Het woord 'freak' vind ik altijd maar eng en klink onverantwoordelijk in mijn ogen/oren. Maar vuurwerk begon mij al erg vroeg te interesseren, toen ik in groep 6 zat, was ik dus een jaar of 10 oud, wachtte ik op de foldertjes, zodra die er waren werden er lijstjes gemaakt, en dat ging maar door totdat het gekocht werd, mijn ouders hadden toen een bedrag van €25,- euro voor vuurwerk over, maar op mijn leeftijd toen was dat een leuk bedrag.
Een jaar later vierden we het met een groep mensen, waaronder een filiaal houder van de Boerenbond, daar werd vuurwerk verkocht en hij nam dus een deel van het overschot mee. Dat was toen in mijn ogen een redelijk berg, hele avond en nacht mee vermaakt, ik mocht het niet afsteken maar kijken was ook zeer vermakend.
Het jaar daarna zat ik in groep 8 en was ik 12 jaar oud, mocht van mijn ouders voor het eerst voor een klein bedrag wat aanschaffen, dat werden wat rotjes, babypijltjes, romeinse kaarsen, en een pijlen pakket, was een bedrag van rond de €20,- euro. Na die jaarwisseling wist ik dat ik het jaar daarop meer uit ging geven! (Dat denk ik nu nog steeds elk jaar

)
Op mijn 14e ging ik werken bij de plaatselijke Boerenbond rond de jaarwisseling (die van onze kennis). Dat was me toch een drama, de dag ervoor mijn enkel verbrand door het stiekem afsteken van vuurwerk in de tuin, geen verband eromheen en heel de dag gewerkt, ik kwam thuis in de pauze en de vellen lagen in mijn schoen, mijn moeder het verhaal verteld en ze schrok er erg van, maar ik had mijn lesje wel geleerd.
Na de pauze weer hard bestellingen ingepakt en in de bunker opgeruimd. Na een dag volop werken kreeg ik mijn loon, dat meteen uitgegeven aan vuurwerk en als verrassing kreeg ik er nog een pakket bij, het grootste familie pakket wat ze hadden, koste dacht ik €45,- euro, alles bij elkaar had ik dus voor een bedrag van €100,- euro vuurwerk in huis, die jaarwisseling was goed verlopen en ik was er tevreden mee.
En dit ging nog enkele jaren door en nu ben ik 16 jaar oud en zit dagelijks op verschillende fora's en vind dat ik mezelf wel een freak liefhebber mag noemen sinds mijn aanmelding op dit forum, vanaf de eerste dag heb ik geen dag overgeslagen om het hier te bezoeken.