UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmerk

VWC lid
UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES


Na en dag vol discussies en lobby's zit de dag er weer op. Het hele weekend zijn wij druk geweest om prominente personen in Den Haag te bereiken.
Onze gezamenlijke lobbyist van de branche heeft vandaag de laatste feiten en cijfers gedeeld met diverse politieke partijen zoals de PVV, CDA en VDD.

Daarnaast zijn er vanuit ons ook nog diverse brieven verstuurd naar diverse personen in de Tweede Kamer. (Rob Jetten D66, Attje Kuiken PvdA, Chris van Dam CDA en nog enkele andere prominenten).

Om onze boodschap extra kracht bij te zetten willen wij met de GEHELE VUURWERKBRANCHE een boodschap op Facebook plaatsen.

HELP ONS MEE:
Plaats om EXACT 19:30 uur de afbeelding voor Legaal consumentenvuurwerk!


Plaats als begeleidende tekst:
Oneigenlijke argumenten om onze vuurwerktraditie even snel de nek om te draaien. Klaver: speel niet de morele handhaver!
- LEGAAL consumenten vuurwerk verkopen? JA natuurlijk! ✅
- Samen sterk voor een legale ✅, veilige ✅ en feestelijke ✅ Corona proof afsluiting van dit bizarre jaar!
- Help de hulpverleners en zorg ����: voorkom zwaarder letsel, schade, vernieling en misbruik van illegaal vuurwerk ❌

#veiligoudennieuw #verlaagdedrukopdezorg #samensterk #ditpakkenzeonsnietaf

DEEL deze oproep om 19:30 uur met al jouw connecties!

b89f9a02-2a63-405b-9c3c-2a55a359a969.jpg
 
Laatst bewerkt:
Argumenten die je in een eventuele discussie kan gebruiken:

De feiten van VeiligheidNL:

Jaarlijks belanden ruim 2 miljoen personen op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH)

Vorig jaar zijn er op 31 december en 1 januari 2020, 385 personen behandeld op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH)

17% wordt opgenomen. Dit zijn ‘slechts’ 65 personen.

De overheid heeft stappen genomen om ‘gevaarlijk’ consumentenvuurwerk uit de handel te nemen. Dit zou moeten resulteren in een verdere afname op de SEH.

In hetzelfde rapport van VeiligheidNL wordt er vermeld dat er 242 personen met alcohol vergiftiging op de SEH belanden. Mogelijk hebben we dit jaar dus meer te maken met alcohol, dan met vuurwerk problemen op de SEH.
 
Argumenten die je in een eventuele discussie kan gebruiken:

De feiten van VeiligheidNL:

Jaarlijks belanden ruim 2 miljoen personen op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH)

Vorig jaar zijn er op 31 december en 1 januari 2020, 385 personen behandeld op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH)

17% wordt opgenomen. Dit zijn ‘slechts’ 65 personen.

De overheid heeft stappen genomen om ‘gevaarlijk’ consumentenvuurwerk uit de handel te nemen. Dit zou moeten resulteren in een verdere afname op de SEH.

In hetzelfde rapport van VeiligheidNL wordt er vermeld dat er 242 personen met alcohol vergiftiging op de SEH belanden. Mogelijk hebben we dit jaar dus meer te maken met alcohol, dan met vuurwerk problemen op de SEH.

Ik zeg: alcohol verbieden en nog vele jaren knallen! :p
 
Nog meer media-aandacht gaat alleen maar negatiever werken.
We zitten vlak voor de verkiezingen niemand gaat zijn nek uitsteken voor een paar pyros.
 
Nog meer media-aandacht gaat alleen maar negatiever werken.
We zitten vlak voor de verkiezingen niemand gaat zijn nek uitsteken voor een paar pyros.

Ben niet zo van het reageren op deze manier, maar misschien kun je beter maar geen bijdragen leveren op dit forum. Zowel in de chat als nu ook in topics ben je alleen maar negativiteit aan het spammen op dit forum. Komt de sfeer niet ten goede. Lever gewoon een bijdrage aan dit forum waar iedereen wat aan heeft in plaats van al die negativiteit. Aan je posts te zien moet je de eerste noemenswaardige bijdrage aan dit forum nog leveren.

Sorry voor de pittige reactie, nogmaals, is niet mijn manier van reageren maar moest het nu ff kwijt...
 
Ik vind het een goede actie, veel mensen onderschatten het bereik van social media!
Vind het top om te zien dat de importeurs het deelden (zelfs Katan, wat voor een BPN actie best bijzonder is), tientallen winkels volgenden, en nog veel meer liefhebbers het bericht zelf hebben geplaatst of gedeeld. Top!
 
Goede actie dit, mijn tijdlijn staat er goed vol mee. Benieuwd naar het uieindelijke bereik hiervan.
 
Bereik is 1, effect is een tweede.

Maar goed, zonder 1 kom je er sowieso niet, dus ben benieuwd.
 
Ik vind het een goede actie, veel mensen onderschatten het bereik van social media!
Vind het top om te zien dat de importeurs het deelden (zelfs Katan, wat voor een BPN actie best bijzonder is), tientallen winkels volgenden, en nog veel meer liefhebbers het bericht zelf hebben geplaatst of gedeeld. Top!
Oh, was van bpn? Opvallend, zo'n actie van hun kant, veelzeggend helaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan