UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had goede hoop. Die is helemaal vervlogen. Hopen dat de winkels geld terug geven, dan kijken of ik het uit België/Duitsland kan halen. Maar zelfs geld terug zit er niet in bij de winkels waar ik heb besteld ben ik bang...

Ergens begrijp ik niet dat mensen nog verbaasd zijn, dit is hoe het al jaren gaat hier in dit land. De normale Nederlandse burger, is ten dode opgeschreven.

Ik had goede hoop. Die is helemaal vervlogen. Hopen dat de winkels geld terug geven, dan kijken of ik het uit België/Duitsland kan halen. Maar zelfs geld terug zit er niet in bij de winkels waar ik heb besteld ben ik bang...

Waarom zou je je geld niet terug krijgen dan?

Komop de argumenten vanuit de politiek zijn echt flinterdun.

Gelukkig heeft Stientjes afgelopen dinsdag nog een redelijk geluid laten horen door alle dingen met elkaar af te wegen en daar gaat tijd overheen. Het is niet zo zwart wit, ik ben dan nog wel positief dat het niet zover gaat komen.

Ik zit nog steeds op 2000 euro van mijn voorjaarsvakantie te wachten bij Vakantie Discounter, heb ik ook nog steeds niet. Ik denk eerder dat je weer zon waardeloze voucher krijgt. En als er geen geld is om terug te geven dan omdat ze hier mee hebben geïnvesteerd??? Dan gaat het bedrijf failliet en kun jij fluiten naar je centen. Behalve als je bij Lesli hebt besteld, want dat is een "gezond" bedrijf volgens de directeur.

Ik overweeg om het forum ff links :wink: te laten liggen, in elk geval dit soort topics. Hier wordt ik echt niet blij van. En het vertrouwen in de overheid is ook totaal weggeslagen bij een verbod. Wat zo mooi begon begint zo onderhand uit te lopen op een rampscenario. Geen idee wat ik er de komende weken nog van moet verwachten. Denk dat ik al het vuurwerknieuws maar totaal ga negeren en over twee weken wel eens ga kijken wat het geworden is. Dan kom ik die weken in elk geval nog een beetje goed door.

Ik zit nog steeds op 2000 euro van mijn voorjaarsvakantie te wachten bij Vakantie Discounter, heb ik ook nog steeds niet. Ik denk eerder dat je weer zon waardeloze voucher krijgt. En als er geen geld is om terug te geven dan omdat ze hier mee hebben geïnvesteerd??? Dan gaat het bedrijf failliet en kun jij fluiten naar je centen. Behalve als je bij Lesli hebt besteld, want dat is een "gezond" bedrijf volgens de directeur.

Bij mij exact hetzelfde, ik had ook gekozen voor een voucher en het bedrijf is daarna failliet gegaan. Ik neem geen risico’s meer ermee en ga voor en annulering/geld terug.

Komop de argumenten vanuit de politiek zijn echt flinterdun.

Gelukkig heeft Stientjes afgelopen dinsdag nog een redelijk geluid laten horen door alle dingen met elkaar af te wegen en daar gaat tijd overheen. Het is niet zo zwart wit, ik ben dan nog wel positief dat het niet zover gaat komen.
Fijn dat er toch nog positivisme te vinden is hier :)

Zeker mee eens dat de argumenten an sich niet ijzersterk zijn. De druk op de Zorg verlagen, daar ging het om; ontlasten. Daar zijn m.i. momenteel een aantal zaken relevant;

• druk op de Zorg gaat sowieso langzaam weer omlaag (flatten the curve, etc)
  • de aantallen op Oudejaarsdag vallen landelijk en gemiddeld gezien eigenlijk wel mee (true, nog steeds teveel)
  • van die aantallen is een groot deel niet toe te schrijven aan consumentenvuurwerk
  • handhaving is nu al een issue, wordt op 31-12 nog vele malen erger (brandjes, relletjes, Coronafeesten)
  • compensatie branche, 75 miljoen omzet... weg!

Maar aan de andere kant; de druk wordt nu echt aan ALLE kanten opgevoerd. Dus hoe dun de argumenten ook zijn, onder druk wordt alles vloeibaar. Van Veldhoven is ook maar een mens en de anti-vuurwerklobby gaat deze dagen als een razende tekeer. Ook zijn er partijen in de coalitie aan het twijfelen geslagen, D66 en CDA zijn lang geen zekerheidje voor ons..
Ik zie het serieus somber in... :sad:

De winkel waar ik als laatste - voor een fors bedrag - heb besteld, heeft in de algehele voorwaarden opgenomen dat ze bij een evt lockdown de bestelling doorschuiven naar volgend jaar. Nou is een verkoopverbod geen lockdown, maar toch...

Hoe de andere winkels waar ik heb besteld dit oplossen is me nog niet bekend. Ik ga zeker niet smeken of wat dan ook om geld terug te krijgen en zou het doorschuiven naar volgend jaar prima vinden, maar toch hoop ik het terug te krijgen zodat ik dit jaar dan maar op een andere manier m'n jaarlijkse benodigde hoeveelheid kruit kan komen. En net zoals Viper en Reverser aangeven, zo'n winkel kan failliet gaan. Het risico dat ik m'n geld dan kwijt ben wil ik eigenlijk niet lopen.

Dat zijn ze in principe natuurlijk wel gewoon verplicht.
Met er zit in de praktijk een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

En net als met de reisbranche loop je wel het risico dat 'men' zegt; als iedereen tegelijk z'n geld gaat terughalen, dan vallen bedrijven om. Dus mogelijk verzinnen ze ook daar een "voucher" systeem, ik zou even moeten uitzoeken hoe dat met de reisbranche destijds precies gegaan is, want er zijn natuurlijk wel degelijk verschillen en bovendien is de kans vrij groot dat je ook volgend jaar geen reet hebt aan zo'n voucher...

Dat stukje uit Nieuwsuur heeft mijn vertrouwen ook verslechterd. Nu heb ik ook het idee dat onze kant minder in beeld wordt gebracht en ook zo weg gewijfeld wordt. 150 extra op normaal 6000 dagelijks is stelt inderdaad niks voor, komt er een reactie van politie terug dat 81% vorig jaar door consumentenvuurwerk veroorzaakt was. In dit soort programma's moeten ze gewoon van beide kanten een discussie met elkaar starten en niet een kort fragment vann rechts en de dan linke partij laten verdedigen. Zwaar ondemocratisch...

Dat van Dam opeens omgeslagen is in dat fragment doet ook echt zeer..Heeft hij alle verwachtingen al gezien waar hij in het debat om vroeg?

De winkel waar ik als laatste - voor een fors bedrag - heb besteld, heeft in de algehele voorwaarden opgenomen dat ze bij een evt lockdown de bestelling doorschuiven naar volgend jaar. Nou is een verkoopverbod geen lockdown, maar toch...
Algemene Voorwaarden van een winkel overstijgen nooit de wet; Herroepingsrecht.

Gisteravond in de uitzending van Nieuwsuur werd duidelijk dat de politie het totaalverbod steunt, maar nog erger; het CDA ook. Het was een verschrikkelijk item van zon 6 minuten, waarin de BPN schofterig werd weggezet ondanks de sterke argumenten.

Ik heb slecht geslapen, want op basis van dat item durf ik wel te stellen dat het besluit is genomen en het over is.

Ik heb er ook wakker van gelegen. Leek op een dik betaalde bedrijfspromo, dat Nieuwsuur-item. De publieke omroep, slippendrager van de heersende macht. Griezelig.

Wat een land. Eerst de zorg kapot bezuinigen waardoor duizenden ziekenhuis- en IC-bedden zijn wegbezuinigd, tientallen ziekenhuizen zijn gesloten en ruim 75.000 zorgmedewerkers hun baan hebben verloren. En dan nu een diepgewortelde traditie van alle burgers afnemen, omdat de zorg het niet meer aan zou kunnen.

Geloof echt niet dat ze alle cijfers langs mekaar gaan leggen om tot een besluit te komen. Ook al hadden we elke jaar geen slachtoffers, het gaat ze puur om de vernielingen,relschoppers en het bekogelen van de hulpverleners. Hun zullen echt wel weten dat de 81% van de verwondingen niet alleen door legaal vuurwerk komt. Nu maar gewoon hopen dat het positief voor ons uitpakt, want een tijdelijk verbod word definitief....

Dat zijn ze in principe natuurlijk wel gewoon verplicht.
Met er zit in de praktijk een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

En net als met de reisbranche loop je wel het risico dat 'men' zegt; als iedereen tegelijk z'n geld gaat terughalen, dan vallen bedrijven om. Dus mogelijk verzinnen ze ook daar een "voucher" systeem, ik zou even moeten uitzoeken hoe dat met de reisbranche destijds precies gegaan is, want er zijn natuurlijk wel degelijk verschillen en bovendien is de kans vrij groot dat je ook volgend jaar geen reet hebt aan zo'n voucher...

ze worden schadeloos gesteld door de overheid dus zie ik geen reden dat wij de centen retour krijgen.
Dat zou dan een mooi verdienmodel worden voor de verkooppunten als ze allemaal de centen in zak houden en je een voucher geven.
Ik zou ook wel een jaar lang een paar ton op de rekening willen, 3 ton van de consument en 2 ton van staat. Dat knal je op een 2% rente rekening, heb je mooi €10K, Hoef je niks voor te doen.

Wat een land. Eerst de zorg kapot bezuinigen waardoor duizenden ziekenhuis- en IC-bedden zijn wegbezuinigd, tientallen ziekenhuizen zijn gesloten en ruim 75.000 zorgmedewerkers hun baan hebben verloren. En dan nu een diepgewortelde traditie van alle burgers afnemen, omdat de zorg het niet meer aan zou kunnen.
Hopelijk gaan mensen eindelijk eens inzien dat deze corona hoax gebruikt wordt om de vrijheden in te perken. Kijk wat je op dit moment al niet meer mag/kan en dan komen ze ook nog eens met een mogelijke avondklok. Dit land is ziek, heel ziek. De mensen die dit beleid steunen zijn eigenlijk nog zieker.

Straks mag je neuken als de overheid dat vooraf goedkeurt, grapperman is bezig de eerste stenen daarvoor te leggen.

https://www.volkskrant.nl/cs-b772a449
Dat komt doordat er veel culturen zijn die de vrouw onderdrukken en daar veel onder dwang gedaan wordt.
Komt dat de hele integratie een complete mislukking is, culturen zijn niet om te zetten naar die van ons, dus dan leggen ze een wet aan... die moet weer nageleefd worden, kost allemaal weer klauwen met geld en levert geen zak op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan