Veilige afstand omstanders

Beste Forumleden,

Voor het eerst wil ik dit jaar een kleinschalig show schieten met NYE. Producten die ik ga gebruiken zijn allemaal consumenten producten (cakeboxen, cakes). Ik maak me alleen nog zorgen om de veiligheid van de omstanders, ik heb voor iedereen die komt kijken een vuurwerkbril gekocht. De afstand van de stooklocatie is 20 meter vanaf het publiek, is dit verantwoord?

Groet Pim

Beste Forumleden,

Voor het eerst wil ik dit jaar een kleinschalig show schieten met NYE. Producten die ik ga gebruiken zijn allemaal consumenten producten (cakeboxen, cakes). Ik maak me alleen nog zorgen om de veiligheid van de omstanders, ik heb voor iedereen die komt kijken een vuurwerkbril gekocht. De afstand van de stooklocatie is 20 meter vanaf het publiek, is dit verantwoord?

Groet Pim

kort antwoord is NEE is te kort, maar het valt of staat hoe je cakes vastzet, schiet je enkele cakes dan is de kans op omvallen groot daarom knoop ze aan elkaar met minimaal groepjes van drie.

Met die brillen op scheelt het al enorm kwa risico's, losse cake verzekeren en zorgen dat iedereen z'n bril ook opdoet en dan ben je er wat mij betreft al.

Het zijn hoofdzakelijk alleen cakeboxen met als finale 3 cakeboxen tegelijk..

Mijn grote zorg ligt even bij laagklappers, en cakes die uit elkaar kunnen klappen..

Tja, denk dat je je beter druk kan maken om het rondvliegende vuurwerk van een ander. Daar let je immers niet op. Tenminste, dat is mijn ervaring. Schiet zelf ook behoorlijk wat weg om 12 uur, maar dat is nooit op 20 meter afstand.

Is het ver genoeg, geen idee, kun je denk ik zelf het beste bepalen aan de hand van de stooklocatie.

Wel heel veel kuddo's voor het aanschaffen van vuurwerkbrillen voor de omstanders. Da vind ik nou echt iemand die veiligheid hoog in het vaandel heeft. Respect! :thumbsup:

Ik gebruik altijd de kooi om daar de cakes weer in te zetten,mocht er wat fout gaan dan zorgt deze ervoor dat de cakes niet uit elkaar slaan.

Ik zet sinds 4 jaar twee palletranden op elkaar omdat de straten niet superbreed zijn en stook alles in. Werkt geweldig, als een cake uit elkaar klapt gebeurt er niks. Ook al sta je er met je neus boven op!

Back
Bovenaan