Beeyourself
VWC lid
Door de jaren heen ben ik regelmatig van merk gewisseld. Soms heel bewust, omdat ik bepaalde voor- of nadelen zag, en soms gewoon omdat ik eens wat anders wilde proberen. Toch merk ik dat er telkens één merk of één specifieke lijn de boventoon voert in een bepaald jaar.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit. Hebben jullie door de jaren heen ook van merk gewisseld? Wat waren voor jullie de redenen om dat te doen? En misschien nog wel het belangrijkste: welk merk staat dit jaar bovenaan jullie lijstje?
Ik zal zelf afschoppen.
Mijn vuurwerkreis – van Proline tot Xplosion
Door de jaren heen ben ik vaak van merk gewisseld. Soms heel bewust omdat ik bepaalde voor- of nadelen zag, soms gewoon omdat ik eens wat anders wilde proberen. Toch zijn er altijd periodes geweest waarin één merk of lijn er met kop en schouders bovenuit stak.
Ik ben benieuwd of jullie dit ook herkennen. Hebben jullie door de jaren heen veel geswitcht van merken? En waarom? En natuurlijk: welk merk staat dit jaar bovenaan jullie lijstje?
Ik trap zelf af met mijn verhaal.
Tot mijn 14e bleef dit de basis. Af en toe vulde ik het aan met wat Wolff.
Vooral toen Zena België en later Zena Nederland steeds meer terrein wonnen.
Mijn lijstje zag er in die tijd vaak zo uit:
Er zat nog een bijzonder jaar tussen: ik ging naar de oude vertrouwde winkel en ik was 17 jaar. Elk jaar ga ik toch naar deze winkel, al is het enkel om gewoon sfeer te proeven. En ineens viel mijn oog op een lijn die ik nooit eerder in Nederland had gezien Jorge. Dit was op de laatste dag in het laatste uur van de verkoop toen was er nog leeg verkoop..... nou mijn spaargeld ging er ook door heen. De JW2000, JW401 en New Generation set moesten eraan geloven.....
De rijbewijs-jaren (18–21 jaar)
Proline begon voor mij wat achter te blijven; het gaf niet meer dezelfde kick als vroeger.
En toen kwam ik in aanraking met Rubro. Dat merk pakte mij direct.
Ik was toen net vader geworden en bleef binnen Nederland, maar Rubro stelde absoluut niet teleur.
Omdat mijn focus steeds meer richting sierwerk en complete straatshows ging, sloot Rubro daar perfect bij aan.
Ik combineerde Funke vaak met artikelen van St8ment, en later Evolution
Sterke merken met mooie lijnen, zeker vorig jaar was de collectie goed mee gevuld en dit heeft een goede indruk weer weten te maken.
En dit jaar… tja, dit jaar is het toch weer een mix. Mijn lijstje ziet er zo uit:
Ik ben benieuwd: hoe ziet jullie reis eruit? Welke merken of artikelen hebben bij jullie de grootste indruk gemaakt, en welk merk of product staat dit jaar bovenaan jullie verlanglijst?
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit. Hebben jullie door de jaren heen ook van merk gewisseld? Wat waren voor jullie de redenen om dat te doen? En misschien nog wel het belangrijkste: welk merk staat dit jaar bovenaan jullie lijstje?
Ik zal zelf afschoppen.
Mijn vuurwerkreis – van Proline tot Xplosion
Door de jaren heen ben ik vaak van merk gewisseld. Soms heel bewust omdat ik bepaalde voor- of nadelen zag, soms gewoon omdat ik eens wat anders wilde proberen. Toch zijn er altijd periodes geweest waarin één merk of lijn er met kop en schouders bovenuit stak.Ik ben benieuwd of jullie dit ook herkennen. Hebben jullie door de jaren heen veel geswitcht van merken? En waarom? En natuurlijk: welk merk staat dit jaar bovenaan jullie lijstje?
Ik trap zelf af met mijn verhaal.
De kinderjaren (8–14 jaar)
In ons dorp zaten drie vuurwerkwinkels, en als jochie van 8–10 jaar was ik al verkocht. Ik wist nog niet veel van merken, maar twee sprongen er voor mij uit:- Proline (GBV) (met een diepe liefde voor de yellowcaps)
- Diamond Collection
Tot mijn 14e bleef dit de basis. Af en toe vulde ik het aan met wat Wolff.
De middelbare school (14–18 jaar)
Toen begon het pas echt. Op de middelbare school werd Zena het merk.Vooral toen Zena België en later Zena Nederland steeds meer terrein wonnen.
Mijn lijstje zag er in die tijd vaak zo uit:
- Zena België (en andere merken)
- Zena Nederland
- Proline
- Vuurwerktotaal
Er zat nog een bijzonder jaar tussen: ik ging naar de oude vertrouwde winkel en ik was 17 jaar. Elk jaar ga ik toch naar deze winkel, al is het enkel om gewoon sfeer te proeven. En ineens viel mijn oog op een lijn die ik nooit eerder in Nederland had gezien Jorge. Dit was op de laatste dag in het laatste uur van de verkoop toen was er nog leeg verkoop..... nou mijn spaargeld ging er ook door heen. De JW2000, JW401 en New Generation set moesten eraan geloven.....
De rijbewijs-jaren (18–21 jaar)
Met mijn rijbewijs op zak kon ik eindelijk verder kijken dan de winkels in mijn dorp. En eerlijk: dat was een openbaring.
Proline begon voor mij wat achter te blijven; het gaf niet meer dezelfde kick als vroeger. En toen kwam ik in aanraking met Rubro. Dat merk pakte mij direct.
Ik was toen net vader geworden en bleef binnen Nederland, maar Rubro stelde absoluut niet teleur.
Omdat mijn focus steeds meer richting sierwerk en complete straatshows ging, sloot Rubro daar perfect bij aan.
De Funke-periode (25–28 jaar)
Een paar jaar later kwam Funke op mijn pad. Dat was écht iets nieuws:- Strakke labels
- Duitse kwaliteit
- Perfect uitgewerkt
Ik combineerde Funke vaak met artikelen van St8ment, en later Evolution
Terug naar oude liefde (29–32 jaar)
Rond mijn 29e tot 32e jaar kwam ik toch weer terug bij Rubro, maar nu aangevuld met andere lijnen:- Wolff Raff & Poema
- Volt
De laatste jaren (32–nu)
De afgelopen drie jaar ben ik vooral bij Broekhoff en Magnum terechtgekomen.Sterke merken met mooie lijnen, zeker vorig jaar was de collectie goed mee gevuld en dit heeft een goede indruk weer weten te maken.
En dit jaar… tja, dit jaar is het toch weer een mix. Mijn lijstje ziet er zo uit:
- Broekhoff
- Magnum
- Rubro
- En als de prijzen goed worden ergens WTF Xplosion
Slot
Dus dat is mijn vuurwerkreis in vogelvlucht. Van de klassieke Thunderkings, Chinese rollen en Big Boss in mijn jeugd, via Zena-hype en Rubro-showstukken, naar de Funke-kwaliteit en Broekhoff-compounds van de laatste jaren.Ik ben benieuwd: hoe ziet jullie reis eruit? Welke merken of artikelen hebben bij jullie de grootste indruk gemaakt, en welk merk of product staat dit jaar bovenaan jullie verlanglijst?