UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het sowieso wel goed zou zijn als er vanuit de branche een soort van docufilm gemaakt zou worden. Waarin alle aspecten vanuit de overheid nu belicht en weerlegd worden, waar duidelijk in word welk vuurwerk voor de meeste overlast, schade en letsel veroorzaakt.
Gewoon een goede docu waar een persoon die er echt geen enkele pepernoot van snapt.... binnen een uur weet hoe het nou exact zit.

Gemaakt door een goede documaker en goed gefilmd en duidelijk en objectief qua uitleg

Om uit te zenden / te verspreiden op 31 december

Volledig off-topic, maar ik wil er wel graag op reageren.
Ik ben de afgelopen jaren veel bezig geweest om af te vallen, op het dieptepunt woog ik 122 kilo. Dat was juli 2019. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het wel geprobeerd om af te vallen. Op het laatst heeft men mij het aanbod gedaan om een maagverkleining te ondergaan. Dit heb ik geweigerd.

Eind vorig jaar is er, na diverse onderzoeken, een ernstige vorm van OSAS vastgesteld, dit is slaapapneu. Ik had gemiddeld 76 ademstops per uur, variërend van 20 tot 40 seconden. Sinds het begin van het jaar heb ik een CPAP, wat er voor zorgt dat ik geen last meer heb van ademstops en ik gewoon door kan slapen. Inmiddels ben ik vanaf de zomer een kleine 20 kilo afgevallen en ben ik hier nog steeds mee bezig.

Iemand met overgewicht een gebrek aan karakter of doorzettingsvermogen verwijten is veel en veel te kort door de bocht. Ben het overigens met je eens dat (morbide) obesitas een veel groter gevaar is voor onze zorg dan een oudjaarsavond. Al zit dat gevaar hem wel meer in de lange termijn.

Bruls is overigens verder een incompetente eikel, maar laten we het vooral over de inhoud hebben en niet over de verpakking.

Ik snap wat je zegt, maar bij het overgrote deel van de mensen met deze vorm van overgewicht geldt toch echt het aloude gezegd, elk pondje gaat door het mondje... En bij Bruls gok ik zo maar dat dat het geval is.

Op zich met je eens, maar deze mate van overgewicht, zeg maar gerust morbide obesitas, zegt wel degelijk iets over het karakter van de man. Geen wilskracht, geen doorzettingsvermogen en daar bovenop nog schijt aan de zorg. Morbide obesitas is een grotere last op "de zorg" dan vuurwerk met oud en nieuw...
Opzich is zijn hekel jegens het zelf aansteken van vuurwerk dus wel begrijpelijk. Hij kan zelf niet ver genoeg bukken om het lont aan te steken. Laat staan om binnen 5 sec. Op 6 meter afstand te staan.

Hoe dan ook zal het nog een hele kluif worden om het vuurwerkverbod van tafel te krijgen volgend jaar. Er zijn veel groepen die overtuigd moeten worden. Media, burgemeesters, politievakbond, de zorg, etc.

Er zijn hier genoeg mensen met video skills.

Kan iemand alsjeblieft een compilatie maken met de uitspraken en screenshots van Groenlinks, Bruls, PvvD, etc, die in hetzelfde korte filmpje worden ontkracht door Gommers, Bruls zélf, Rutte, etcetera.

Dan hebben we volgens mij goud in handen!

Als dit in een gelikte video kan worden gegoten hebben we een krachtig digitaal wapen wat volop gedeeld kan worden op de socials zodat een groot publiek wordt bereikt zodra de video op een afgesproken tijdstip online wordt geplempt.. Let's go viral!
:holland:

En inderdaad de video moet kort maar krachtig zijn.. max een paar minuten..

Laatst bewerkt:
Magnum heeft al een dergelijk filmpje op hun facebook staan met afwisselend Rutte en Gommers. Maar als je dat wat completer doet is het wel beter natuurlijk. En vergeet ook niet het interview in de volkskrant met die Trauma arts van het Brandwondencentrum Rotterdam(waar de ergste gevallen binnenkomen).

Bovenaan in Twitter als je zoekt op #Vuurwerkverbod

Bekijk bijlage 57534

Nouja niet bepaald 50/50, maar het zegt denk ik ook genoeg dat 40% het oneens is met het verbod.
Immers, er zullen tussen de mensen die 'ja' hebben aangevinkt ook wel mensen tussen zitten die het oneens zijn met een permanent verbod.

Maar oke, zullen ook wel mensen tussen zitten die nog steeds denken dat de zorg hiermee wordt ontlast... en niet per se omdat zij tegen vuurwerk zijn.

EDIT: wacht eens even er zijn maar 5 votes hahaha laat ook maar zitten :bonk:

Nouja niet bepaald 50/50, maar het zegt denk ik ook genoeg dat 40% het oneens is met het verbod.
Immers, er zullen tussen de mensen die 'ja' hebben aangevinkt ook wel mensen tussen zitten die het oneens zijn met een permanent verbod.

Maar oke, zullen ook wel mensen tussen zitten die nog steeds denken dat de zorg hiermee wordt ontlast... en niet per se omdat zij tegen vuurwerk zijn.

EDIT: wacht eens even er zijn maar 5 votes hahaha laat ook maar zitten :bonk:
Waren pas net begonnen :)

Ik heb hier heel wat berichten verwijderd. Nogmaals, wij begrijpen de emoties echt. Maar het schelden, mensen persoonlijk zwart maken enz enz draagt totaal niets bij en staan wij ook zeker niet achter en wordt ook niet getolereerd.

Overigens gun ik het de horeca van harte, die hebben echt flinke klappen gehad dit jaar, dus als ze open kunnen met kerst zou dat even een slok op een borrel schelen. Maar het voelt tegelijk als onrecht!

Voor mij voelt dit niet als onterecht, de horeca heeft het het hardst nodig. Echter vind ik niet dat ze die andere zooi zoals pretparken ook open moeten doen. Dat zijn vaak grotere bedrijven, en zij mochten langer open blijven dan de horeca.

In DL hebben vuurwerkverkopers te horen gekregen dat er dit jaar gewoon vuurwerk afgestoken mag gaan worden. O.a. vuurwerk Langenberg bevestigd dit. Hebben ze vandaag doorgekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan