[Valk Vuurwerk] Valk TI-THUNDER

de bombettes zijn iig wat langer en iets dunner vergeleken met de oude.
ik hoop NIET dat deze nieuwe versie zachter gaat, of sterren in de knal...
want daar heb ik niet voor betaald.
tevens is er ook beloofd dat klanten van sws vuurwerkperdoos de oude batch uit 2015 zouden krijgen, maar dit is dus niet het geval...
morgen uiteraard testen;)

Ik heb ook gewoon een nieuw karton geleverd gekregen.
Maar Rene heeft gegarandeerd dat ze identiek zijn aan vorig jaar.

Overigens wel opvallend dat een karton de naam "Thunder salute export" draagt.
Kan mij niet herinneren of dit vorig jaar ook zo was?

Inderdaad op de oude cake staat thunder salute 64s
De nieuwe staat Ti-thunder salute 64s

Nem is hetzelfde tw 432,8 gr.

Ik vind persoonlijk de nieuwe versie leuker. De nieuwe versie schiet niet meer in salvo's van vier tegelijk maar schiet constant 4 salutes in een snel tempo. Zou zometeen nog eentje afsteken en filmen. Beide versies zijn top!!!

EDIT: de mine en het effect zijn wel anders dan vorig jaar, geen flash maar titanium salute.

Laatst bewerkt:
Ik was er al bang voor...kben op zn zacht gezegt zéér ontevreden! Op meerdere vlakken. 1. Er is mij beloofd in februari dat ik een oude batch (karton) zou krijgen, en dus de goede kwaliteit, dus gelijk in februari besteld, maar ik heb die 2016 versie gekregen... 2. De knallen van de 2016 versie waren merkbaar minder hard! 3. De 2016 versie had titanium salutes en géén flash salutes zoals de oude uit 2014 en 2015... 4. De oude versie schoot netjes per 4 schoten de lucht in, maar deze 2016 versie schoot als een idioot, en onconstant! ik voel mij serieus genaait. Ik heb 179,- IN FEBRUARI betaald voor de oude vertrouwde, en niet voor een slap aftreksel er van! Hoe gaan we dit oplossen rene?

Helemaal mee eens. Ook in februari beteld en mij ook bij het ophalen dat deze hetzelfde was als de 2015 versie. Niet dus :mad:
Titanium ipv flash salutes en bovendien duidelijk zachter!!
Gelukkig werd mij bij het ophalen verteld dat als de nieuwe versie niet hetzelfde was ze het zouden oplossen! Dus bij deze, hoe gaan we dit oplossen??

Ik was er al bang voor...kben op zn zacht gezegt zéér ontevreden! Op meerdere vlakken. 1. Er is mij beloofd in februari dat ik een oude batch (karton) zou krijgen, en dus de goede kwaliteit, dus gelijk in februari besteld, maar ik heb die 2016 versie gekregen... 2. De knallen van de 2016 versie waren merkbaar minder hard! 3. De 2016 versie had titanium salutes en géén flash salutes zoals de oude uit 2014 en 2015... 4. De oude versie schoot netjes per 4 schoten de lucht in, maar deze 2016 versie schoot als een idioot, en onconstant! ik voel mij serieus genaait. Ik heb 179,- IN FEBRUARI betaald voor de oude vertrouwde, en niet voor een slap aftreksel er van! Hoe gaan we dit oplossen rene?
Ik vind dit een erg overtrokken reactie, ik heb gisteravond beide versies geschoten (van beide 2 stuks) en ik merkte weinig verschil in de cakes, belangrijkste is dat de knal wederom top was. En daar koop je hem toch voor. Wat een gezeur. Dit is en blijft de beste knal cake van het moment.

Geen idee welke versie ik had, maar aangezien er Ti-boektten inzaten denk ik de 2016? Vond hem zeer goed knallen hoor, tussen de huizen ging deze goed hard. Geen enkele cake gehad die hier boven uit kwam.

Ik vind dit een erg overtrokken reactie, ik heb gisteravond beide versies geschoten (van beide 2 stuks) en ik merkte weinig verschil in de cakes, belangrijkste is dat de knal wederom top was. En daar koop je hem toch voor. Wat een gezeur. Dit is en blijft de beste knal cake van het moment.
Nou, niks overtrokken, want het klopt gewoon.
Bovendien, als beloofd wordt 100% dezelfde versie uit te leveren en dat gebeurt dan niet, heb je toch recht van klagen ofniet? Gaat om niet misselijke bedragen als het om kartonnen gaat he.

Heb er meerdere gezien en zelf gestookt, en ja de 2016 was duidelijk anders, zachter en minder constant qua kwaliteit... Eentje kapte na 8 schoten al, en bijna allemaal schoten onregelmatig, soms zelfs 3 salvo's tegelijk... in het midde stuk.
Dat ie nu echt "ti" is i.p.v. flash salute vind ik persoonlijk wel tof.
Qua hardheid zit het nog steeds wel goed hoor, maar eerlijk gezegd toch minder dan het was.

Deze ook 4x gestookt. Geen mindere knal en kwam zeer zeker in de buurt van de Salute cake 2 (2012) die ik 8x heb gestookt.

ik had er nog een paar van vorig jaar, dus ik had ook beide versies waarmee ik kon vergelijken.
en idd koop ik hem voor de knal en de 2016 versie ging zachter.
bovendien had ik een heel karton en niet 2 stuks...

Had hem ook, de 2015 versie gaat inderdaad harder. Vind het wel jammer omdat ik had gedacht dat ik exact dezelfde cakes zou krijgen wat dus niet het geval is.

ik had er nog een paar van vorig jaar, dus ik had ook beide versies waarmee ik kon vergelijken.
en idd koop ik hem voor de knal en de 2016 versie ging zachter.
bovendien had ik een heel karton en niet 2 stuks...

En van dat nieuwe karton heb je er uiteraard maar 1 geschoten. Als je ze wel allemaal hebt afgestoken vind ik niet dat je bij Valk moet gaan klagen.
Dat is hetzelfde als je hele bord leegeten in een restaurant en vervolgens zeggen dat het niet te vreten was.

En van dat nieuwe karton heb je er uiteraard maar 1 geschoten. Als je ze wel allemaal hebt afgestoken vind ik niet dat je bij Valk moet gaan klagen.
Dat is hetzelfde als je hele bord leegeten in een restaurant en vervolgens zeggen dat het niet te vreten was.

Eens, ik heb ze ook allemaal geschoten. Het is jammer maar ook mijn eigen keuze om ze af te steken, naderhand moet je dan ook niet meer klagen maar het mag uiteraard wel besproken worden.

Back
Bovenaan