UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een domme vraag, maar waarom worden er dit soort moties ingediend terwijl het kabinet demissionair is? Ik dacht dat een demissionair kabinet zich alleen bezig houd met zeer belangrijke vraagstukken waar direct beslissingen over genomen moeten worden, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de corona crisis.

Dit heeft niets met het Kabinet te maken. Moties maken onderdeel uit van het democratisch proces van de Eerste en Tweede Kamer en daar is iedereen "gewoon" elke dag aan het werk. In principe loopt daar alles gewoon door.

Wordt een Motie aangenomen dan is dat een besluit van de Kamer, niet van het Kabinet. Vervolgens zal het Kabinet ermee aan de slag moeten gaan en in de meeste gevallen zal dit nu door worden geschoven naar het nieuwe Kabinet.

Dit heeft niets met het Kabinet te maken. Moties maken onderdeel uit van het democratisch proces van de Eerste en Tweede Kamer en daar is iedereen "gewoon" elke dag aan het werk. In principe loopt daar alles gewoon door.

Wordt een Motie aangenomen dan is dat een besluit van de Kamer, niet van het Kabinet. Vervolgens zal het Kabinet ermee aan de slag moeten gaan en in de meeste gevallen zal dit nu door worden geschoven naar het nieuwe Kabinet.

In een demissionaire situatie is het gemakkelijk om moties aangenomen te krijgen, omdat de regeringspartijen dan niet meer gebonden zijn aan het regeringsakkoord. Overigens kan het Kabinet ofwel de regering aangenomen moties gewoon naast zich neerleggen en dit gebeurt ook gewoon heel vaak. Dit geldt voor zowel bestaande als voor nieuwe regeringen na de verkiezingen.

Ok, bedankt voor de uitleg, al heb ik het gevoel dat ik het nog maar nauwelijks snap. Ik maak hieruit op dat het vrij weinig uitmaakt dat het kabinet nu demissionair is, wat eigenlijk wel gek is.

Ok, bedankt voor de uitleg, al heb ik het gevoel dat ik het nog maar nauwelijks snap. Ik maak hieruit op dat het vrij weinig uitmaakt dat het kabinet nu demissionair is, wat eigenlijk wel gek is.

Rutte maakte toch ook de grap: "nu hebben we nog meer macht", toen het kabinet aftrede.

Van Haga is een prima kerel, die zijn standpunten duidelijk maakt, maar tevens trekt hij regelmatig conclusies in de tweede kamer die hij doet overkomen als feiten, maar wat vooral meningen zijn. Zeggen dat het virus niet meer zo besmettelijk is als eerst is daar bijvoorbeeld één van.

Daarnaast is bij mij het geloof er volledig vanaf gegaan toen hij bij Lange Frans aan tafel aansloot. Lange Frans, die regelmatig met mensen praat, die denken dat de elite bloed drinken van jonge kinderen en ze opofferen in grotten. Dat is wel next level hit the fan.

Het is fijn dat iemand zich zo faliekant tegenspreekt, en prettig dat er daarom veel stof tot nadenken komt, maar deze man gaat mijn stem niet krijgen :)

Ben het ook niet met alles eens van Forum en wat er gebeurt binnen die partij, maar elke keer als ik die stemwijzer invul kom ik toch daar weer op uit.

Ben het ook niet met alles eens van Forum en wat er gebeurt binnen die partij, maar elke keer als ik die stemwijzer invul kom ik toch daar weer op uit.

Er zijn wel 100 "kieshulpmiddelen" beschikbaar. Hele volksstammen vertrouwen de Stemwijzer namelijk niet. Je zou bijv. https://kieskompas.nl/ eens kunnen proberen. Of https://partijenwijzer.nl/. Nog meer voorbeelden:

https://www.parool.nl/nederland/kie...or-de-tweede-kamerverkiezingen-2021~bc4526fc/

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2021/stemchecker-tweede-kamer/#/

Enz.

Van Haga is een prima kerel, die zijn standpunten duidelijk maakt, maar tevens trekt hij regelmatig conclusies in de tweede kamer die hij doet overkomen als feiten, maar wat vooral meningen zijn. Zeggen dat het virus niet meer zo besmettelijk is als eerst is daar bijvoorbeeld één van.

Daarnaast is bij mij het geloof er volledig vanaf gegaan toen hij bij Lange Frans aan tafel aansloot. Lange Frans, die regelmatig met mensen praat, die denken dat de elite bloed drinken van jonge kinderen en ze opofferen in grotten. Dat is wel next level hit the fan.

Het is fijn dat iemand zich zo faliekant tegenspreekt, en prettig dat er daarom veel stof tot nadenken komt, maar deze man gaat mijn stem niet krijgen :)
Dat is dan wel zeer teleurstellend

Zij die nou dat bijna de hele 2de kamer van vuurwerk af wilt?

Ja, typisch Forum-taal. Zij tegen de rest. Maar gelukkig is dat niet het geval, ruim 2/3e van de Kamer is tegen een verbod. Zie hier de uitslag van enkele weken geleden toen er over een definitief verbod werd gestemd:

Stemmingsuitslag 25022021.jpg

Het linkerrijtje zijn de partijen die voor een verbod hebben gestemd, rechts de partijen die tegen een verbod hebben gestemd.

SP heeft inmiddels toelichting gegeven waarom zij voor een algeheel verbod hebben gestemd.
Bron: Danny Laats (via instagram @haokanvuurwerk)

Screenshot (3).png

Hartstikke hypocriet van de SP, waar waren zij toen er tijdens het schaatsen 40.000 mensen op de SEH kwamen?

Wat een eng bericht van SP. Ze hebben beginnen ineens over vechtpartijen, tsjah als er niks open is dan krijg je minder vechtpartijen logisch lijkt me. Corona komt de partijen zoals de SP erg goed uit, stem aub verstandig mensen.

Vindt het een beetje hypocriet. Maar heb beelden gezien en gekregen en veel contact met dhr van Dam. Doelend op inluiden van 2020 was compleet anarchie. Hoe politie was bekogeld, ambulancepersoneel die niet de persoon in kwestie mogen helpen. En vechtpartijen heeft niks met vuurwerk te maken maar meer met drank of invloed van drugs.

Maar aan de andere kant waarom dit jaar weer afzien van vuurwerk. Ik zie argumenten maar heel zwak eigenlijk onprofessioneel. Eenmalig is eenmalig en daarmee klaar de cijfers dalen, er wordt gevaccineerd en de zorg tja dan kunnen we nog zoveel zaken erbij halen die wordt echter nooit ontlast geen enkele dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan