UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al aardig wat uitgegeven.. stel het word afgeblazen,
Welke alternatieven zijn er dan nog om aan vuurwerk te komen?

De grenzen zullen ook we zwaarder bezet zijn.
Er zijn zoveel wegen naar rome en weer terug dat zelfde geld voor duitsland dus maak je niet dik...

Ik heb al aardig wat uitgegeven.. stel het word afgeblazen,
Welke alternatieven zijn er dan nog om aan vuurwerk te komen?

De grenzen zullen ook we zwaarder bezet zijn.

als je de laatste drie dagen zo wel in belgie en duitsland vuurwerk gaat kopen ( mits dit niet meer is als 25 kg )mag je dat die dagen gewoon de grens mee overnemen kunnen ze niks tegen doen . als de verboden door gaan kun je het alleen niet afsteken . maar over de verkoop in belgie en duitsland kunnen ze hier in nl niks aan doen , en het gaat over een verkoop verbod in nederland en een afsteek verbod in nederland . maar de stommelingen van groenlinks en pvvd hebben alleen een motie voor die twee verboden aangebracht en niet over 25 kg importeren als particulier vanuit belgie en duitsland . dus als ze je aanhouden bij de grens in de laatste drie dagen van het jaar zullen wel zeggen dat het verboden is meer . maar juridisch hebben geen pot om op te staaan . zolang je maar niet meer dan 25 kg bij hebt en mag ook gewoon het gehele jaar 25 kg in huis voorhanden hebben .

ja ik heb net even de notulen van het kamer debat terug gelezen om er zeker van te zijn welke motie's door groenlinks en pvvd zijn aangebracht

Ik vrees dat het afgelopen is mannen. CDA heeft zich gister bij Groenlinks en PVDD gevoegd. VVD, PVV Forum en enkele partijen zouden geen meerderheid hebben, als het op een stemming aankomt. Nu heeft ook de politie zich voor het verbod uitgesproken. Ik schat de kans op legaal afsteken met oudjaar nog op maximaal 20%

4837D66C-2BB9-450D-8F7E-3B68A1345566.jpg

Gatver, die oproep van Jesse Klaver.. :thumbsdown:

Kans op legaal afsteken idd kleiner, illegaal des te groter..

ziet er zeker niet best uit , maar kunnen alleen afwachten wat de kamer gaat doen . ben wel benieuwd hoe ze het juridisch voor elkaar gaan krijgen gezien er ook europese regels zijn waar nederland zich heeft aan te houden . ( maar zal wel onder het mom van corona gaan )

als je de laatste drie dagen zo wel in belgie en duitsland vuurwerk gaat kopen ( mits dit niet meer is als 25 kg )mag je dat die dagen gewoon de grens mee overnemen kunnen ze niks tegen doen . als de verboden door gaan kun je het alleen niet afsteken . maar over de verkoop in belgie en duitsland kunnen ze hier in nl niks aan doen , en het gaat over een verkoop verbod in nederland en een afsteek verbod in nederland . maar de stommelingen van groenlinks en pvvd hebben alleen een motie voor die twee verboden aangebracht en niet over 25 kg importeren als particulier vanuit belgie en duitsland . dus als ze je aanhouden bij de grens in de laatste drie dagen van het jaar zullen wel zeggen dat het verboden is meer . maar juridisch hebben geen pot om op te staaan . zolang je maar niet meer dan 25 kg bij hebt en mag ook gewoon het gehele jaar 25 kg in huis voorhanden hebben .

ja ik heb net even de notulen van het kamer debat terug gelezen om er zeker van te zijn welke motie's door groenlinks en pvvd zijn aangebracht

Dank, dit is inderdaad interessant. Wordt in het geval van een verbod dan maar een ritje buitenland.

Bah, die Jesse schrijft niet eens fatsoenlijk Nederlands, zeurt als een klein kind maar zo lang door tot hij eindelijk krijgt wat hij wil en dat runt dan ons land? Als die verbod er door komt is echt mijn volledige vertrouwen in de politiek weg. Als dit is hoe beslissingen genomen worden in Nederland...

Vuurwerk mag middels de APV al verboden worden en sommige gemeentes hadden reeds een verbod vorig jaar. De kansen slinken echt met de dag mannen. Mocht vuurwerk hoe dan ook toch doorgaan, verwacht ik echt dat het binnen twee tot drie jaar definitief afgelopen is. We zullen dan komend jaar meer beperkingen zien qua vuurwerksoorten, een beperking in afsteek tijden en mogelijk Verkoopdagen.

Ik zie het begin van een stookverbod voor je openhaard ook al ontstaan. Al een paar jaar veel geluiden dat het slecht voor het milieu en gezondheid is, sinds vorig jaar een steekadvies bij bepaalde weersomstandigheden. Een mogelijk verbod in te bouwen nieuwbouwwijken en reeds enkele stemmingen bij diverse gemeenteraden.

Is dat nou echt het enige waar Klaver zich mee bezig houd? Het verbieden van vuurwerk?

Het lijkt er inderdaad al jaren op. Ook in deze zware tijden met corona houd hij zich blijkbaar met niets anders bezig. Je mag het niet zeggen, maar misschien moet 1 van zijn naasten maar eens getroffen worden door het corona virus als wake up call ....

Er zouden toch nog eerst wat cijfers op tafel moeten komen? Hoe willen ze eea ingodsnaam gaan aan pakken qua opslag van vuurwerk dat er nu al is en nog onderweg is.

Het blijft allemaal heel erg kortzichtig hoe ze er over denken.

Is dat nou echt het enige waar Klaver zich mee bezig houd? Het verbieden van vuurwerk?

Hoe belangrijk het voor ons is, hoe klein het 'probleem' daadwerkelijk is zeker gezien de enorme crisis waar de wereld momenteel in terecht is gekomen. Het is gewoon sneu en illustreert de totale machteloosheid.

Het beetje vertrouwen wat ik nog had in de politiek is compleet verdwenen. Het bestaat enkel uit een groep mensen die zover van de normale samenleving afstaan dat ze geen idee hebben wat ze aanrichten. Stel grote jammerende kleuters die vroeger niet vaak genoeg op hun kop hebben gekregen als ze wat fout deden...

Ben nu ook wel benieuwd hoe de vuurwerkbranche op de achtergrond nog bezig is! En hoe staan de grote leverancier hier in? Moeten zij ook niet kijken of ze China hierbij moeten betrekken? Kan mij voorstellen dat dit ook grote financiële gevolgen gaat hebben voor China,toch?

Hoe belangrijk het voor ons is, hoe klein het 'probleem' daadwerkelijk is zeker gezien de enorme crisis waar de wereld momenteel in terecht is gekomen. Het is gewoon sneu en illustreert de totale machteloosheid.
Precies om deze reden weet ik ook bijna zeker dat de vuurwerkbranche niet gecompenseerd gaat worden. Ze gooien alles zonder pardon dicht onder het mom covid. Dan gaan ze nu de vuurwerkbranche niet opeens boven andere sectoren zetten.

Het is gewoon vooropgezet.

Roepen om een `tijdelijk` vuurwerkverbod.
Dan zogenaamd op Covid gooien.
Allerlei non berichten de media in slingeren.
Achter de schermen alles regelen en bekokstoven.
Voor de buhne net doen of er een soort van `overleg´ is door een debat te voeren.
Daarna de boel gewoon verbieden, zonder compensatie.
Winkels falliet
Hoeven ze ook niet meer na te denken over schadeloosstellingen etc.
Klanten geld niet terug.
Einde traditie

Had ergens nog hoop, maar het gevoel wordt steeds minder.
Wordt er verdrietig van..:sad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan