UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, redden wat er te redden valt. Ik heb laatst een overlijden gehad. Een vrouw van 96, na val een gebroken heup. Geen instuur beleid en twee dagen later overleden omdat mw op hoge leeftijd was en niet helemaal meer kerngezond. Komt de schouwarts en mw is overleden aan Corona,.. túúrlijk,.

Dat is wat ik onder andere bedoel met halve waarheden. Er zijn zoveel zaken met normale wetenschap te ontkrachten. Desondanks staart men zich blind op een vaccin en probeert men middels chantage zorgmedewerkers te infecteren met een vaccin waar nu al melding wordt gemaakt dat het verlamming in het gezicht veroorzaakt. Natuurlijk niet veroorzaakt door het recente C vaccin dat men pas heeft ingespoten gekregen,..

Halve waarheden en de weg van het geld; niet van gezondheid.

Ik werk in de zorg, maar ik ga geen vaccin nemen, en veel van mijn collega's niet. Reden, te veel onduidelijk over de na sleep, wat zijn bijwerkingen, vaccin duurt normaal 2 tot 10 jaar voordat een goed werkend middel is.

Ik zeg en vindt nog steeds het beste vaccin is je eigen weerstand / immuunsysteem.

Nu weer over vuurwerk, we gaan knallend het nieuwe jaar in, avondklok of niet stook wel vanuit de tuin, lont alles aan elkaar en klaar.

Desondanks staart men zich blind op een vaccin en probeert men middels chantage zorgmedewerkers te infecteren met een vaccin waar nu al melding wordt gemaakt dat het verlamming in het gezicht veroorzaakt. Natuurlijk niet veroorzaakt door het recente C vaccin dat men pas heeft ingespoten gekregen,..
Dit is wat mij vrouw is overkomen. Zij heeft een aangezichtsverlamming gekregen na een vaccinatie een aantal jaar geleden. Het is nooit te bewijzen dat het vaccin de oorzaak is.
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar neem alles niet zomaar klakkeloos aan. Informeer jezelf goed. En dat is juist nu zo lastig op het moment, Wat is waarheid en wat fictie.
Waarheid is dat we een vuurwerkverbod hebben.:cry:
(Maar het zou zomaar kunnen dat ik dit als fictie zie:D)

Laatst bewerkt:
Ik werk in de zorg, maar ik ga geen vaccin nemen, en veel van mijn collega's niet. Reden, te veel onduidelijk over de na sleep, wat zijn bijwerkingen, vaccin duurt normaal 2 tot 10 jaar voordat een goed werkend middel is.

Ik zeg en vindt nog steeds het beste vaccin is je eigen weerstand / immuunsysteem.

Nu weer over vuurwerk, we gaan knallend het nieuwe jaar in, avondklok of niet stook wel vanuit de tuin, lont alles aan elkaar en klaar.

Ja dan blijven we toch lekker 10 jaar in deze shit zitten joh. Lekker eigenwjjs blijven doen. Ik vind, dat als het vaccin er straks is, iedereen zelf mag weten of hij zich laat vaccineren of niet. Maar ik vindt dat als je er voor kiest het niet te doen, je niet op vakantie mag, niet naar pretparken dierentuinen etc mag. Dan moet je lekker 10 jaar thuis blijven totdat je denkt dat het wel allemaal veilig is.

Ja dan blijven we toch lekker 10 jaar in deze shit zitten joh. Lekker eigenwjjs blijven doen. Ik vind, dat als het vaccin er straks is, iedereen zelf mag weten of hij zich laat vaccineren of niet. Maar ik vindt dat als je er voor kiest het niet te doen, je niet op vakantie mag, niet naar pretparken dierentuinen etc mag. Dan moet je lekker 10 jaar thuis blijven totdat je denkt dat het wel allemaal veilig is.

Alles goed verder vriend? Als de regering zegt dat jij van de brug af moet springen om corona te voorkomen doe je dat ook?

Dus toch de gevreesde olievlek na het besluit van Nederland richting Belgie en Duitsland. Ik vraag me af in hoeverre er vanuit ons landje gelobbyd is om dit te bereiken.

Ik stoor me een beetje aan mensen die in dit soort discussies zeggen dat je zelf onderzoek moet doen voor je je iets in laat spuiten. Alsof mijn google onderzoek van een paar dagen meer waard is dan het onderzoek van vele geleerden die het laatste jaar letterlijk alles op alles gezet hebben om dit vaccin te produceren. Enige reden dat dit zo snel geproduceerd is, is omdat de productie en ontwikkeling van elk ander vaccin stil gelegd zijn om de volle capaciteit te benutten voor dit vaccin. Mijn vrouw werkt ook in de zorg, als arts. Zij vind ook dat mensen die het vaccin weigeren best beperkt mogen worden in bepaalde vrijheden, ten opzichte van mensen die wel ingeent worden.
Maargoed, laten we het inderdaad verder maar over vuurwerk hebben, helaas praat iedereen langs elkaar heen, en gelooft iedereen alleen hun eigen waarheid in dit hele verhaal. (Mijn mening is ook gekleurd door de verhalen van mijn vrouw vanuit het ziekenhuis)

Wat laten we ons toch bang maken medefreaks..
Elke freak die een bedrag uitgeeft van +\- €1500,- zal zich niet druk maken om een verschil van €250,- en €100,-.
Wat je hiermee gecreëerd is dat de kleinere freaks of dagjesmensen achter hun oren gaan krabben, ze horen het ook in hun omgeving “zou je dat wel doen? Je krijg een boete van €250,- of meer?!”, dit is nu net wat de overheid wil bereiken, ze moesten iets want die €100,- was een lachertje, voor de echte freaks maakt dit geen verschil.

Het vervoersverbod nog zo’n lachertje, veel freaks zouden naar Duitsland gaan aan het einde van het jaar, elk goed ingelezen persoon weet dat het vervoersverbod geldt per 15 december 2020, veel freaks die eerst van plan waren om naar Duitsland te gaan, hebben hun vuurwerk allang ingekocht op de illegale markt en in België,(voor 15 december 2020), dit betekend zwaarder vuurwerk als in Duitsland! Wel done kabinet!

Nogmaals de echte freaks laten zich niet kennen voor een boete van €250,- en een vervoersverbod.
Ze zullen het wel anders afsteken, bijvoorbeeld doorgelont in een showtje en snel van “plaats delict” weg zijn!

Dit is puur bangmakerij medefreaks, omdat ze weten dat het uit de hand gaat lopen en iets moeten!
Die mogelijke boetes en taakstraffen doen me ook niet zoveel. Ik had ook voor €1000,- besteld dus inderdaad €100 of €200 boete boeit me dan ook niet. Echter lees ik de laatste tijd steeds meer berichten over uit huis plaatsingen en zorgmelding richting de kinderbescherming (zelfs voor een paar nitraatjes). Dat heeft me wel doen besluiten ver weg te blijven van illegaal vuurwerk. De pakkans mag dan nihil zijn, maar je zal maar net die ene zijn met nsburen of wat dan ook. Ik hoop dat de regering haar woord houdt (beetje naïef misschien) en bestel volgend jaar een nog grotere bult legaal vuurwerk. Dit jaar helaas niet anders dan wat F1 en noodvuurpijlen:devil: De lol en voorpret is er dit jaar toch al af.

Vindt dit wel een goeie docu, zeker het kijken waard voor de mensen die vertrouwen hebben in de farmaseuten. Alles draait om geld.

Dus toch de gevreesde olievlek na het besluit van Nederland richting Belgie en Duitsland. Ik vraag me af in hoeverre er vanuit ons landje gelobbyd is om dit te bereiken.
Ik heb het Duitse nieuws omtrent het vuurwerkverbod niet zo gevolgd. Maar lijkt me sterk dat ze de gehele detailhandel dicht gooien voor een verkoopverbod... Is er ook sprake van een afsteekverbod?

Ik heb het Duitse nieuws omtrent het vuurwerkverbod niet zo gevolgd. Maar lijkt me sterk dat ze de gehele detailhandel dicht gooien voor een verkoopverbod... Is er ook sprake van een afsteekverbod?

nee inderdaad. de druk op alle fronten is gewoon hoog op politiek niveau. met deze lockdown hebben ze meteen ook het gros van alle problemen rondom de feestdagen (gedeeltelijk) opgelost, waarvan vuurwerkoverlast er simpelweg 1 is.

Voor zover ik heb kunnen lezen is er geen afsteekverbod, behalve dan op wat publieke plaatsen, maar betreft het hier dus een verkoopverbod. Er is nog wat discussie over de bestellingen die al gedaan zijn (of die afgehaald mogen worden), maar ik neem aan dat ze net als dat in Nederland ging, ook die niet meer mogen worden opgehaald. Immers de winkels zijn dan dicht...

En hoewel ik een avondklok hier in NL niet zie gebeuren, acht ik de kans wel groot dat ze hier in NL hetzelfde gaan doen, al dan niet in iets minder strenge vorm. Als je dat namelijk doet dan los je aardig wat problemen op met de kerst en oud en nieuw. Er is dan veel minder kans op rellen, minder handhaving nodig, etc... en dat is natuurlijk het doel van veel partijen...

En hoewel ik een avondklok hier in NL niet zie gebeuren, acht ik de kans wel groot dat ze hier in NL hetzelfde gaan doen, al dan niet in iets minder strenge vorm.

Natuurlijk. Het was toch ook een vreemde gewaarwording die persconferentie van afgelopen dinsdag. Wat zeiden ze nu eigenlijk?
Kort samengevat zeiden ze iets van: Nederland, het gaat hartstikke slecht en daarom gaan we ongeveer op dezelfde voet verder, maar als het niet beter wordt komen er meer maatregelen voor de feestdagen.
Dan voel je 'm toch wel aankomen. Zo gaat het al die tijd als er slecht nieuws te melden was. Dat laten ze eerst wat doorschemeren of uitlekken zodat de klap niet te hard aankomt.

Maar ook die ontwikkelingen zal ik het hoofd bieden. Ik blijf naar m'n mogelijkheden zoeken.

En farmaceuten. Hier nog een zorgmedewerker. Ik werk al meer dan 25 jaar aan het bed. We zijn afhankelijk van de farmaceut voor onze behandelingen en daarmee van ons herstel van onze gezondheid en die macht misbruiken ze maar al te vaak.
Maar dat gaat niet meer over vuurwerk.

Grappig om te zien, en ik betrap mezelf er ook op, dat dit topic een uitlaatklep geworden is voor velen. Nu onze traditie verziekt is zoeken we naar contact met gelijkgestemden maar volgen er toch discussies over de zorg, de pandemie, etc.

We zijn het niet allemaal eens met elkaar maar voeren op een respectabele manier discussie omdat we een gezamenlijke passie hebben (en dus gezamenlijk leed) Toont wel weer aan dat een gedeelte passie (vuurwerk) en de community daarachter een mooie functie hebben.

Staat in sterk contrast met de geitenwollesokkenverslaafden op NU.nl etc die ons tokkies noemen omdat we van vuurwerk houden :p

Ik stoor me een beetje aan mensen die in dit soort discussies zeggen dat je zelf onderzoek moet doen voor je je iets in laat spuiten. Alsof mijn google onderzoek van een paar dagen meer waard is dan het onderzoek van vele geleerden die het laatste jaar letterlijk alles op alles gezet hebben om dit vaccin te produceren. Enige reden dat dit zo snel geproduceerd is, is omdat de productie en ontwikkeling van elk ander vaccin stil gelegd zijn om de volle capaciteit te benutten voor dit vaccin. Mijn vrouw werkt ook in de zorg, als arts. Zij vind ook dat mensen die het vaccin weigeren best beperkt mogen worden in bepaalde vrijheden, ten opzichte van mensen die wel ingeent worden.
Maargoed, laten we het inderdaad verder maar over vuurwerk hebben, helaas praat iedereen langs elkaar heen, en gelooft iedereen alleen hun eigen waarheid in dit hele verhaal. (Mijn mening is ook gekleurd door de verhalen van mijn vrouw vanuit het ziekenhuis)

Geleerden die hun onderzoek baseren op het SARS 1 onderzoek dat is stilgelegd na gedegen onderzoek omdat men onverwachte ernstige bijwerkingen bleef houden. Geleerden die europees breed veiligheidseisen voor dit soort onderzoek omlaag hebben gebracht zodat het er doorheen gepompt kon worden.

Onderzoek waarbij recentelijk de eerste dode is gevallen, vele meldingen van milde tot ernstige klachten waar zijn genomen. En ondertussen bij mensen die dit vaccin 'voor het echie' hebben gehad die ondertussen melding maken van verlammingsverschijnselen in het aangezicht. Pfizer dat voor biljarden is bestraft bij de rechtbank wegens het verstrekken van valse informatie bij het op de markt brengen van nieuwe medicatie,. Al die onderzoeken zijn nooit veilig te noemen. Als men in september onderzoek neerlegt vanwege onverwachte symptomen. Dan is dat nooit binnen nu en twee maanden zodanig bijgesteld dat het massaal geproduceerd en op de markt gebracht kan worden.

Geloof jij deze 'experts' maar en sla al die zorgmedewerkers die waarschuwen maar in de wind,..

Ik ken ook genoeg artsen en die zijn ook tegen het vaccineren. Het kennen van een arts zegt dus helaas niet veel.

Als men zorgmedewerkers moet gaan chanteren met meer vrijheden of geld als zij wél gevaccineerd zijn en zelfs moet dreigen met verplichte vaccinatie. Dan is er iets aan de hand,. en goed kan het niet zijn. Goede waar verkoopt zichzelf namelijk.

Wanneer de fabrikanten je bij aankoop laten tekenen: dat de fabrikant in geen enkel opzicht ergens voor aansprakelijk is wanneer er complicaties optreden.

Dan moeten toch alle alarmbellen af gaan!

Vraag me wel af of het vervoersverbod van 15 dec wel wettelijk gewaarborgd is de realisatie-eenmalig-en-tijdelijk-vuurwerkverbod pdf staat daar niets over in eigenlijk alleen dat het gelijktijdig ingaat met het afsteekverbod.

Vraag me wel af of het vervoersverbod van 15 dec wel wettelijk gewaarborgd is de realisatie-eenmalig-en-tijdelijk-vuurwerkverbod pdf staat daar niets over in eigenlijk alleen dat het gelijktijdig ingaat met het afsteekverbod.

Net als met alle aanvullingen in het vuurwerkbesluit heeft het vervoersverbod ook een geldigheid tot 2 jan 2021. Alle aanvullingen/aanpassingen zullen per 02-01-2021 weer verdwijnen/ongeldig worden. Zo is dit ook naar de EU gecommuniceerd, dat betekend dus dat ze dat ook verplicht zijn. Op het moment dat ze dat niet terug draaien, is de spoedprocedure misbruikt om een totaal verbod verkapt door te voeren. Dit mag niet en ik denk niet dat de overheid haar vingers daar aan wil branden.

Qua wettelijke grond van het vervoersverbod is dat geregeld met de wet vervoer gevaarlijke stoffen. Dit beperkt niet het vrije verkeer van goederen, want met de juiste papieren kun je nog steeds vuurwerk vervoeren wat in de EU toegestaan is, maar als consument dus niet, gezien een consument geen papieren heeft om gevaarlijke stoffen te vervoeren.

Damn... Dat wordt een tuinfeest met mn gezin. Kijken of er van een goeie compound ook vanuit de tuin te genieten is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan