gwgwgw
VWC lid
"Zetelroof"
Eerst blaast Baudet de hele partij op door racistische vuiligheid te tolereren, en dan vervolgens er zelf aan mee te doen. En dan boos worden als volksvertegenwoordigers, die gewoon doen waarvoor zij gekozen zijn, zich afsplitsen. Baudet was degene die radicaal afweek van het partijprogramma en de beginselen van de partij. FVD was verdorie de grootste partij van Nederland. Waren die antisemieten, racisten en complotdenkers Baudet zo lief dat hij bereid was om de hele partij daarvoor op te blazen?
Ben blij dat ik daar weg ben. En voor de mensen die denken dat ik een buitenstaander ben die maar wat roept. Dat is niet het geval. Ik ben vanaf begin 2019 tot halverwege 2020 lid geweest van JFVD, en heb de partij zien afglijden van een fatsoenlijk rechts alternatief naar een partij waar ik mijzelf totaal niet meer in herken.
Ik stem ook zeker geen FVD.
Echter al deze "gekozen" volksvertegenwoordigers hebben allemaal hun zetel grotendeels te danken Baudet. Dankzij hem is FVD zo groot geworden bij de vorige verkiezing. FVD = Baudet en Baudet = FVD.
Dus ja, dit is gewoon zetelroof. Als ze het netjes hadden gedaan, hadden ze hun zetels bij FVD gelaten en zonder deze zetels helemaal opnieuw begonnen. Daarom hebben we ook Denk in de 2e kamer, die was er ook nooit zonder de zetelroof bij de PVDA in de kamer gekomen.