UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
En heb je zelf al een mail gestuurd naar de politici om jouw mening te verkondigen vanuit het oogpunt van de liefhebber? De winkel komt op voor het belang van zijn/haar portemonnee, die kijkt naar omzet (los van de freakwinkels die zelf ook enorme liefhebber zijn). Volgens mij is het belangrijk om ook jouw stem te laten horen vanuit het oogpunt van de liefhebber en wat het met je doet, dat gaat geen BPN of winkelier voor je doen hoor. Kwestie van het zelf oppakken zoals veel leden al hebben gedaan. En ja ik ben zelf ook bezig met een stukje te schrijven.
Jazeker! Zie andere topic: link naar post

Dit is, als liefhebber, verstuurd naar nagenoeg alle leden van de Tweede en Eerste Kamer. Vanochtend heb ik een aangepaste versie daarvan naar alle leden van het Veiligheidsberaad (burgemeesters, veiligheidsregio's) gestuurd. Bereik dus al gauw 200+ mensen die er daadwerkelijk wat over te zeggen hebben.
Dat is inderdaad wat je als liefhebber kan doen.
Mijn reactie was niet voor niets gericht op de branche. Het is immers hun broodwinning, voor ons is het slechts hobby. Daarom jarenlang verbaasd geweest dat het relatief stil bleef uit dit kamp. Ook nu weer, althans dat leek zo. Maar, zoals we zien nemen ze langzaam maar zeker de handschoen op. Dat is goed om te zien! :thumbup:

Jazeker! Zie andere topic: link naar post

Dit is, als liefhebber, verstuurd naar nagenoeg alle leden van de Tweede en Eerste Kamer. Vanochtend heb ik een aangepaste versie daarvan naar alle leden van het Veiligheidsberaad (burgemeesters, veiligheidsregio's) gestuurd. Bereik dus al gauw 200+ mensen die er daadwerkelijk wat over te zeggen hebben.
Dat is inderdaad wat je als liefhebber kan doen.
Mijn reactie was niet voor niets gericht op de branche. Het is immers hun broodwinning, voor ons is het slechts hobby. Daarom jarenlang verbaasd geweest dat het relatief stil bleef uit dit kamp. Ook nu weer, althans dat leek zo. Maar, zoals we zien nemen ze langzaam maar zeker de handschoen op. Dat is goed om te zien! :thumbup:

Goed bezig, dat voorop gesteld.

Ik kan je echter uit eigen ervaring vertellen dat er bij de importeurs (en dus de branche) al jaren keihard wordt gewerkt. Ik durf zelfs wel te stellen dat dit de reden is dat er niet al 5 jaar geleden een verbod was. Ik heb hierin een bescheiden aandeel gehad, maar ook slapeloze nachten van gehad en vele kilometers moeten vreten vanuit mijn rol destijds.

Dat dit niet altijd de buitenwereld heeft gehaald is spijtig, maar vertrouw mij erop dat er constant keihard is en wordt gewerkt om de business te redden van de ondergang.

Wel is het zo dat er maar een klein deel van de winkeliers is die op de bres springen. Degenen die het doen, doen dit vol passie, en deze shops kennen wij allemaal. Maar een willekeurige fietsenwinkel in de provincie wil maar twee dingen; op tijd geleverd krijgen en hoge marges.

Wanneer je in discussie wilt gaan met mensen via Facebook, probeer het netjes en constructief te houden en blijf vooral argumenteren op feiten en niet op emotie, met modder gooien gaan wij niets bereiken.

Misschien kunnen er vanuit de beheerders van Vuurwerkcrew wat richtlijnen gedeeld worden? Ik ben bereid hier eventueel bij te helpen.

Voorbeeld:
123620843_10157473557116604_6919351732869341105_n.jpg
Ik kreeg dit net als feedback, mijn reactie;
Ik snap je punt zeker. Maar zouden we dan niet een tijdelijk of definitief rookverbod moeten doorvoeren? De omzet in Nederland is bijna 4.5 miljard Euro voor de gehele tabakssector. De uitgave aan longkanker zijn bijna een half miljard voor de overheid (hier zit natuurlijk ook een deel in, wat niet door het roken is ontstaan). Ik denk dat dit, een veel grotere positieve impact heeft op de zorg in Nederland.
Jaarlijks belanden ruim 2 miljoen personen op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH). Vorig jaar zijn er op 31 december en 1 januari 2020, 385 personen behandeld op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH)
17% wordt opgenomen. Dit zijn ‘slechts’ 65 personen.
De overheid heeft stappen genomen om ‘gevaarlijk’ consumentenvuurwerk uit de handel te nemen. Dit zou moeten resulteren in een verdere afname op de SEH.
In hetzelfde rapport van VeiligheidNL wordt er vermeld dat er 242 personen met alcohol vergiftiging op de SEH belanden. Mogelijk hebben we dit jaar dus meer te maken met alcohol, dan met vuurwerk problemen op de SEH.
Als je dan nog kijkt naar de vuurwerkoverlast, ontstaat dit vooral door een verhuftering in de maatschappij waar niet zozeer het legale vuurwerk voor problemen zorgt maar het illegale vuurwerk. Een cobra is voor 10 tot 15 Euro te koop, dit is net een handgranaat. De straffen voor het afsteken van, in bezit hebben en verhandelen van dergelijk illegaal vuurwerk moet fors omhoog. Als de straffen zwaar genoeg zijn, neemt de handel en het gebruik hierin af.

Cobra's kosten inmiddels nog geen 5 euro per stuk meer.... En zijn nu anno 3 november 2020 op elke middelbare school te vinden

Bron Nu.nl

Van Veldhoven: over twee weken duidelijkheid over vuurwerkverbod
Het kabinet komt over een week of twee met meer duidelijkheid over een tijdelijk vuurwerkverbod tijdens de aankomende jaarwisseling. Dat zei staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Milieu) dinsdag.

Maandagavond pleitten de 25 burgemeester die samen het Veiligheidsberaad vormen voor die maatregel. GroenLinks en Partij voor de Dieren kwamen vorige week in gesprek met NU.nl met dat plan. Het moet de zorg en de hulpdiensten dit jaar ontlasten, die vanwege de coronacrisis al onder zware druk staan.

Van Veldhoven zegt "het signaal" van de burgemeesters en partijen serieus te nemen. "Het is logisch dat de vraag nu gesteld wordt. We gaan het bespreken in het kabinet." Volgens haar is het onderwerp breder dan alleen haar milieuportefeuille en moeten andere bewindspersonen zich er ook over buigen.

Bron Nu.nl

Er is dus nog tijd om massaal in de pen te klimmen!

Goed bezig, dat voorop gesteld.

Ik kan je echter uit eigen ervaring vertellen dat er bij de importeurs (en dus de branche) al jaren keihard wordt gewerkt. Ik durf zelfs wel te stellen dat dit de reden is dat er niet al 5 jaar geleden een verbod was. Ik heb hierin een bescheiden aandeel gehad, maar ook slapeloze nachten van gehad en vele kilometers moeten vreten vanuit mijn rol destijds.

Dat dit niet altijd de buitenwereld heeft gehaald is spijtig, maar vertrouw mij erop dat er constant keihard is en wordt gewerkt om de business te redden van de ondergang.
Ik geloof je op je woord, iets soortgelijks heb ik namens jou en anderen wel vaker gelezen :thumbup:
Maar wat je zegt, "dat dit niet altijd de buitenwereld heeft gehaald is spijtig" is wel wat het beeld bij de achterban is, of eigenlijk was. Hierdoor leek het altijd alsof de branche het wel welletjes vond (al kon ik me dat al niet voorstellen), terwijl de liefhebbers goedbedoelde maar weinig zinvolle speldenprikjes probeerde uit te delen aan de grote anti-lobby.
Zoals gezegd, goed dat er nu de schouders onder gezet worden en ook zo aan de buitenwereld bekend wordt gemaakt :thumbsup:

NIEUWE SOCIAL MEDIA AKTIE BPN ONLINE

6c2840b3-bb43-4b44-9f36-2ec30bb55113.jpg
Jesse Klaver: verantwoordelijk voor de toename van Oud & Nieuw excessen! Voorkom een historische fout.

Geen legaal = Meer illegaal = Meer druk op de zorg en hulpverlening ��.
Dit mag niet gebeuren ❌.
Politiek: gebruik je verstand en stop het misbruiken van Corona voor het realiseren van een politieke agenda.

#veiligoudennieuw #verlaagdedrukopdezorg #samensterk #ditpakkenzeonsnietaf

Op zoveel kortzichtigheid en stommiteit is maar één heel duidelijk antwoord nodig.

Beste mijnheer Kolder,

U doet uw naam met uw suggestie bijzonder veel eer aan. Met uw post suggereert u dat we het brood van velen honderden ondernemers in de vuurwerkbranche, fietsenwinkels, tuincentra, ijzerwarenwinkels, bouwmarkten en al die anderen die door de traditie kunnen overleven, afpakken. Afpakken, weggeven aan een ander en daarmee zeggen 'Zo, u bent niet nodig in dit land. Zakt u er maar in met uw onderneming.". Alsof we u uw huis afpakken, weggeven aan een dakloze en u vanavond onder de brug kunt slapen.

Hoe noemen we zulke suggesties? Precies. Ondoordacht, kortzichtig en dus ... Kolder.

NIEUWE SOCIAL MEDIA AKTIE BPN ONLINE

Bekijk bijlage 56970
Jesse Klaver: verantwoordelijk voor de toename van Oud & Nieuw excessen! Voorkom een historische fout.

Geen legaal = Meer illegaal = Meer druk op de zorg en hulpverlening ��.
Dit mag niet gebeuren ❌.
Politiek: gebruik je verstand en stop het misbruiken van Corona voor het realiseren van een politieke agenda.

#veiligoudennieuw #verlaagdedrukopdezorg #samensterk #ditpakkenzeonsnietaf
Zo die klapt er even in....

Maar uuuhh Elmerk op de vorige pagina werd gevraagd wie je bent? ik ben ook erg nieuwsgierig daar je er erg hard in klapt...dat laatste is overigens positief.

Ik ben een enorme vuurwerkliefhebber en zoals besproken, actief op het forum maar passief qua posten. Ik heb geen commercieel belang binnen de vuurwerkbranche en ken best wat mensen in de politiek. Dat laatste heb ik natuurlijk maximaal benut dit jaar en specifiek de laatste dagen.

Nu vond ik het nodig, om actief te zijn op het forum. 'Beter voorkomen dan genezen', al vrees ik dat wanneer het op genezen aankomt - een (tijdelijk) verbod - dat het een etterende wond blijft, namelijk een definitief verbod!

Ik ben een enorme vuurwerkliefhebber en zoals besproken, actief op het forum maar passief qua posten. Ik heb geen commercieel belang binnen de vuurwerkbranche en ken best wat mensen in de politiek. Dat laatste heb ik natuurlijk maximaal benut dit jaar en specifiek de laatste dagen.

Nu vond ik het nodig, om actief te zijn op het forum. 'Beter voorkomen dan genezen', al vrees ik dat wanneer het op genezen aankomt - een (tijdelijk) verbod - dat het een etterende wond blijft, namelijk een definitief verbod!

wordt gewaardeerd en hopelijk ook gehoord :applause:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan