Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Mag je meteen vertellen welke partijen die pro vuurwerk zijn in het kabinet zittenElke Politieke Partij heeft nationaal maar ook lokaal beleid. Gelukkig maar, want wat in Amsterdam speelt hoeft in Almelo helemaal niet te spelen. Daardoor kan het statement en het lokale programma behoorlijk van het nationale afwijken.
In de regio Arnhem hebben we daar bijv. enorm last van: CDA en D66 zijn daar de grootste lokale voorstanders van een verbod!! Terwijl ze daar op nationaal niveau een ander standpunt over innemen. Daar tegenover staat dat bijv. DENK en de PVDA tegen een verbod hebben gestemd, ook weer anders dan nationaal.
Daarnaast leven we in NL in een land waar je jouw eigen mening mag hebben. Dat is binnen Politieke Partijen ook zo. Lang niet iedereen binnen een partij heeft dezelfde mening als het programma. Dat hoeft ook niet en meestal gaat dat ook lang goed. Als het uit de hand loopt en 1 van de 2 vind het vervelend worden dan kan dat tot een opsplitsing komen wat we de afgelopen jaren veel hebben gezien.
Ook al zijn er een aantal van jullie nogal hardnekkig in om het te geloven door dat wat we afgelopen Oud & Nieuw hebben meegemaakt, maar het is echt zo dat als de VVD en het CDA er niet waren we geweest we waarschijnlijk 10 jaar geleden al een totaalverbod hadden gehad. Vooral die 2 partijen hebben dat tegengehouden doordat zij in het Kabinet zaten en géén voorstander van een dergelijk verbod waren. Ook al hebben sommige partijgenoten daar een ander persoonlijk gevoel bij, dat standpunt is nog steeds zo. Het is geen geheim dat Rutte geen groot vuurwerkliefhebber is, maar hij is ook geen voorstander van een verbod. Zijn persoonlijke reactie tijdens een persmoment over vuurwerk rond Corona, die al veelvuldig hier op dit forum is geanalyseerd en besproken, was een momentopname na veelvuldige herhaalde zeikerige vragen van een journalist waar hij al langer door geïrriteerd is.
In de Politiek werkt het zo dat de Tweede Kamer vooral aanlevert en controleert, het Kabinet bepaalt beleid en voert uit. Dat betekent dat de partijen in het Kabinet het het meest voor het zeggen hebben. Elke stem op een pro-vuurwerk partij waarvan het aannemelijk is dat die niet in een Kabinet komt, is daardoor een verloren stem voor het pro-vuurwerk kamp. Immers, je kunt vanuit de Kamer hoog en laag springen, maar als er geen meerderheid voor iets is of het Kabinet besluit e.e.a. naast zich neer te leggen, dan staat de Kamer met lege handen.
Hou daar eventueel rekening mee in het stemhokje!!
Dan wordt het dus VVD of CDA
Dus VVD hoor ik je zeggen
Rutte bevestigde vanavond alweer niet met Wilders te gaan regeren. En om de VVD kan je niet heen. Enige troost is dat rechts groeitOndanks alles tussen de vvd en pvv.. pvv gaat geheid groeien. Eerder waren ze resoluut tegen een samenwerking, maar dit is ook niet meer zoals eerder.
Rutte bevestigde vanavond alweer niet met Wilders te gaan regeren. En om de VVD kan je niet heen. Enige troost is dat rechts groeit
Totale arrogantie van de grootste politieke debiel die Nederland gekend heeft, pauper Rutte. Hoe bedoel je ondemocratisch, gaat nergens over op voorhand partijen buitensluiten. Hoop zo dat het afgestraft wordt.
Rutte bevestigde vanavond alweer niet met Wilders te gaan regeren. En om de VVD kan je niet heen. Enige troost is dat rechts groeit
Wat ben ik toch blij met JA21. Dan heb je geen problemen m.b.t. uitsluiting, heb je wel realistisch rechtse standpunten en dan krijg je er ook nog 8 Eerste Kamerzetels bij, wat de onderhandelingspositie enorm verstevigd.
Doe mij maar een gehakbal.
Ik vind het een spannende verkiezing tijd, voor wat betreft vuurwerk hoop ik het beste maar er zijn veel belangrijkere zaken.
En of je zo trots moet wezen op deze zetelroof in de eerste kamer, is ook maar de vraag.