UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
En het kromme is dat een particulier zijn cat 1 pakketen gewoon met winst mag verkopen op Marktplaats.
Zolang het niet bedrijfsmatig is kan daar niks tegen gedaan worden mits in de buitenlucht(tuin) opgehaald.

Hoe wordt dat cat1 bezorgd bij de handelaar??met luchtpost offfff ooievaar offff anti plof postbode .het zijn gewoon ratten.die klaver zit waarschijnlijk elke dag in de kerk om God te bedanken voor corona. Eindelijk kon hij het plezier van velen afpakken.

Ook drive-through-achtige initiatieven die we zagen ontstaan na te sluiten van de winkels, kan niet. Er mag helemaal niks,” vervolgt Teunissen. ,,We mogen alleen online verkopen, maar ja, daar hebben we niks aan want we kunnen niet bezorgen. We zijn de enige branche, voor zover ik weet, die niet naar online kan uitwijken. We moeten volgens het Vuurwerkbesluit alles via een verkoopruimte afleveren. Ik snap dat wel voor zwaarder vuurwerk, maar kom op jongens, voor een pak sterretjes... Nu mag alleen een supermarkt nog licht vuurwerk verkopen. De handelaren zijn echt heel erg boos. Furieus. Dit laatste dingetje dat we nog hadden wordt ons nu ook afgepakt. Eerst begin dit jaar de vuurpijlen en het knalvuurwerk eruit, toen al het ‘normale’ vuurwerk en nu ook nog onze sterretjes, trekrotjes, knalerwten, grondtollen en fonteintjes. Wij zeggen: wees niet zo kinderachtig, laat ons dit kleine spul in elk geval bezorgen. Maar nee dus.”

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/vuurwer...open~add570d2/

Ja, maar compensatie was de oplossing, toch?

Hoe wordt dat cat1 bezorgd bij de handelaar??met luchtpost offfff ooievaar offff anti plof postbode .het zijn gewoon ratten.die klaver zit waarschijnlijk elke dag in de kerk om God te bedanken voor corona. Eindelijk kon hij het plezier van velen afpakken.

Dat mag gewoon. Tevens mag je ook als je een kvk nummer hebt gewoon kopen bij een winkel die cat 1 verkoopt. Business 2 business mag wel volgens de maatregelen

En dan heb je ook de avondklok nog... die geruchten beginnen ook weer op te bloeien de laatste dagen... als het gebeurt dan word het waarschijnlijk na de kerst via een persconferentie naar buiten gebracht.

Er is naar mijn weten nog geen knoop doorgehakt, maar veel burgemeesters zijn er voorstander van en je merkt al dat er meer steun voor aan het komen is, helemaal nu de politie wellicht gaat staken de 31ste... dus ben zeer benieuwd... het voelt in ieder geval alweer aan alsof ze nu al de mensen mentaal erop voorbereiden door mondjesmaat wat roddels naar buiten te brengen zodat de schok straks minder groot is bij het grote publiek

En dan heb je ook de avondklok nog... die geruchten beginnen ook weer op te bloeien de laatste dagen... als het gebeurt dan word het waarschijnlijk na de kerst via een persconferentie naar buiten gebracht.

Er is naar mijn weten nog geen knoop doorgehakt, maar veel burgemeesters zijn er voorstander van en je merkt al dat er meer steun voor aan het komen is, helemaal nu de politie wellicht gaat staken de 31ste... dus ben zeer benieuwd... het voelt in ieder geval alweer aan alsof ze nu al de mensen mentaal erop voorbereiden door mondjesmaat wat roddels naar buiten te brengen zodat de schok straks minder groot is bij het grote publiek
Als de politie de 31ste gaat staken, wie is er dan om de avondklok te handhaven? Ik geloof niet zo veel in de avondklok, anders hadden ze dat laatst al wel opgetrommeld.

Als de politie de 31ste gaat staken, wie is er dan om de avondklok te handhaven? Ik geloof niet zo veel in de avondklok, anders hadden ze dat laatst al wel opgetrommeld.

voor zover ik heb begrepen zijn ze van plan om van 23:00 tot 24:00 uur te gaan staken, als het al zover komt tenminste. Maar inderdaad, daar heb je wel een punt...

Die avondklok zie ik idd nog wel gebeuren ja, gebaseerd op de ontwikkelingen die jij ook noemt.

Die staking kunnen ze vergeten. Daar zal de rechter voor gaan liggen ivm openbare orde en veiligheid die in het geding kan komen.

In het verleden werden er vaak 'publieksvriendelijke' acties gehouden. Ik vind het uitdelen van al het inbeslaggenomen vuurwerk een prima actiemiddel.:D

Die avondklok zie ik idd nog wel gebeuren ja, gebaseerd op de ontwikkelingen die jij ook noemt.

Die staking kunnen ze vergeten. Daar zal de rechter voor gaan liggen ivm openbare orde en veiligheid die in het geding kan komen.

In het verleden werden er vaak 'publieksvriendelijke' acties gehouden. Ik vind het uitdelen van al het inbeslaggenomen vuurwerk een prima actiemiddel.:D
Inderdaad die staking gaat ze denk ik niet lukken maar in plaats daarvan kunnen ze natuurlijk wel zeggen dat ze even geen bekeuringen uitschrijven :thumbup: mijn stem hebben ze

Misschien creatief samenwerken met een slijterij? Als een supermarkt cat 1 mag verkopen dan zal de lokale slijterij dit toch ook mogen?

Nee. Tenzij ze kunnen aantonen dat ze dat al van plan waren. Uitbreiding van assortiment met
niet-essentiële producten mag niet.

Slijterijen zullen het risico ook niet willen nemen.

Wel bezopen overigens dat die open blijven. Van mij mag alles open, maar als je dan toch winkels dichtgooit, waarom laat je dan uitgerekend slijterijen open?

Nee. Tenzij ze kunnen aantonen dat ze dat al van plan waren. Uitbreiding van assortiment met
niet-essentiële producten mag niet.

Slijterijen zullen het risico ook niet willen nemen.

Wel bezopen overigens dat die open blijven. Van mij mag alles open, maar als je dan toch winkels dichtgooit, waarom laat je dan uitgerekend slijterijen open?

Omdat de elite zelf maar al te graag hun favoriete middeltje willen halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan