UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het weekend heb ik mijn betoog geschreven en gisteravond naar alle 150 leden van de Tweede Kamer gemaild. Inmiddels heb ik al van een aantal kamerleden reactie dat dit betoog binnen de desbetreffende partijen intern meegenomen/inhoudelijk doorgezet wordt. Hopelijk bereiken we hier iets mee:D

In het weekend heb ik mijn betoog geschreven en gisteravond naar alle 150 leden van de Tweede Kamer gemaild. Inmiddels heb ik al van een aantal kamerleden reactie dat dit betoog binnen de desbetreffende partijen intern meegenomen/inhoudelijk doorgezet wordt. Hopelijk bereiken we hier iets mee:D
Hier inderdaad een vergelijkbare reactie na het versturen van mijn inbreng/betoog. Ik vrees dat bij sommige partijen dit gelijk staat aan: "Leuk verhaal, gaan we niks mee doen" maar hopelijk kunnen we met zijn allen zo de twijfelende partijen nog wel overtuigen!

Top, goed werk Olivier078!
Zou je je betoog willen delen op het forum?

Heb echt het idee dat het weinig kwaad kan maar ook weinig goeds zal doen. Ik ben absoluut van mening dat een weerwoord op deze media- waanzin het goede is om te doen vanuit de hobby/traditie alleen weten we ondertussen ook dat wanneer de Tweede Kamer iets wilt het er echt wel doorheen word gedrukt.

Nederland is niet standvastig, Nederland is niet meegaand. Negerland is krampachtig en wil voor de groep uit lopen om terug te kunnen wijzen met een vingertje.

Heb echt het idee dat het weinig kwaad kan maar ook weinig goeds zal doen. Ik ben absoluut van mening dat een weerwoord op deze media- waanzin het goede is om te doen vanuit de hobby/traditie alleen weten we ondertussen ook dat wanneer de Tweede Kamer iets wilt het er echt wel doorheen word gedrukt.

Nederland is niet standvastig, Nederland is niet meegaand. Negerland is krampachtig en wil voor de groep uit lopen om terug te kunnen wijzen met een vingertje.

Die laatste Nederland, haha, misschien moet je die even aanpassen :p

Teruglopende cijfers is wat ons het meest kan helpen denk ik, wat dat betreft gaat het de goede kant op. Punt is gewoon dat het gedrag in de samenleving dusdanig is geweest de laatste jaren dat deze discussie gevoerd kan worden. Ik denk dat de meeste liefhebbers weten wat ze doen en ook rekening houden met anderen, maar de andere kant heeft de laatste jaren gewoon te veel munitie gekregen in deze discussie. Je kan het Henk en Ingrid niet kwalijk nemen dat ze geen onderscheid maken tussen legaal en illegaal.

Blijven duimen dat cijfers fors blijven dalen en perspectief voor decembermaand nog wat positiever wordt. Dat zou doorslaggevend moeten zijn.

Interessant artikel. Er is Nederland een kant-en klaar hospitaalschip voor Covid-19 patienten aangeboden inclusief medisch personeel, zodat er bedden vrij kunnen komen voor de gewone zorg. Nederland heeft dit afgewezen.

Blijkbaar is de enige oplossing om de samenleving op slot te zetten en een vuurwerkverbod er doorheen te krijgen.

Bron: https://www.maurice.nl/2020/11/05/zo-kan-het-ook-een-kant-en-klaar-covid19-ziekenhuisschip/
En maar raar vinden dat mensen hun twijfels hebben over de oprechtheid van de overheid om de samenleving weer door te laten gaan als normaal.. dit gaat niet meer om een virus, dat is mij in ieder geval wel duidelijk. Ze maken dit land en de samenleving onnodig kapot, helaas willen veel mensen dit (nog) niet inzien..

Ik wil wel meegaan in de gedachte dat ze de kansen aanpakken die er nu liggen om het verbod erdoor heen te duwen. Maar het afwijzen van de inzet van een ziekenhuisschip kan ik niet in verband zien met een eventueel vuurwerkverbod.

De cijfers kunnen inderdaad onze redding zijn, omdat het verbod dan niet onder de noemer corona kan worden doorgedrukt. En volgens mij is de publieke opinie over kerst toch echt wel anders, en dat is in dezelfde week. Met andere woorden; als ze oud en nieuw willen beperken vanwege corona, zullen ze dat ook met de kerst moeten doen. En laat ik nou net het idee hebben dat ze kerst in het vizier hebben als moment om weer even de teugels te laten vieren.

Hier inderdaad een vergelijkbare reactie na het versturen van mijn inbreng/betoog. Ik vrees dat bij sommige partijen dit gelijk staat aan: "Leuk verhaal, gaan we niks mee doen" maar hopelijk kunnen we met zijn allen zo de twijfelende partijen nog wel overtuigen!

Dat gevoel heb ik inderdaad ook bij sommige partijen. Ik hoop echter wel dat sommige TK-leden zich in onze betogen interesseren en een poging wagen om onze visie te begrijpen. Misschien geeft een ander (positief) geluid dan het negatieve geluid wel de doorslag bij twijfelende personen/partijen.

Ik wil wel meegaan in de gedachte dat ze de kansen aanpakken die er nu liggen om het verbod erdoor heen te duwen. Maar het afwijzen van de inzet van een ziekenhuisschip kan ik niet in verband zien met een eventueel vuurwerkverbod.
Het gaat er om dat er veel oplossingen zijn waardoor de druk op de zorg wordt verminderd en de maatregelen die de overheid heeft genomen of wilt gaan nemen afgeschaald kunnen worden.

Het gaat er om dat er veel oplossingen zijn waardoor de druk op de zorg wordt verminderd en de maatregelen die de overheid heeft genomen of wilt gaan nemen afgeschaald kunnen worden.
Precies! Besef dat dit hele beleid feitelijk draait om 1 ding; dat de zorgcapaciteit niet overbelast raakt. Waarom zou je dan tegen zo'n covid schip zijn? Waarom zou je tegen het tijdelijk openen van gesloten ziekenhuizen zijn, zoals het Slotervaartziekenhuis (motie Baudet, weggestemd door 2e Kamer).

Het heeft er zo steeds meer alle schijn van dat ze zich verschuilen achter de beperkte zorgcapaciteit als rechtvaardiging van de maatregelen. Als we de zorg deels kunnen ontlasten, waardoor we weer deels ons normale leven kunnen oppakken, waarom doet de overheid hier niks mee?

O nee wacht, nu ben ik een complotdenker en doe ik niet meer mee..

Met deze cijfers moeten alle partijen die werkelijk tegen zijn de argumenten van GL en PvdD toch meteen de grond ik kunnen drukken....
ziekenhuisOnmaes.PNG

Precies! Besef dat dit hele beleid feitelijk draait om 1 ding; dat de zorgcapaciteit niet overbelast raakt. Waarom zou je dan tegen zo'n covid schip zijn? Waarom zou je tegen het tijdelijk openen van gesloten ziekenhuizen zijn, zoals het Slotervaartziekenhuis (motie Baudet, weggestemd door 2e Kamer).

Het heeft er zo steeds meer alle schijn van dat ze zich verschuilen achter de beperkte zorgcapaciteit als rechtvaardiging van de maatregelen. Als we de zorg deels kunnen ontlasten, waardoor we weer deels ons normale leven kunnen oppakken, waarom doet de overheid hier niks mee?

Slotervaart ziekenhuis is compleet gestript vorig jaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Noodziekenhuis_Ahoy
https://www.ad.nl/rotterdam/de-bedden-in-het-tijdelijke-zorghotel-in-ahoy-blijven-leeg~af59fe9c/

Noodhospitaal met 680 bedden, nooit gebruikt. Er gaat wel meer mis. Grootste probleem zit in het personeel.
Of daar oplossing voor zijn zoals mensen uit het buitenland halen weet ik niet. Komt ook veel regelgeving e.d. bij kijken. Zonder alle feiten te kennen is het moeilijk goed te beoordelen, zijn altijd meer kanten aan een verhaal. Dat de regering - en bijhorende abmtelijke organisaties - traag is en fouten maakt staat vast.

Maar goed, erstig off topic.

Ik blijf hoop houden dat het Kabinet geen algeheel verbod gaat uitvaardigen maar gaat zeggen dat de gemeentes daar zelf over mogen beslissen.

Het probleem is personeel, voornamelijk IC-personeel.
Nu de cijfers dalen (en hopelijk blijven dalen) zal het argument van GL erg zwak zijn en dus eigenlijk niet meer relevant. Wel is aangeven dat een een verbod een aanwijsbare daling van de druk/slachtoffers moet aantonen.
Ze zullen in de media blijven aangeven dat “de druk hoogt blijft, niet te snel versoepelen, nu doorpakken” en dat soort zaken.
Ik ga nog een mail naar het CDA sturen in de hoop deze weer aan de goede kant te krijgen.

Het gaat natuurlijk om de handjes aan het bed, niet het bed zelf. Wat betreft het schip mét personeel klinkt dat natuurlijk als een mooie oplossing, maar ik snap wel dat je ervoor kiest om de aantallen zo laag mogelijk te houden in plaats van de capaciteit aan te passen aan de vraag.

Dat is een beetje alsof je zegt: Laat iedereen maar ziek worden en doodgaan, we hebben er plek voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan