals eerder gezegd altijd de mensen aan het woord die er fel tegen zijn. De meeste mensen die het niet weten die gaan mee met wat de grote menigte(politici etc.) zegt: "Met een zo'n nitraatgranaatbom blaas je zo een brug kapot! Vuurwerk mag niet. Kijk naar dit filmpje *insert cobra6+2l wasbenzine here*" Maar ze zijn niet relatief. Met een auto gebeuren zo veel ongelukken. Maar toch hebben ze daar niks over te zeiken. Als ze nou gewoon eens een stel freaks zoals ons daar voor de tv zetten (want wij hebben er in tegendeel tot de "vuurwerkexperts" wel verstand van) dan zou het ook een stuk helpen omdat zo heel NL denkt van: "Oh, dus zo zit het. Met een bigboy blaas je niet de straat kapot" Maar nee, dat gebeurt niet. Want er zijn gewoon van die politieke mensen met een veel te hoog eigendunk gehalte en dus niet toe willen geven dat zij fout zaten. Jaja, dat is de slavernij van de democratie

Het imago zelf kunnen wij zelf niet veel aan veranderen. Tuurlijk moeten wij kijken naar de schade en dat er mensen ogen verliezen, maar er zijn gewoon een stel tegenstanders die de macht hebben. Ze laten zoals eerder gezegd altijd de mensen aan het woord die er fel tegen zijn. De meeste mensen die het niet weten die gaan mee met wat de grote menigte(politici etc.) zegt: "Met een zo'n nitraatgranaatbom blaas je zo een brug kapot! Vuurwerk mag niet. Kijk naar dit filmpje *insert cobra6+2l wasbenzine here*" Maar ze zijn niet relatief. Met een auto gebeuren zo veel ongelukken. Maar toch hebben ze daar niks over te zeiken. Als ze nou gewoon eens een stel freaks zoals ons daar voor de tv zetten (want wij hebben er in tegendeel tot de "vuurwerkexperts" wel verstand van) dan zou het ook een stuk helpen omdat zo heel NL denkt van: "Oh, dus zo zit het. Met een bigboy blaas je niet de straat kapot" Maar nee, dat gebeurt niet. Want er zijn gewoon van die politieke mensen met een veel te hoog eigendunk gehalte en dus niet toe willen geven dat zij fout zaten. Jaja, dat is de slavernij van de democratie

De minderheid heeft in dit land de macht. Miljoenen mensen hebben plezier van vuurwerk en slecht enkele duizenden klagen. En dat soort mensen krijgen een podium. Ze gebruiken daarbij geluidoverlast, milieu, vernieling en dierenleed maar dat is eigenlijk zo'n kleine groep. Feitelijk is het net als voetbal en de rest: Een kleine groep verpest het voor de rest maar is het niet zo dat mensen niet kunnen relativeren? Kortom, we moeten klachten negeren en gewoon doorgaan als ze het willen verbieden dan doen ze het toch.

De minderheid heeft in dit land de macht. Miljoenen mensen hebben plezier van vuurwerk en slecht enkele duizenden klagen. En dat soort mensen krijgen een podium. Ze gebruiken daarbij geluidoverlast, milieu, vernieling en dierenleed maar dat is eigenlijk zo'n kleine groep. Feitelijk is het net als voetbal en de rest: Een kleine groep verpest het voor de rest maar is het niet zo dat mensen niet kunnen relativeren? Kortom, we moeten klachten negeren en gewoon doorgaan als ze het willen verbieden dan doen ze het toch.

Ach man. Dat gezeik heb je overal en dezelfde argumenten worden ook ingezet op andere gebieden als uitgaan en voetbalwedstrijden. Het is momenteel over en weer treiteren. Polarisatie noemen ze dat. Het grote probleem is dat die lafbekken elkaar niet rechtstreeks aanvallen in de politiek, maar dat de oorlog over de rug van de burgers gevoerd wordt om elkaar lekker op het pluche te laten zitten.

Gaat de grote jongens allemaal om het behoudt van hun riante salaris/onkostenvergoeding en het creëren van mogelijkheden om meer te graaien. En burgers werken daar gedwee aan mee door mee te doen met symboolpolitiek gedreven door afgunst. Tja, met dat inhoudsloos blèren zonder het aandragen van oplossingen neemt de politiek zijn burgers niet meer serieus. EN vice versa. Kortom: een patstelling.

Enerzijds degenen die middelen ter beschikking hebben (kapitalisme) anderzijds degenen die geen moer te vertellen hebben (communisme) en dat op basis van een gemaakte vrede. Portie nationalisme erbij. Zo'n periode hadden ze in Italië ook ergens in de jaren 30 en 40. Dat systeem noemden ze destijds het fascisme...

Moraal van het verhaal? Gaat nog wel eventjes duren voor Nederland weer bij bezinning komt. Minimaal een jaar of drie, dan ga je lichte veranderingen mogen verwachten als de stroom babyboomers die met pensioen gaan op gang komt. KWestie van paar jaar volhouden met zijn allen. En genieten van de dingen die wél goed gaan natuurlijk ;)

Net is vuurwerk op het nieuws geweest. Ze hadden het over niets behalve vuurwerk"bommen". Ik begin te denken dat de politie, regering en militairen die leugens bewust maken.

Ik plaats niet veel op dit forum, maar wil toch even iets hierover kwijt.

Naar mijn mening kun je met de volgende dingen er voor zorgen dat niemand last heeft van jouw vuurwerk.
- Gebruik vuurwerk waar het voor bedoeld is
- Doorlonten is geen probleem, maar zet alles goed vast
- Hou voldoende afstand en ook van dieren en omstanders
- Pleeg geen vernielingen dit is de grootste ergernis

En houdt een beetje rekening met elkaar. Ik werd afgelopen nacht om 2 uur wakker van twee lawinepijlen. Op zich heb ik hier niet veel problemen mee, maar op die manier gaan de mensen weer klagen! Doe het dan voorin de avond of overleg desnoods met de omstanders, vaak krijg je dan begrip en toeschouwers die vuurwerk gaan waarderen. Je hoeft natuurlijk niet te gaan vertellen wat je af gaat steken. Voordat je het weet heb je weer mensen die over bommen en granaten beginnen.

Dus kortom houd het gewoon gezellig met elkaar en denk 3 keer na voordat je iets doet!
-

Ik plaats niet veel op dit forum, maar wil toch even iets hierover kwijt.

Naar mijn mening kun je met de volgende dingen er voor zorgen dat niemand last heeft van jouw vuurwerk.
- Gebruik vuurwerk waar het voor bedoeld is
- Doorlonten is geen probleem, maar zet alles goed vast
- Hou voldoende afstand en ook van dieren en omstanders
- Pleeg geen vernielingen dit is de grootste ergernis

En houdt een beetje rekening met elkaar. Ik werd afgelopen nacht om 2 uur wakker van twee lawinepijlen. Op zich heb ik hier niet veel problemen mee, maar op die manier gaan de mensen weer klagen! Doe het dan voorin de avond of overleg desnoods met de omstanders, vaak krijg je dan begrip en toeschouwers die vuurwerk gaan waarderen. Je hoeft natuurlijk niet te gaan vertellen wat je af gaat steken. Voordat je het weet heb je weer mensen die over bommen en granaten beginnen.

Dus kortom houd het gewoon gezellig met elkaar en denk 3 keer na voordat je iets doet!
-

Erg goede punten. Daarnaast is een belangrijk punt waar veel mensen over klagen huisdieren. Mocht je dus mensen zien oversteken op jouw afsteekpunt, wacht even tot ze voorbij zijn. Geloof me, de baasjes waarderen het!

Hoe zit het eigenlijk met de preventie op scholen? Ik vind dat daar best wat aandacht aan geschonken mag worden...wat de gevolgen kunnen zijn en wat vandalisme voor consequenties heeft etc. Je zal het er niet mee stoppen, maar alle beetjes helpen denk ik dan.

Het voortijdig knallen hou je echt niet tegen... Dat is iets wat altijd zo zou blijven, zelfs bij evt. vuurwerkverbod! Als vuurwerkliefhebber probeer ik op de 31e zo proffesioneel mogelijk met vuurwerk om te gaan en zoja, mensen aan te spreken op buitensporig gedrag! Ok, lukt niet altijd, maar dat is het minste wat wij als vuurwerkliefhebbers kunnen doen! Of het het imago vuurwerk als materieel hiermee opgevijzeld kan worden, kan ik niet zeggen, maar er komt toch zeker een morele taak bij kijken. Het is hoe je er mee om gaat en hoe je er met elkaar om gaat!

Ik heb een petitie geopend, in de hoop het imago te verbeteren. Ik denk niet dat de regering dit beleid werkelijk gaat oppakken, maar er mag best een keer een positief geluid komen van de vuurwerkliefhebbers zelf.

http://petities.nl/petitie/vuurwerkbeleid-compromis

Met een klein beetje geluk kan dit bijdrage aan het imago van vuurwerk. Helpen jullie mee?

Als iemand een betere manier weet om de kracht van het internet en social media te gebruiken, heel graag!

Ik heb een petitie geopend, in de hoop het imago te verbeteren. Ik denk niet dat de regering dit beleid werkelijk gaat oppakken, maar er mag best een keer een positief geluid komen van de vuurwerkliefhebbers zelf.

Met een klein beetje geluk kan dit bijdrage aan het imago van vuurwerk. Helpen jullie mee?

Als iemand een betere manier weet om de kracht van het internet en social media te gebruiken, heel graag!

Heb het ondertekend, maar volgens mij was er al een tegen hanger voor vuurwerkoverlast.

jij stelt iedereen voor in je petitie voor om een compromis aan te gaan tegen de overlast .
het voordeel voor ons is dat er dan zwaarder vuurwerk op de markt komt .
maar wat stel je nog meer aan compromissen voor .
Vat het niet negatief op hoor maar word men daar al niet voor gewaarschuwd in het nieuws ?
het klinkt heel zwart wit maar zo wordt het wel gebracht .

Denk persoonlijk dat het juist tijd word voor zwaarder vuurwerk. Geen enkel land heeft problemen met vuurwerk behalve Nederland. Komt door al die regels hier. Mocht vuurwerk verboden worden gewoon verhuizen naar Polen of vaak op vakantie :p

Lijkt me wel wat , VWC meeting in poznan op 31-12 :p

Ik denk dat het niet handig is als er in nederland zwaarder vuurwerk verkocht mag worden als dat het knalvuurwerk betreft. Vaak wordt hier op het forum teveel aan de freaks gedacht, die er goed mee om kunnen gaan en vaak voorzichtig zijn, maar er lopen nog 17 miljoen andere mensen in Nederland.

Ik kan me niet voorstellen hoe het moet gaan als er van die jochies van 10 met nitraten door de straat lopen alsof het rotjes zijn.

Ik denk dat het niet handig is als er in nederland zwaarder vuurwerk verkocht mag worden als dat het knalvuurwerk betreft. Vaak wordt hier op het forum teveel aan de freaks gedacht, die er goed mee om kunnen gaan en vaak voorzichtig zijn, maar er lopen nog 17 miljoen andere mensen in Nederland.

Ik kan me niet voorstellen hoe het moet gaan als er van die jochies van 10 met nitraten door de straat lopen alsof het rotjes zijn.

Het probleem is dat dat al gebeurd , jongens van 10 willen juist nitraten omdat het illegaal is dus ook stoer. In mijn ogen moet het versoepelt worden waardoor het hele stoersyndroom verdwijnt.:)
In Polen en Belgie knallen ze toch ook met nitraten?
Hetzelfde als met drank , als ze onder de 16 toch aan drank komen is dat niet de schuld van het drank.
Hier maken veel mensen een vergissing in , een nitraat is vaker nog veiliger als rotjes.

Momenteel is het al gevaarlijk door flash wel toe te staan in siervuurwerk.
Veel jongeren waar jij over hebt van 10 jaar zetten singleshots op ze kop of schieten over de grond om toch nog een harde knal te ervaren.

Kortom , legaliseer dat flash in knalvuurwerk waar de lonten ook langer zijn , zouden veel minder ongelukken door ontstaan :)

Het probleem is dat dat al gebeurd , jongens van 10 willen juist nitraten omdat het illegaal is dus ook stoer. In mijn ogen moet het versoepelt worden waardoor het hele stoersyndroom verdwijnt.:)
In Polen en Belgie knallen ze toch ook met nitraten?
Hetzelfde als met drank , als ze onder de 16 toch aan drank komen is dat niet de schuld van het drank.
Hier maken veel mensen een vergissing in , een nitraat is vaker nog veiliger als rotjes.

Momenteel is het al gevaarlijk door flash wel toe te staan in siervuurwerk.
Veel jongeren waar jij over hebt van 10 jaar zetten singleshots op ze kop of schieten over de grond om toch nog een harde knal te ervaren.

Kortom , legaliseer dat flash in knalvuurwerk waar de lonten ook langer zijn , zouden veel minder ongelukken door ontstaan :)

maar als het dan fout gaat, gaat het ook onomkeerbaar fout .
dan heb ik veel liever dat zo n ventje van 10 er een zere hand aan over houd, dan een paar vinger kwijt .
natuurlijk moet je kinderen leren omgaan met risico's .
maar het moet wel aanvaardbaar blijven .

Het is gewoon een kwestie van opvoeden,voor die gene die wel eens naar Fallas zijn geweest die kennen de beelden wel,kleine kinderen die rotjes met flash aan het afsteken zijn. Maar die leggen ze ook eerst neer en dan pas worden ze aangestoken. Ouders zijn in de buurt en kijken mee.

Hier in Nederland weten de ouders toch helemaal niet meer wat der eigen kinderen uitspoken. Wat ze op der kamer hebben liggen weten ze niet eens,want dat is privé noemen ze dat. En de ouders komen niet meer op de privé plek van der kinderen.

Nou dan heeft die van mij toch pech want ik zit er bovenop. :D

Het is gewoon een kwestie van opvoeden,voor die gene die wel eens naar Fallas zijn geweest die kennen de beelden wel,kleine kinderen die rotjes met flash aan het afsteken zijn. Maar die leggen ze ook eerst neer en dan pas worden ze aangestoken. Ouders zijn in de buurt en kijken mee.

Hier in Nederland weten de ouders toch helemaal niet meer wat der eigen kinderen uitspoken. Wat ze op der kamer hebben liggen weten ze niet eens,want dat is privé noemen ze dat. En de ouders komen niet meer op de privé plek van der kinderen.

Nou dan heeft die van mij toch pech want ik zit er bovenop. :D

dat is waar ja .
maar nu staat het illegale ( met flash dus ) wel bekend als overlast gevend .
dat kun je maar het beste zo laten .
want dan kun je in een discussie je daar nog achter verschuilen .
maar ik denk dat in geringe mate het gebruik van flash wel zou moeten kunnen .
denk dan in de mate van mini strijkers .
het is geen doffe dreun maar wel goed genoeg .

Back
Bovenaan