UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik word zo misselijk van sommige reacties van mensen die anti-vuurwerk zijn.
Wij (tenminste bijna iedereen hier) heeft alle respect voor de zorg, en wil de zorg juist helpen.
Maar toch zijn de anti-vuurwerk lui hartstikke giftig tegen de vuurwerkbranche en liefhebbers, en brallen ze maar wat zonder dat ze ook maar iets van vuurwerk weten.

Als je de niet vuurwerk liefhebbende Nederlander mee wil krijgen zal je meer moeten inzetten op de druk van ons zorgsysteem. Dat spreekt hun meer aan dan vingertjes wijzen denk ik.
Beargumenteer dat het juist onduidelijk is wat het effect van een verbod (afname of juist toename)op de zorg is en dat het van korte duur is. Dit is prima te onderbouwen met feitelijke cijfers, de stem van de echte werkvloer in ziekenhuizen die prima kunnen aangeven waar het werkelijke probleem ligt en het verbod op vuurpijlen en singleshots. Geef aan wat wel daadwerkelijk structureel bijdraagt.

Bijzondere en mooie piek qua media-aandacht (in ons voordeel). Hopelijk niet te laat (had het liever twee weken eerder gezien). Hup iedereen!

Ik denk dat ik deze er ook nog even uitgooi naar alle kamerleden....

Het zal u niet ongemerkt zijn gebleven; er is nogal wat reuring ontstaan. Niet alleen bij de liefhebbers van vuurwerk, maar ook bij mensen uit de zorg en uit de ziekenhuizen zelf, die verder kijken dan het gewapper met verkeerde cijfers.

Als professionals gaan wij u niet wederom vermoeien met het weerleggen van deze cijfers. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat u dat namelijk wel weet. U weet dat de Covid-19 situatie misbruikt wordt simpelweg voor het doordrukken van een politiek standpunt. U weet dat het ontlasten van de zorg er met de haren wordt bijgesleept met onjuiste cijfers en het bespelen van diverse mediakanalen. U weet dat met een verbod juist criminele stromingen worden gestimuleerd. U weet dat daarom het standpunt van ontlasten van Boa’ en politie juist een onzinnige is. Zij krijgen hun handen vol aan opsporing, aan controles en beheersing. Zowel in de aanloop naar, als ook op de dag van Oud en Nieuw. Wij hebben het dan nog niet over de belasting van de zorg, want als het legale consumenten vuurwerk niet uit onze winkel komt, dan komen de zwaardere letsels door het illegale vuurwerk wel ergens anders vandaan….. U weet het allemaal.

Voor ons is het niet verrassend deze commotie. Verbazing, ongeloof en inmiddels ook boosheid bij de papa’s en mama’s die jaarlijks met hun kinderen een prachtige avond hebben aan het einde van het jaar. Vele leven toe naar de laatste en mooiste avond van het jaar. Wij merken het elk jaar weer in onze winkel… veel plezier, veel enthousiasme en ook vaak wat spanning voor al het moois wat er gaat volgen. Mensen zijn uitgelaten. Zo ongeveer 2 miljoen huishoudens zijn uitgelaten! Zoveel mensen kopen namelijk vuurwerk elk jaar. Uiteraard praten we dan niet over de stille genieters. Mensen die zelf niets aanschaffen, maar wel voor het raam of in de straat staan mee te kijken. Genietend van wat al eeuwen symbool staat voor plezier, voor het vieren van een gebeurtenis.

Voor ons is wel verrassend dat politici zich voor het karretje laten spannen door collega’s met valse voorwendselen. Wij mogen van onze volksvertegenwoordigers verwachten dat ze goed nadenken en eerlijk zijn. Daarnaast mogen we verwachten dat ze alles in het juiste perspectief weten te zetten en zich niet laten ringeloren door de eerste de beste die maar wat roept. Bovenal mogen we verwachten dat zij er zijn voor het volk. Het hele volk. Ook voor de miljoenen mensen die toeleven naar Oud en Nieuw. De vele mensen die in deze donkere tijd, dit afschuwelijke jaar, al vele tegenslagen hebben gehad en op zoek zijn naar een stuk gezelligheid en plezier.

Wij verwachten niets anders dan dat u uw gezond verstand gebruikt.

Namens Groenlinks en de Partij Voor De Dieren, Jesse en Esther.
Is dit echt serieus? Het valt me nu pas op. Echt respect voor de moeite die mensen erin steken maar allemachtig zeg, wat een kleuterniveau. Denk dat je de zaak hier alleen maar slechter van maakt

Wat let je om het beter te doen, de beste stuurlui staan immers aan wal. Ik vind het een briljante aktie!!

Ik heb me deze week helemaal scheel gemaild en met mij meer liefhebbers...jij ook?

Misschien heb je ook contacten bij RTL om in te bellen bij RTL nieuws? Die hebben er wel een artikel over geplaatst
Bij Beau zat van de week ook onze haagse vuurwerk verkoper. Zal dan toch niet heel onmogelijk zijn als iemand van de belangenorganisatie aanklopt om daar aan tafel te komen? Stel desnoods voor dat er ook iemand bij zit die "voor een vuurwerk verbod is" en laat beide met cijfers aantonen wat juist is. Interpretatie van de cijfers is gewoon het belangrijkste om juist over te brengen en uit te leggen. Zomaar roepen dat er Zooooooooooooo veel mensen met amputatie en oogschade komen en brandwonden zet geen zoden aan de dijk. Dat klinkt of er 10.000 man aanklopt voor hulp omdat ze gewond geraakt zijn in oud-oorlogsgebied zoals Syrië of Irak. Laat mensen aub bij de feiten blijven en de feiten niet opblazen en er "fake news" (citaat Trump) van maken wat uitkomt wanneer het ze zint.

Ik heb al dagen, ondanks alle inzet van iedereen hier het nare gevoel dat we denken ook maar iets dichtwerbij te komen maar morgen de deksel op de neus zullen krijgen. Het kabinet heeft denk ik allang besloten en moeten nu de compensatieregeling nog rond zien te krijgen. Die van toorenburg bijvoorbeels, je zit aan alles dat mevrouw 0.0 verstand heeft van vuurwerk noch de cijfers, maar ze laat zich wel uit in over het verbod waardoor alle cda stemmers denken dat zij de wijsheid in pacht heeft....

Namens Groenlinks en de Partij Voor De Dieren, Jesse en Esther.

Is dit echt serieus? Het valt me nu pas op. Echt respect voor de moeite die mensen erin steken maar allemachtig zeg, wat een kleuterniveau. Denk dat je de zaak hier alleen maar slechter van maakt

Juist die verwijzing maakt dit stukje zo doeltreffend. Beide partijen zijn verantwoordelijk voor deze hetze en wisten niet hoe snel ze social media vol moesten spammen met hun persoonlijke succes. Op deze manier is het landelijk bekend, wie verantwoordelijk is voor de potentiële chaos tijdens de jaarwisseling, ondanks het verbod op vuurwerk. Beide partijen zullen politiek verantwoordelijk worden gehouden, voor iets wat ieder weldenkend mens aan heeft zien komen. Politiek draait om imago en hiermee zullen ze flink door de mand gaan vallen. Op deze manier leg je de druk erop en zullen ze op moeten letten met wat ze aan informatie de wereld in helpen. Onder valse voorwendselen een verbod door de kamer drukken en achteraf keihard nat gaan, levert enorm veel gezichtsverlies op in Den Haag en zelfs onder hun eigen kiezers.

Top initiatief dit en laat ze de verantwoordelijkheid voor hun gedram en gemekker maar dragen ook. Achteraf niet gaan huilen als de plank misgeslagen blijkt te zijn en je voor evaluatie op het Haagse matje geroepen wordt.

Hele dikke complimenten aan iedereen die zich de afgelopen tijd zon ontzetten goed heeft ingezet. Wat is er veel werk verzet, er zijn 1000den mails verstuurd, geweldige acties vanuit de branche, FB staat helemaal vol al dagen lang met zowat enkel vuurwerk nieuws. Bedankt allemaal, zo goed bezig:handsup:

Kom op mensen! We gaan hard maar we kunnen nog harder! Heb je nog niets gestuurd? Wil je nog een keer wat sturen? Laat je niet stoppen! Deel alle berichten op Facebook etc, mail politici, laat van je horen! Samen redden we de traditie, samen redden we de jaarwisseling en samen voorkomen we een gruwelijke fout van het kabinet!

Hulp nodig? Geen probleem! Zat mensen die je willen helpen. Of stuur mij anders een persoonlijk berichtje, ik denk graag mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan