#VeiligVieren campagne 2023-2024 van start!

HVLV

VWC lid

Bril. Lont. Gezond verstand. Zo houden we siervuurwerk in Nederland.

Na het succes van vorig jaar hebben wij besloten om ook dit jaar weer campagne te voeren onder de noemer van VeiligVieren. Het doel van de nieuwe #VeiligVieren campagne is het verminderen van letsel- en materiële schade door siervuurwerk. Goed gebruik van een vuurwerkbril, een aansteeklont en gezond verstand zorgen voor een veilige en verantwoorde nieuwjaarsviering met siervuurwerk. Dat gaan wij dit jaar onder de aandacht brengen via onze slagzin: Bril. Lont. Gezond verstand. Zo houden we siervuurwerk in Nederland!

De kern van de campagne is de #VeiligVieren afsteekcursus. De cursus is voor dit jaar herzien en weer helemaal up to date. Met het doen van de #VeiligVieren cursus krijgen vooral jonge vuurwerkliefhebbers alle belangrijke info mee.

Maar daar stopt het uiteraard niet!
Tijdens de #VeiligVieren campagne delen liefhebbers hun passie voor de traditie in onze rubriek Manieren van Vieren. Daarnaast is er ook weer veel informatie te vinden over siervuurwerk in onze Vuurwerkwijzer. En uiteraard kunnen jullie ook weer meedoen met onze Win-10 daagse vanaf 13 december.

Om dit bij het brede publiek te krijgen maken we dit jaar weer gebruik van online communicatiekanalen en staan we weer volop in de vuurwerkkrantjes. Met deze aanpak doen we weer een poging om landelijk de cijfers zo laag mogelijk te krijgen. Uiteraard is dit alles mogelijk geworden door de knallende inzet van onze vrijwilligers... strijders!

appvwc.png

Benieuwd hoe onze campagne er verder uit gaat zien?

Volg VeiligVieren op Facebook Instagram en abboneer ook even op ons Youtube kanaal.

Wij hebben er zin in!
Jullie ook?

Echt super hoe jullie bezig zijn met het behoud van consumentenvuurwerk en dat ook groots en goed aanpakken! De focus op gezelligheid en de leuke sfeer waaraan vuurwerk bijdraagt is echt top! Vraag me wel af in hoe verre deze campagne aanslaat bij de mensen die misbruik maken van vuurwerk, maar helaas zijn die mensen sowieso moeilijk om te krijgen denk ik..

Kort maar krachtig! Helemaal top! Bedankt voor de moeite!

Komt dit op de Nederlandse TV? Na kerst?

De animatie video wordt niet als commercial op tv ingezet. Dat is op dit moment ver buiten ons budget. De video is bedoeld om getarget via YouTube en Google Ads af te laten spelen voorafgaand aan de content.

We draaien voornamelijk op donaties, sponsoring en eigen geld, dus of we ooit TV budget zullen hebben is maar zeer de vraag, maar het zou mooi zijn als het lukt.

De animatie video wordt niet als commercial op tv ingezet. Dat is op dit moment ver buiten ons budget. De video is bedoeld om getarget via YouTube en Google Ads af te laten spelen voorafgaand aan de content.

We draaien voornamelijk op donaties, sponsoring en eigen geld, dus of we ooit TV budget zullen hebben is maar zeer de vraag, maar het zou mooi zijn als het lukt.

Krijgen jullie weer een radioreclame bij QMusic en tijdens de top 2000?

Misschien kan je pyro youtubbers meekrijgen in het geheel. Die lopen bijna allemaal zonder bril rond. Dat zijn toch de helden vd meeste jonge vuurwerkslachtoffers.

Ik denk dat als jullie t jeugdjournaal benaderen dat ze ook wel opem staan voor een item.

Niet te min doen jullie wel goed werk. Is er een mogelijkheid om lid te worden van jullie organisatie ?
Zo ja aan wat voor mensen hebben jullie het meeste behoefte aan. Want in deze tijd waar steeds meer plaatsen een plaatselijk verbod wordt afgekondigd zou ik me juist voor kunnen stellen dat er misschien steeds meer mensen mee zouden willen werken.

Ziet er goed uit. Duidelijke en communicatief sterke animatie. Dank voor alle inzet!

Komt dit op de Nederlandse TV? Na kerst?

WhatsApp Image 2023-12-11 at 12.06.15.jpg

Sommige zullen het waarschijnlijk al hebben gezien, maar wij waren vandaag te gast bij de live uitzending van Dit is de middag op NPO1. Daar werd dus ook onze animatie getoond, dus het antwoord is toch ja en ook nog eens voor de kerst :thumbup: Al met al een mooie positieve uitzending voor onze traditie! Bekijk hier de uitzending terug:

Andere gasten waren Pyro Team Utrecht en Knal010 uit Schiedam.

Werkelijk waar een prachtig item. En dat bij de NPO, zelfs met een liefhebber als presentator. Wie houdt dat voor mogelijk, dit is toch geen fake?:D

Wow, echt topwerk van jullie en fijn dat er in de media ook ruimte is voor een positief geluid. Dat zegt (hopelijk) ook wel iets over hoe vuurwerk tegenwoordig bekeken wordt, het mag ook wel een keer. Fijn ook dat jullie steeds maar weer benadrukken dat de problematiek veel meer zit in het illegale spul en dat die dus ook niet verdwijnt mocht het legale vuurwerk verboden worden. Dat weten wij, en ieder weldenkend mens ook wel uiteraard, maar die zeikerds zullen al een stuk minder aandacht krijgen als er een wat positievere/neutrale sfeer ontstaat. Overtuigen zul je ze niet snel, daar is geen kruid/t tegen gewassen...

Dank!:handsup::cool:(voor de vuurwerkbril)

Ik heb de uitzending via het kanaal van pyro team Utrecht kunnen zien .
Wat dat betreft hebben jullie goed werk geleverd.
Jullie mogen wat dat betreft ook best trots zijn op jullie zelf, met het feit dat jullie zelfs de tv hebben kunnen bereiken . Het feit dat jullie de kans gekregen om ook eens op een positieve manier over de vuurwerk traditie te kunnen praten is al een stap in de goede richting.

Ik vind wat dat betreft ook een platform moet worden gemaakt waarin wat dieper op de problematieken in wordt gegaan omtrent dit onderwerp . Want achter een veilige jaarwisseling gaan een hoop normen en waarden schuil waar heel veel mensen niks van weten. Het wordt hoog tijd dat dit bekend gemaakt wordt. Alhoewel ik goed begrijp dat er voor nu enkel over siervuurwerk gesproken werd hoeft er met knalvuurwerk niks mis te zijn. Maar niet te min alles gaat stapje voor stapje . :cool:

Back
Bovenaan