Sjonge, die avondklok zal er wel komen. Wie mij begin dit jaar had gevraagd dat ik kruitstress zou kunnen hebben voor CAT1 vuurwerk, had ik als de grootste idioot van het jaar uitgemaakt! De laatste weken sloeg bij mij zelfs de kruitstress toe voor CAT1, gelukkig kon ik mijzelf vrij snel vinden in berusting al bleef de teleurstelling natuurlijk groot. Ik wou perse dit jaar toch vuurwerk hebben, natuurlijk had ik een en ander bewaard en dat zou natuurlijk de 31ste de lucht ingaan, aangevuld met het 'beste' CAT1 wat in NL voor handen is. Diverse bestellingen werden geplaatst en ik heb een aantal winkels bezocht en net dat betere spul er tussenuit te vissen.
Het ziet er nu naar uit dat ik zelfs dit CAT1 vuurwerk illegaal moet gaan afsteken als ik thuis blijf...
Ik snap overigens wel het besluit wat aanstaande is. Door een avondklok de 31ste in te stellen, blijft de voorspelde 'oorlog' mogelijk uit. Ik woon zelf in Den Haag en in Duindorp, laak en de Schilderswijk werden de spreekwoordelijke messen al geslepen. Met een avondklok is het makkelijk, iedereen buiten zonder reden is strafbaar.
Ik weet een ding zeker, volgend jaar ga ik echt voor 500 Euro een crisisvoorraad vuurwerk aanleggen, voor het geval dat het verbod het jaar erna definitief is. Ik moet en ik zal stoken de eerste jaren na een verbod. De hobby zal echt snel afvlakken maar de eerste vijf jaar moet ik in iedergeval een paar assortimentjes kunnen wegstoken en enkele 500grams potten.
Voor de winkeliers zou dit een extra drama zijn, ik sprak net een winkelier die nu 40 pallets aan CAT1 heeft staan, of dit nog binnenkrijgt. Als de winkels moeten sluiten dinsdag en er een avondklok komt, zitten de winkeliers met een berg CAT1 vuurwerk wat volgend jaar minder goed te verkopen is en wat in de bunker bewaard moet worden.