UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Zetelroof"

Eerst blaast Baudet de hele partij op door racistische vuiligheid te tolereren, en dan vervolgens er zelf aan mee te doen. En dan boos worden als volksvertegenwoordigers, die gewoon doen waarvoor zij gekozen zijn, zich afsplitsen. Baudet was degene die radicaal afweek van het partijprogramma en de beginselen van de partij. FVD was verdorie de grootste partij van Nederland. Waren die antisemieten, racisten en complotdenkers Baudet zo lief dat hij bereid was om de hele partij daarvoor op te blazen?

Ben blij dat ik daar weg ben. En voor de mensen die denken dat ik een buitenstaander ben die maar wat roept. Dat is niet het geval. Ik ben vanaf begin 2019 tot halverwege 2020 lid geweest van JFVD, en heb de partij zien afglijden van een fatsoenlijk rechts alternatief naar een partij waar ik mijzelf totaal niet meer in herken.

Ik stem ook zeker geen FVD.

Echter al deze "gekozen" volksvertegenwoordigers hebben allemaal hun zetel grotendeels te danken Baudet. Dankzij hem is FVD zo groot geworden bij de vorige verkiezing. FVD = Baudet en Baudet = FVD.

Dus ja, dit is gewoon zetelroof. Als ze het netjes hadden gedaan, hadden ze hun zetels bij FVD gelaten en zonder deze zetels helemaal opnieuw begonnen. Daarom hebben we ook Denk in de 2e kamer, die was er ook nooit zonder de zetelroof bij de PVDA in de kamer gekomen.

Wat ben ik toch blij met JA21. Dan heb je geen problemen m.b.t. uitsluiting, heb je wel realistisch rechtse standpunten en dan krijg je er ook nog 8 Eerste Kamerzetels bij, wat de onderhandelingspositie enorm verstevigd.
JA21 niet uitgesloten? Hoe weet je dat? Omdat Rutte het nog niet benoemd heeft?

meneer klaver wilt maar al te graag in de nieuwe regering plaats nemen...
maar wat ik bij programmas al gehoord heb dat ze niet zo graag met hem willen regeren.

4jaar geleden mocht die en wou die niet...nu wilt ie en mag die waarschijnlijk niet.

blijft toch een grote soapserie.....mijn stem krijgt die in ieder geval niet en nee niet omdat die anti vuurwerk is.

JA21 niet uitgesloten? Hoe weet je dat? Omdat Rutte het nog niet benoemd heeft?

Ik baseer die stellingname op verschillende factoren.
- VVD en CDA werken samen met FVD in Brabant, die samenwerking is nog voor alle heisa ontstaan. De FVD in Brabant is volgens de VVD daar een heel andere FVD dan de landelijke nu. JA21 heeft veel overeenkomsten qua standpunten met de "oude" FVD, en daar wil de VVD wel mee samenwerken.
- De VVD wordt steeds wanhopiger. Als je ziet hoe vaak Mark Rutte de PVV een handreiking doet de laatste tijd, dan is het wel duidelijk dat de VVD samenwerking zoekt. Wilders hoeft "alleen maar" excuses aan te bieden voor de Minder Marokanen uitspraak, en wat ongrondwettelijke standpunten schrappen. Natuurlijk neemt Wilders dat aanbod niet aan, wat ik dom vind, maar dat geeft wel aan dat de VVD zeker ruimte biedt voor partijen rechts van hen.
- VVD en CDA worden kleiner dan gedacht, net voor de verkiezingen. Zij weten ook dat zij een rechtse partij meer dan goed kunnen gebruiken om te helpen met hun standpunten.

Verder hou ik zeker de mogelijkheid open dat VVD, CDA en D66 een minderheidskabinet gaan vormen. De VVD en het CDA zitten in een enorme spagaat. Samenwerken met PVV (zonder dat zij aan de door VVD gesteld voorwaarden voldoen) geeft gemor onder de achterban, en de vraag is of CDA überhaupt met de PVV wil samenwerken. Ook al zou de PVV voldoen aan die voorwaarden. Samenwerken met links gaat VVD en CDA klappen opleveren, PvdA, GroenLinks en SP staan samen op net zoveel zetels als de VVD zelf grofweg gezien. Met partijen samenwerken die fors hebben verloren, en die ver van de VVD af staan, is politieke zelfmoord voor de VVD.

Er wordt door de VVD, CDA en D66 steeds meer openlijk "geflirt" met de SP om hen bij de coalitie aan te laten sluiten. Ben dan wel benieuwd tegen welke prijs dat zal gaan en of de SP er überhaupt wel klaar voor is om mee te gaan regeren...

Ik baseer die stellingname op verschillende factoren.
- VVD en CDA werken samen met FVD in Brabant, die samenwerking is nog voor alle heisa ontstaan. De FVD in Brabant is volgens de VVD daar een heel andere FVD dan de landelijke nu. JA21 heeft veel overeenkomsten qua standpunten met de "oude" FVD, en daar wil de VVD wel mee samenwerken.
- De VVD wordt steeds wanhopiger. Als je ziet hoe vaak Mark Rutte de PVV een handreiking doet de laatste tijd, dan is het wel duidelijk dat de VVD samenwerking zoekt. Wilders hoeft "alleen maar" excuses aan te bieden voor de Minder Marokanen uitspraak, en wat ongrondwettelijke standpunten schrappen. Natuurlijk neemt Wilders dat aanbod niet aan, wat ik dom vind, maar dat geeft wel aan dat de VVD zeker ruimte biedt voor partijen rechts van hen.
- VVD en CDA worden kleiner dan gedacht, net voor de verkiezingen. Zij weten ook dat zij een rechtse partij meer dan goed kunnen gebruiken om te helpen met hun standpunten.

Verder hou ik zeker de mogelijkheid open dat VVD, CDA en D66 een minderheidskabinet gaan vormen. De VVD en het CDA zitten in een enorme spagaat. Samenwerken met PVV (zonder dat zij aan de door VVD gesteld voorwaarden voldoen) geeft gemor onder de achterban, en de vraag is of CDA überhaupt met de PVV wil samenwerken. Ook al zou de PVV voldoen aan die voorwaarden. Samenwerken met links gaat VVD en CDA klappen opleveren, PvdA, GroenLinks en SP staan samen op net zoveel zetels als de VVD zelf grofweg gezien. Met partijen samenwerken die fors hebben verloren, en die ver van de VVD af staan, is politieke zelfmoord voor de VVD.

De grote fout in jouw verhaal is dat je PVV rechts noemt

Was van plan voor de eerste keer een blanco stem uit te brengen. Maar na veel wikken en wegen wordt het een stem op Pieter Omtzigt, als blijk van waardering voor zijn niets ontziende kritiek op de gang van zaken in Den Haag. Bijkomend voordeel is dat Omtzigt op de korte termijn niet voor een vuurwerkverbod lijkt te zijn. Heb verder weinig tot niets met het CDA, maar dat geldt inmiddels ook voor de rest.

Het is alleen klote dat we nu een heel jaar in spanning zitten om een vuurwerkverbod ja of nee. Vroeger had je dat gezeik niet. Nederland veranderd. En wat is er veranderd ten opzichte van 20 jaar geleden?

Het is alleen klote dat we nu een heel jaar in spanning zitten om een vuurwerkverbod ja of nee. Vroeger had je dat gezeik niet. Nederland veranderd. En wat is er veranderd ten opzichte van 20 jaar geleden?

Misschien wel dat de tijd van consumeren voorbij is en dat er serieus moet worden nagedacht over consuminderen. En niet iedereen (ook ik heb er moeite mee) is daar even goed in.

Ik zit niet in spanning hoor een heel jaar. Ook vroeger was dat gezeur er, elk jaar sinds introductie jaren 70 wouden ze het verbieden. De discussie is al +- 50 jaar oud en nog steeds niet verboden. Nee ik maak me niet druk erom om dat verbod gebeur toch niet. Discussie is wel hardnekkig maar ook niet van de laatste jaren.

Overigens heb ik me stem wel uitgebracht had geen zin in CDA wat ik altijd al deed heb gewoon Rutte maar gepakt verdiend wel een herkansing na alle bakken ellende.

Wel goed om te zien dat corona gelukkig ook rekening houdt met het stemmen, zodat de lange wachtrijen en heel veel mensen in dezelfde ruimtes kunnen plaats vinden. Ben benieuwd wat de cijfers straks zullen laten zien.

D66 twijfelt nog steeds volgens mij, bij de recente motie hebben ze voor vuurwerk gestemd. Maar als D66 omdraait, dan zie ik het heel erg duister in. Als SP en PvdA ook anti-vuurwerk blijven.

D66 twijfelt nog steeds volgens mij, bij de recente motie hebben ze voor vuurwerk gestemd. Maar als D66 omdraait, dan zie ik het heel erg duister in. Als SP en PvdA ook anti-vuurwerk blijven.

Duister?

Pro:
VVD 36, PVV 17, FVD 8, CDA 14, JA21 3, BBB 1 = 79 (74)

Twijfel:
D66 27, PvdA 9 = 36 (28)

Anti:
GL 8, SP 8, PvdD 5, CU 4, 50+ 1, SGP 3, Denk 2, VOLT 3, Bij 1 = 35 (48)

Tussen de haakjes hoe het was sinds 2017, dus een flinke verschuiving de goede richting op!
Heel erg belangrijk is dat er nu een duidelijke meerderheid pro is, terwijl dit eerder een minderheid was!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan