Veolia geeft passagiers met vuurwerk aan

moontan

VWC lid
BAARLE-HERTOG - Busmaatschappij Veolia gaat passagiers van lijn 132 die illegaal vuurwerk hebben gekocht in Baarle-Hertog aangeven bij de politie. Ook kunnen camerabeelden die in de bus van overtreders worden gemaakt aan de politie worden doorgegeven.
Volgens Veolia hebben de kopers "geen idee hoezeer ze de veiligheid van andere passagiers in gevaar brengen". Bovendien is het in bezit hebben van vuurwerk op dit moment verboden.

Afgelopen weekend is een aantal reizigers om die reden uit de bus gezet. In de week voor oud en nieuw is een persoonlijke voorraad van Nederlands goedgekeurd vuurwerk wel in de bus toegestaan.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1097891503/Veolia+geeft+passagiers+met+vuurwerk+aan.aspx

Deze regel is voor vele freaks een echte domper. Ik lees best vaak dat ze met lijn 132 even vuurwerk gehaald hebben. :)

Tja zeker wel zuur dit. Maar voor de politie is dit natuurlijk wel veel beter.
Volgend jaar ga ik toch met de auto en dan heb je minder problemen.

Volgens Veolia hebben de kopers "geen idee hoezeer ze de veiligheid van andere passagiers in gevaar brengen".

uuuuuuhhhh.... dit begrijp ik echt niet:

In de week voor oud en nieuw is een persoonlijke voorraad van Nederlands goedgekeurd vuurwerk wel in de bus toegestaan.

Ow dan is het wel veilig? :frusty:

Ja dat is het kromme van de wet in Nederland en Belgie. Soms klopt er geen gedraaide drol van, dat bewijst deze situatie ook maar eens. Eest gaan vertellen dat het gevaarlijk is om vuurwerk te vervoeren, en dan later toegeven dat het aan het eind van het jaar wel mag. De laatste week vind ik trouwens opmerkelijk, laatste 3 werkdagen mag vuurwerk pas verkocht worden.

Vind de regel wat overtrokken, weiger mensen dan gewoon, maar ga ze niet aangeven, dat is pure naaierij. :wink: Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet lekker zitten als er om hun heen een groep jongeren zit met tassen vol vuurwerk, aan de andere kant; "wat niet weet, wat niet deert". :wink:

Zonde, want voor velen was dit een vaste prik en het goede gevoel van spanning met vuurwerk halen. :wink:

Ja dat is het kromme van de wet in Nederland en Belgie. Soms klopt er geen gedraaide drol van, dat bewijst deze situatie ook maar eens. Eest gaan vertellen dat het gevaarlijk is om vuurwerk te vervoeren, en dan later toegeven dat het aan het eind van het jaar wel mag. De laatste week vind ik trouwens opmerkelijk, laatste 3 werkdagen mag vuurwerk pas verkocht worden.

Nee inderdaad die drollen hier in NL zijn zo stijf als wat. hahaha
Maaruh rijden die bussen niet op waterstof....? :devil:

Rare regeling want volges mij mag officieel het Nederlandse vuurwerk gekocht in België alleen de grens over gebracht worden met een vergunning/vermelding. Waarbij geen toestemming wordt gegeven.

Of is het de bedoeling dat alle buschauffeurs van lijn132 een vuurwerk herken cursus krijgen?

Rare regeling want volges mij mag officieel het Nederlandse vuurwerk gekocht in België alleen de grens over gebracht worden met een vergunning/vermelding. Waarbij geen toestemming wordt gegeven.

Of is het de bedoeling dat alle buschauffeurs van lijn132 een vuurwerk herken cursus krijgen?

Hahaha een sticker met 1.4G naast "let op! zwenkt uit!".

Hahaha een sticker met 1.4G naast "let op! zwenkt uit!".

Haha of huurt Veolia die dagen vuurwerktransport wagentjes is, en kan met door het betalen van een verhoogt tarief hierin meereizen. Er worden overigens wel stoeltjes ingebouwd eh:wink:.
Overigens vraag ik me af, ik dacht namelijk ooit gelezen te hebben dat per voertuig ook een maximum van 10kg geldt. Maarjah:p.

Back
Bovenaan