UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zag net op YouTube een post van röder feuerwerk wat betreft een verbod dus daar breekt de pleuris ook al uit bah bah

Zag net op YouTube een post van röder feuerwerk wat betreft een verbod dus daar breekt de pleuris ook al uit bah bah
Ja, klote man allemaal, zou zelf in een Duitse winkel staan voor verkoop aan Duitsers (n wellicht enkele NL'ers) daar dat is is ook al gecancelled. Grote kans dat alle niet essentiële winkels gesloten worden...

Ja, klote man allemaal, zou zelf in een Duitse winkel staan voor verkoop aan Duitsers (n wellicht enkele NL'ers) daar dat is is ook al gecancelled. Grote kans dat alle niet essentiële winkels gesloten worden...

Welke dan? Want NRW en Niedersachsen zullen ook bij strengere regels de niet essentiële winkels open blijven (kleding, baumarkten)

https://nos.nl/liveblog/2359888-rut...n-door-hackers.html#UPDATE-container-49576191

Zou me ook niets verbazen als ze vanaf 27 december hier ook een strenge lockdown gaan afkondigen als de cijfers blijven stijgen. Met geen bezoek meer thuis en geen samenkomsten buiten of evt avondklok op de 31ste.
En waarom dan nu niet tot aan kerst? Wat een kromme gedachte weer...
Maar de kans voor een lockdown hier is ook zeer groot.
Al verwacht ik dat dan massaal weer rellen plaats gaan plaatsvinden inclusief vuurwerk.

Het lijkt wel of dat coronavirus bij iedereen die het NIET heeft gehad, permanente hersenschade veroorzaakt.

Het logisch nadenken, pragmatisch zaken aanpakken en 'beschermen' van de zwakkeren begint absurdistische vormen aan te nemen.

Onthoud even dat de gemiddelde leeftijd van een coronadode (cijfers CBS 1e golf) BOVEN de gemiddelde levensverwachting ligt.
Gemiddelde levensverwachting Nederland 82 jaar (CBS 2019), gemiddelde leeftijd coronadode 82,4.

Iemand die bezwijkt aan corona wordt dus ouder dan gemiddeld in Nederland!

Laat die cijfers even op je inwerken en vraag je dan af of de draconische maatregelen gerechtvaardigd zijn. Zoals zo vaak, ik constateer, rapporteer en iedereen mag ervan vinden wat hij of zij wil.

Uiteraard mijn medeleven voor iedereen die een verlies heeft moeten verwerken, en ja uitzonderingen zijn er altijd. Maar beleid hoort mijns inziens niet gemaakt te worden op uitzonderingen.

Het feit dat het vuurwerkverbod aan drukte in de zorg wordt opgehangen is een belediging naar iedereen in de zorg. De drukte heeft NIETS te maken met de verwachte extra toeloop tgv van vuurwerkslachtoffers, maar met falend beleid van bezuinigen op bedden, mensen en middelen, incapabele managementlagen en zelfs failliete! ziekenhuizen.

Ik hoop voor iedereen die zijn zinnen op Duitsland had gezet dat gezond verstand in de Duitse politiek prevaleert boven het Nederlandse doemdenken.

https://nos.nl/liveblog/2359888-rut...n-door-hackers.html#UPDATE-container-49576191

Zou me ook niets verbazen als ze vanaf 27 december hier ook een strenge lockdown gaan afkondigen als de cijfers blijven stijgen. Met geen bezoek meer thuis en geen samenkomsten buiten of evt avondklok op de 31ste.

Heel negatief misschien, maar dit is voor mij allang geen slecht scenario meer. Dit gaat gewoon gebeuren. De laatste noodgreep die ze kunnen gebruiken om de ontstane chaos na het invoeren van het verbod proberen te voorkomen. Het bezit van vuurwerk op een niet voor publiek toegankelijke plaats is niet gelukt, dus doen ze het zo. Er zijn geen mogelijkheden meer om de 31e zo rustig mogelijk te laten verlopen. De aankondiging van strengere maatregelen kwam dinsdag, dus over 1,5 week kunnen ze zeggen: we hadden hier al voor gewaarschuwd. De mensen houden zich er niet aan, dus doen we het zo. Daarnaast gaan veel mensen gewoon Kerst vieren. Dit zal ook extra besmettingen tot gevolg hebben. Laat ze afgelopen dinsdag nou al gezegd hebben dat "Black friday" een week later voor een flinke stijging heeft gezorgd.

En wanneer valt Kerstavond..? Precies een week voor de jaarwisseling!

Bij een volledige lockdown met avondklok is het niet meer nodig om een heterdaatje te hebben bij het aansteken, maar als je buiten loopt na een bepaalde tijd ben je de sjaak. Het wordt dus gewoon rondjes rijden en verbaliseren.

Ik wil niet meegaan in complotten, maar dit is logisch nadenken. Over 3 weken is het de dag der dagen waar we zo naar uitkijken, in plaats daarvan vragen we ons af of er überhaupt wel iemand op bezoek kan komen en we naar buiten mogen met categorie 1 vuurwerk...

Heel negatief misschien, maar dit is voor mij allang geen slecht scenario meer. Dit gaat gewoon gebeuren. De laatste noodgreep die ze kunnen gebruiken om de ontstane chaos na het invoeren van het verbod proberen te voorkomen. Het bezit van vuurwerk op een niet voor publiek toegankelijke plaats is niet gelukt, dus doen ze het zo. Er zijn geen mogelijkheden meer om de 31e zo rustig mogelijk te laten verlopen. De aankondiging van strengere maatregelen kwam dinsdag, dus over 1,5 week kunnen ze zeggen: we hadden hier al voor gewaarschuwd. De mensen houden zich er niet aan, dus doen we het zo. Daarnaast gaan veel mensen gewoon Kerst vieren. Dit zal ook extra besmettingen tot gevolg hebben. Laat ze afgelopen dinsdag nou al gezegd hebben dat "Black friday" een week later voor een flinke stijging heeft gezorgd.

Bij een volledige lockdown met avondklok is het niet meer nodig om een heterdaatje te hebben bij het aansteken, maar als je buiten loopt na een bepaalde tijd ben je de sjaak. Het wordt dus gewoon rondjes rijden en verbaliseren.

Ik wil niet meegaan in complotten, maar dit is logisch nadenken. Over 3 weken is het de dag der dagen waar we zo naar uitkijken, in plaats daarvan vragen we ons af of er überhaupt wel iemand op bezoek kan komen en we naar buiten mogen met categorie 1 vuurwerk...

Spijker op zijn kop... het is ook heel rustig aan de kant van de burgemeesters wat betreft maatregelen en plannen voor de nacht der nachten.

Nee hoor je verwoord het aardig goed. Denk ook dat dit gaat gebeuren als de cijfers blijven stijgen.
Zal op veel plekken chaos worden. Gelukkig mag je wel je eigen tuin in.
Maar ze hadden die lockdown gewoon heel november moeten doen dan waren de cijfers alweer heel anders.

Het lijkt wel of dat coronavirus bij iedereen die het NIET heeft gehad, permanente hersenschade veroorzaakt.

Het logisch nadenken, pragmatisch zaken aanpakken en 'beschermen' van de zwakkeren begint absurdistische vormen aan te nemen.

Onthoud even dat de gemiddelde leeftijd van een coronadode (cijfers CBS 1e golf) BOVEN de gemiddelde levensverwachting ligt.
Gemiddelde levensverwachting Nederland 82 jaar (CBS 2019), gemiddelde leeftijd coronadode 82,4.

Laat die cijfers even op je inwerken en vraag je dan af of de draconische maatregelen gerechtvaardigd zijn. Zoals zo vaak, ik constateer, rapporteer en iedereen mag ervan vinden wat hij of zij wil.

Uiteraard mijn medeleven voor iedereen die een verlies heeft moeten verwerken, en ja uitzonderingen zijn er altijd. Maar beleid hoort mijns inziens niet gemaakt te worden op uitzonderingen.

Het feit dat het vuurwerkverbod aan drukte in de zorg wordt opgehangen is een belediging naar iedereen in de zorg. De drukte heeft NIETS te maken met de verwachte extra toeloop tgv van vuurwerkslachtoffers, maar met falend beleid van bezuinigen op bedden, mensen en middelen, incapabele managementlagen en zelfs failliete! ziekenhuizen.

Ik hoop voor iedereen die zijn zinnen op Duitsland had gezet dat gezond verstand in de Duitse politiek prevaleert boven het Nederlandse doemdenken.
giphy.gif

Bij avondklok kunnen ze net zo goed F2 ook laten schieten op eigen terrein, de zorg zal hierdoor niet stijgen :D.

Ja zo'n avondklok gaat er dik inzitten inderdaad. Dat wordt vanuit de tuin dingen afsteken en er het beste van maken. Zo'n rottig einde hoort wel bij zo'n rottig jaar. Ik ben wel benieuwd of grote groepen alsnog bij elkaar komen, de ervaring leert dat ze daar dan weinig tegen kunnen doen.

Je gaat nu alleen uit van dood gaan. Ik kan je helaas melden dat dat niet het enige einde van Corona kan zijn. Heb nu al genoeg mensen gezien, die de IC overleven, maar de rest van hun leven forse klachten zullen overhouden aan dat hele gebeuren. En dat is helaas niet de groep van boven de 80 jaar, maar de groep tussen de 40 en 70 jaar.
Daarnaast kan je je afvragen of je je zorgsysteem wilt inrichten voor een pandemie ...
Het Nederlandse zorgsysteem is prima, maar nu kraakt het inderdaad wel. Wil je dat systeem gaan optuigen voor dit soort situaties, dan gaat je zorgpremie met de snelheid van een vuurpijl omhoog ben ik bang. Ook krijg je dan heel veel bedden en personeel dat het hele jaar duimen zit te draaien omdat er niet genoeg aanbod is, dat gaat flink ten koste van je kwaliteit van zorg.
Ben het wel volledig met je eens dat het vuurwerkverbod niet de druk op de zorg gaat verlichten. Helaas is het gedrag van de mensen zodanig dat we de verkeerde kant op gaan. Één ding is nu wel zeker: de rek in de zorg is er volledig uit !

https://www.rtvoost.nl/nieuws/14848...sseling-Helemaal-geen-vuurwerk-is-een-illusie

Hoewel er dit jaar een landelijk vuurwerkverbod geldt, verwacht de Enschedese politiechef Henk Walles dat er alsnog de nodige vuurpijlen de lucht ingaan. "We hebben niet de illusie dat er helemaal geen vuurwerk afgestoken wordt", zegt Walles. De politie in de grootste stad van Overijssel zet extra mankracht in voor de jaarwisseling en neemt nu al de nodige maatregelen.
Het belooft een bijzondere jaarwisseling te worden, met een landelijk vuurwerkverbod en tegelijkertijd de coronamaatregelen. "Handhaving en toezicht is een nationaal item", zegt politiechef Henk Walles. "Daarbij zijn de richtlijnen voor ons: eerste handhaving op de openbare orde en veiligheid, daarna op de coronamaatregelen en daarna op het vuurwerk. In die volgorde worden ook de meldingen die binnenkomen bij ons afgehandeld."

Realistisch antwoord van deze politiechef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan