UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avondklok klinkt allemaal spannender dat het is, er is toch al geen reet te doen, alles is dicht. Denk je echt dat ze op alle hoekev van de straat politie hebben staan?? No way. Zal wel los lopen. Ik heb me dr al bij neergelegd dit jaar zooi cat 1 daarna flink wat bier en naar bed en dan maar hopen dat 2021 beter gaat worden. Snap dat het vooral voor de jongere pyros onder ons wel een drama is, was hoe dan ook gewoon naar buiten gegaan met mn maten.

Zo sta ik er ook in momenteel.
Mocht het nodig zijn, ga ik misschien ook nog wel werken snachts ...

Sjonge, die avondklok zal er wel komen. Wie mij begin dit jaar had gevraagd dat ik kruitstress zou kunnen hebben voor CAT1 vuurwerk, had ik als de grootste idioot van het jaar uitgemaakt! De laatste weken sloeg bij mij zelfs de kruitstress toe voor CAT1, gelukkig kon ik mijzelf vrij snel vinden in berusting al bleef de teleurstelling natuurlijk groot. Ik wou perse dit jaar toch vuurwerk hebben, natuurlijk had ik een en ander bewaard en dat zou natuurlijk de 31ste de lucht ingaan, aangevuld met het 'beste' CAT1 wat in NL voor handen is. Diverse bestellingen werden geplaatst en ik heb een aantal winkels bezocht en net dat betere spul er tussenuit te vissen.
Het ziet er nu naar uit dat ik zelfs dit CAT1 vuurwerk illegaal moet gaan afsteken als ik thuis blijf...

Ik snap overigens wel het besluit wat aanstaande is. Door een avondklok de 31ste in te stellen, blijft de voorspelde 'oorlog' mogelijk uit. Ik woon zelf in Den Haag en in Duindorp, laak en de Schilderswijk werden de spreekwoordelijke messen al geslepen. Met een avondklok is het makkelijk, iedereen buiten zonder reden is strafbaar.

Ik weet een ding zeker, volgend jaar ga ik echt voor 500 Euro een crisisvoorraad vuurwerk aanleggen, voor het geval dat het verbod het jaar erna definitief is. Ik moet en ik zal stoken de eerste jaren na een verbod. De hobby zal echt snel afvlakken maar de eerste vijf jaar moet ik in iedergeval een paar assortimentjes kunnen wegstoken en enkele 500grams potten.

Voor de winkeliers zou dit een extra drama zijn, ik sprak net een winkelier die nu 40 pallets aan CAT1 heeft staan, of dit nog binnenkrijgt. Als de winkels moeten sluiten dinsdag en er een avondklok komt, zitten de winkeliers met een berg CAT1 vuurwerk wat volgend jaar minder goed te verkopen is en wat in de bunker bewaard moet worden.

Heb tevens bij het OM de vraag neergelegd hoe de consument die nog producten thuis heeft liggen van afgelopen jaar, die nu per 01-12 verboden zijn, moet handelen.
Er word wel makkelijk gezegd dat het nu verboden is maar er staat nergens waar je er mee heen moet.
Denk dat ze hier zelf ook niet echt over nagedacht hebben namelijk.

Laat je weten als je reactie hebt? Ben namelijk benieuwd wat ze hierop verzonnen hebben.

Moet je wel een beetje tuin hebben. De mijne is wat krapjes. Het is trouwens wel duidelijk dat ze er daar in Den Haag weer goed van af gaan komen. Avondklokje ach ja eureka dat is het.:bonk:

Ik snap overigens wel het besluit wat aanstaande is. Door een avondklok de 31ste in te stellen, blijft de voorspelde 'oorlog' mogelijk uit. Ik woon zelf in Den Haag en in Duindorp, laak en de Schilderswijk werden de spreekwoordelijke messen al geslepen. Met een avondklok is het makkelijk, iedereen buiten zonder reden is strafbaar.

Volgens mij was er afgelopen weekend ook een samenscholingsverbod in Urk. Lukte ook niet echt om te handhaven

Avondklok? In Nederland? Hopelijk trekken ze de BOA's dan wel toepasselijke bruine hemden aan. Als we dan toch een dagje re-enactment mogen hebben in deze barre tijden dat een evenement eigenlijk niet meer mag. Dan moet het wel geloofwaardig overkomen natuurlijk! :bonk:

Als ze zullen luisteren naar het advies van de avondklok zal dat de rellen juist erger maken. Dan krijgen de huidige relschoppers juist meer animo van mensen die om hun vrijheid geven. Wat de groep juist groter maakt. Ook zal het huidige regime veel draagvlak/stemmers verliezen, daarom denk ik dat ze dit niet gaan doen met de verkiezingen in aantocht.

Denk niet dat het regime veel draagvlak zal verliezen. De meeste mensen zullen bij een avondklok braaf binnen blijven. En men heeft het stigma van mensen in wijken als Duindorp al zodanig bezoedeld dat men denk ik niet opeens vrolijk hand in hand met 'tokkies' mee gaat lopen rellen.

Na al die berichten dat het uit de hand gaat lopen én de afgelopen weken waarin het de spuigaten uitloopt. Is het denk ik alleen maar winst in draagvlak want de overheid heeft wederom daadkrachtig ingegrepen,. en genoeg mensen die nog steeds vanuit angst halfbakken maatregelen prefereren.

Tijd zal het leren.

Kreeg dit net toegestuurd, weet niet of het zo is maar verbaasd me niks

De belangrijkste punten uit het ACC en maatregelen 14-12-2020:
* Het hoogste aantal besmettingen sinds 1 november, de verwachting is dat deze cijfers zullen stijgen door de kerstdrukte.
* Landelijk zullen er extra maatregelen genomen worden, een gedeeltelijke lockdown is niet voldoende om de R-Waarde te verlagen.
* Landelijk de norm voor gezelschappen wordt max 2 (ook thuis).
* Landelijk: alle niet-essentiële winkels zullen worden gesloten, ook geen contactberoepen.
* Landelijk: alcohol verkoop is verboden na 18:00.
* Landelijk: tijdens oud en nieuw zal er vanaf 20:00u 31 december tot 6:00u 1 januari een avondklok zijn.
* Landelijk: thuiswerken bijft de norm. Werkgevers dienen dit strikt te handhaven. Zij worden aangesproken op overtredingen. Sluiting tot 14 dagen van een locatie kan een gevolg zijn van een overtreding.
* Landelijk: in de supermarkt blijft alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid. Karretje moet ontsmet worden.
* Morgen wordt een evaluatierapport over mondkapjes aan het OMT voorgelegd voor een advies.
* Vandaag spreken MinJenV en de Voorzitters van de Veiligheidsregio’s nog over de uitwerking van bovenstaande maatregelen. Mogelijk verandert er nog iets in detail.
* De maatregelen worden morgen maandag 14 december bekend gemaakt in een persconferentie. Dinsdag 15 december 18.00u gaan de maatregelen in.

Mijn hemel. De boel gaat dus echt dicht...inclusief avondklok. Hoopte stiekem nog steeds op een 'project x Nederland' (hoewel ik dat eigenlijk niet hardop mag zeggen). Als je maar met genoeg mensen de handhaving overspoelt is het onmogelijk om ook daadwerkelijk te handhaven. Maar goed, dat zal wel niet meer gebeuren nu het we lamgeslagen thuis gaan zitten. Dat wordt dan maar gewoon cat 1 in de achtertuin vrees ik...:angry:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan