UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zullen we dan nu allemaal ontdooien, net zoals buiten, en het onderwerp sneeuw, kou, schaatsen en vuurwerk parkeren en dit topic weer gebruiken voor politiek gerelateerde zaken, op met name, landelijke niveau (wat ook de insteek is van dit topic)?

Komt de discussie met de verkiezingen in aantocht ten goede denk ik anders helpen we elkaar en het vuurwerk niet vooruit.

Hier ben ik het mee eens, het winterweer is voorbij dus het vizier op de verkiezingen.

Maar kijk wel even hoe ze het omschrijven. VVD zegt dat ze tegen zijn maar het moet niet leiden tot schade etc...dus als dat er wel is zullen ze alsnog een verbod willen. Let wel: VVD gaat naar links

Stemwijzer moet je niet al te serieus nemen is gewoon gewauwel over welke politieke partij je stemt. Er is nog steeds geen meerderheid in de kamer, en er zijn aanpassingen gedaan en bepaald vuurwerk is verboden. Rutte heeft allang aangegeven zeker niet naar links te draaien maar kan zo gauw de link niet vinden waar dat stond.

En vergeet niet gizmo had het bij het rechte eind, er zijn ook fracties die krijgen geen of mogelijk 1 zetel maar halen het niet om zeggenschap te krijgen.

Stemwijzer moet je niet al te serieus nemen is gewoon gewauwel over welke politieke partij je stemt. Er is nog steeds geen meerderheid in de kamer, en er zijn aanpassingen gedaan en bepaald vuurwerk is verboden. Rutte heeft allang aangegeven zeker niet naar links te draaien maar kan zo gauw de link niet vinden waar dat stond.
Het is geen geheim dat VVD graag met GL gaat regeren

Probleem is dat vuurwerk niet links of rechts is. SP is tegen een verbod en dat is een hele linkse partij maar ook een partij van het volk waar veel stokers tussen zitten. SGP is een conservatief rechtse partij en is voor een verbod. Vuurwerk gaat door alle lagen, culturen en groepen in de samenleving. Van rijk tot arm, links tot rechts en allochtoon tot autochtoon, in iedere groep vind je liefhebbers maar ook in iedere groep vind je mensen die er een hekel aan hebben. Daarom is het voor partijen erg lastig hier een duidelijke stelling in in te nemen. Van de grote partijen zijn volgens mij alleen GL en PVV echt duidelijk. De rest hinkt een beetje op twee benen.

SP geeft in de stemwijzer mischien aan niet voor een verbod te zijn, echter blijkt dat wel uit hun redenatie:

"De SP wil af van het zware en gevaarlijke vuurwerk waar mensen, dieren en handhavers last van hebben. We kunnen beter investeren in mooie vuurwerkshows waar iedereen van kan genieten".

Kortom volgens mij is de SP gewoon voor een verbod. Lijkt me beter dus om deze partij "links" te laten liggen. (badum tsss)

Is een opmerking van begin vorig jaar, ging over het kleine vuurwerk wat nu dus ook verboden is. De vraag in de stemwijzer ging ook duidelijk over siervuurwerk en dat willen ze niet verbieden.

Lezen jullie wel of niet vraag ik me af. Met wie was ik daar??? Juist met een gemeenteraadslid tevens familielid. Je kan het geloven of niet maar er zijn artsen die praten gewoon hoor, waarom zouden ze dat niet doen. Deze raadslid van de gemeente wou het zijne er van weten simpel zat hoe het allemaal is verlopen. En het waren geen artsen het was een arts die zijn woord deed. Heb nergens gezegd heb met artsen gepraat.

In elk bericht heb ik verdomme 100 keer gezegd ik reed mijn familielid tevens is hij gemeenteraadslid is dat zo moeilijk te begrijpen. Blijkbaar wel voor sommige.

In dat stukje leg ik enkel weer wat ik gehoord heb niks meer niks minder, want nogmaals er zijn artsen die gewoon praten.

Heb hem enkel verteld toen ik nog raadslid was, van luister de politiek heeft vuurwerk verboden, maar de burgermeester niet. Hebben van de burgermeester ruimte van 22:00 tot 00:00 tot 01:00 ruimte gehad iets af te steken, dus zou hij de winterpret ook niet verbieden. Dat waren mijn woorden. De rest was voor de familie/gemeenteraadslid het gesprek
Leuk raadslid dan, dat die midden op het moment dat de ziekenhuizen niet eens meer covid patienten opnemen (compleet andere afdeling). Er 'het zijne van wil weten'.

Ziekenhuis: handen vol aan gewonde schaatsers

LOOSDRECHT - Zeker 40.000 schaatsers hebben zich rond het afgelopen weekend gemeld bij de spoedeisende hulp met letsel opgelopen na een valpartij op het ijs. Dat blijkt uit een inventarisatie Nederlandse Vereniging voor Traumachirurgie (NVT) in twintig ziekenhuizen.

De meest voorkomende letsels waren gebroken polsen, heupen en schouders. Veel botbreuken konden (tijdelijk) worden behandeld met een gipsverband, maar zeker duizend mensen moesten worden geopereerd. Er werden zaterdag en zondag vijf tot tien keer meer trauma-operaties per ziekenhuis uitgevoerd dan gemiddeld in een weekend zonder natuurijs.

De meest voorkomende letsels waren gebroken polsen, heupen en schouders. Veel botbreuken konden (tijdelijk) worden behandeld met een gipsverband, maar zeker duizend mensen moesten worden geopereerd. Er werden zaterdag en zondag vijf tot tien keer meer trauma-operaties per ziekenhuis uitgevoerd dan gemiddeld in een weekend zonder natuurijs.

In sommige ziekenhuizen zijn zo veel patiënten geopereerd aan een gebroken heup dat de materialen op waren.

De meeste ziekenhuizen hadden zich volgens de NVT voorbereid op de drukte door de spoedeisende hulp te bemensen met extra artsen en verpleegkundigen, traumachirurgen en gipsverbandmeesters. Ook hadden vrijwel alle geïnventariseerde ziekenhuizen de operatiecapaciteit opgeschaald door het openstellen van extra operatiekamers door het draaien van dubbele diensten door traumachirurgen, orthopedisch traumatologen, anesthesiologen, OK- en anesthesiemedewerkers. De ziekenhuizen hebben het al maanden drukker vanwege de coronacrisis.

Bron: Telegraaf

Ziekenhuis: handen vol aan gewonde schaatsers

LOOSDRECHT - Zeker 40.000 schaatsers hebben zich rond het afgelopen weekend gemeld bij de spoedeisende hulp met letsel opgelopen na een valpartij op het ijs. Dat blijkt uit een inventarisatie Nederlandse Vereniging voor Traumachirurgie (NVT) in twintig ziekenhuizen.

In sommige ziekenhuizen zijn zo veel patiënten geopereerd aan een gebroken heup dat de materialen op waren.

De meeste ziekenhuizen hadden zich volgens de NVT voorbereid op de drukte door de spoedeisende hulp te bemensen met extra artsen en verpleegkundigen, traumachirurgen en gipsverbandmeesters. Ook hadden vrijwel alle geïnventariseerde ziekenhuizen de operatiecapaciteit opgeschaald door het openstellen van extra operatiekamers door het draaien van dubbele diensten door traumachirurgen, orthopedisch traumatologen, anesthesiologen, OK- en anesthesiemedewerkers. De ziekenhuizen hebben het al maanden drukker vanwege de coronacrisis.

Bron: Telegraaf

Ja, echt waar: 40.000. Dat is even veel als een eeuw aan SEH-behandelingen van vuurwerkslachtoffers. Een eeuw! En nu hoor je in Den Haag niemand meer over druk op de zorg......

@gwgwgw dat dus maar wist het al, maar sterk verhaal. Gelukkig is het ijspret voorbij. En voor mij een bevestiging.

@Butcher ik vraag het me ook af gaan we ze in Den Haag horen nu. Nee vrees van niet omdat het een natuurverschijnsel is. Ze hadden wel ervoor kunnen kiezen ga het ijs niet op, en alleen naar buiten voor noodzaak.

Conclusie is gewoon we kunnen de zorg niet ontlasten dat is onmogelijk. Elke dag gebeurd er wel iets, gebeuren te veel ongelukken. Maar goed ik val niet terug op het vuurwerkverbod omdat het al geweest is. Echter kan je mooie cijfers overhandigen willen ze weer verbieden. Maar goed het werd snel duidelijk dat het verbod om eigen gewin ging en dat ze door wouden pakken definitief te verbieden. Want er was zoveel selectief bewijs maar toch nog 400 vuurwerkslachtoffers tegen weet niet hoeveel ijspretgewonden, en dat zijn er landelijk nog al wat.

Leuk raadslid dan, dat die midden op het moment dat de ziekenhuizen niet eens meer covid patienten opnemen (compleet andere afdeling). Er 'het zijne van wil weten'.

Jij begrijpt het volgens mij niet. In heldere taal wat doet hij verkeerd dan. Hij koos er niet voor het ziekenhuis te sluiten, dat was het ziekenhuis zelf om dat besluit te nemen.

Hij wou het zijne er van weten om dat het vuurwerkverbod er was en godzijdank hadden ze geen mensen hoeven te behandelen. Verder deed hij dat om dat de zorg afgelopen dagen niet was ontlast. Hij wou het zijne er even van weten, en dat gaat hij morgen ook gebruiken in de vergadering waarom een vuurwerkverbod maar geen schaatsverbod, dus wat deed hij verkeerd 0,0 niks hij sprak 1 arts verder niks.

Maar praten over meer, coronaregels te druk op het ijs, feesten werden georganiseerd en ongelukken. Zorg ontlast verre van zelfs. De raadslid constateer het en als afsluiter het gesprek met de arts.

Vraag me echt af wat deed hij verkeerd maar hij deed niets maar dan ook niets verkeerd hij wou gewoon opheldering.

Er is een periode geweest ja hebben ze gewoon het ziekenhuis gesloten 24uur een paar keer dat komt niet van de raadslid af. En ja als ze besluiten het ziekenhuis te sluiten, ook covidpatienten komen dan niet binnen. Had ik het erover dat ze gingen sluiten nee, had het erover dat ze net zo makkelijk besluiten sluit de deuren omdat het al voor was gekomen. Ook ziekenhuizen stellen prioriteiten als het te druk wordt welke afdeling het ook is.

Had het er ook over de arts en zijn team artsen zitten met hun handen in het haar want er moest ook geopereerd worden. En bijna hadden ze het ziekenhuis gesloten wegens toestroom en de raadslid heeft er niks mee van doen. En ze deden een beroep op hem om de burgermeester het schaatsen te verbieden en naar buiten wanneer nodig, maar dat hoefde niet het begon te dooien.

Laatst bewerkt:
Het is geen geheim dat VVD graag met GL gaat regeren

??? Dat is echt flauwekul, dat willen ze helemaal niet. Klaver en Rutte kunnen amper met elkaar door 1 deur.

VVD geeft de voorkeur aan een verlengd "huwelijk" met CDA en bijv. D66. In sommige peilingen hebben ze met deze 3 partijen een meerderheid en hebben ze de kleinere partijen niet meer nodig. Daarmee zal er op vuurwerk gebied dan niets veranderen.

Groen links wil met PvdA, SP en -als het moet - PvdD of een ander nietszeggend partijtje voor de rest zetels.

Daar heeft PvdA ook openlijk zijn geld op ingezet.

Ik mag echt hopen dat dit niet (liefst nooit) gaat gebeuren. En niet alleen vanuit perspectief van vuurwerkliefhebbers.

@GMP PvdA wil een massa om Rutte naar links te krijgen samen met Groenlinks en SP. Maar zie de VVD nog niet zomaar naar links verdwijnen. Heb het stukje gelezen in het AD en ze proberen de VVD naar links te krijgen. Of dat lukt ik betwijfel het. Maar goed 17 maart is afwachten maar niet zo heel spannend kwa zetels.

@gizmo75 heeft het antwoord al gegeven waarom dat niet gaat lukken betreft Groenlinks en VVD.

VVD is het enige restje 'redelijk' rechts waar we over hebben. Het is niet 100% mijn smaak, maar op rechts is er geen alternatief meer. PVV focust teveel op Islam en heeft intern de boel niet op orde. FvD is nog erger op dat vlak. De nieuwe afsplitsingen gaan geen noemenswaardige zetels krijgen en dat geldt ook voor de andere kleine partijen die ietwat rechts lijken (50+ bijv).

VVD is het enige restje 'redelijk' rechts waar we over hebben. Het is niet 100% mijn smaak, maar op rechts is er geen alternatief meer. PVV focust teveel op Islam en heeft intern de boel niet op orde. FvD is nog erger op dat vlak. De nieuwe afsplitsingen gaan geen noemenswaardige zetels krijgen en dat geldt ook voor de andere kleine partijen die ietwat rechts lijken (50+ bijv).

Heb je JA21 al overwogen? Heel goed alternatief voor de VVD en zonder foute types zoals bij FVD.

Er is bijna niets rechts aan de PVV, sociaaleconomisch zo links als de neten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan