Undercover in Nederland 2009

ik vond het een erg interresante documentaire. maar ze overdreven wel flink vond ik. inderdaad wat pyromaan1990 zegt hierboven over die dealer met het schudden van een atomyc 6:bonk: waar sloeg dat op. hij vervoerde het in een plastic tas met een fiets dat schud dan zeker niet:bonk:. maar verder ook slap dat toen alberto stegemans in rotterdam was op die parkeerplaats. kwam hij er heel sloom aanlopen en die dealer die flikkert op zijn m**l en hij krijgt hem nog niet te pakken:S. maar verder geen vervelende documentaire om naar te kijken.

als je echt overdreven gaat schudden is waar wat hij zeg. het flash zit los in de atomyc, daar door krijg je elektrische deeltje ofzo

ps: had het ergens gelezen:wink:

Neem aan dat aan de binnenkant van de tube van een atomyc geen kunstof/plastic laag zit verwerkt maar dat gewoon papier/karton is. Kruit zelf wekt geen statische elektriciteit op door wrijving, als los in tube ligt heb je zowieso geen kans op wrijving.
Karton of papier kan ook geen statische electriciteit opslaan dus dat geschud verhaal is echt onzin.

Volgens dat jochie (handelaar...) begon hij ineens te sissen...

Lijkt me als zoiets door wrijving kan ontbranden dat het ook gelijk klapt, of ontbrande spontaan het lontje..?

Volgens dat jochie (handelaar...) begon hij ineens te sissen...

Lijkt me als zoiets door wrijving kan ontbranden dat het ook gelijk klapt, of ontbrande spontaan het lontje..?

In mijn ogen is het ge***... het zou niet gaan sissen, klapt idd meteen..., het is geen vuurspuger opeens...

Verder leek dat mannetje me meer een praatjesmaker :frusty:

In mijn ogen is het ge***... het zou niet gaan sissen, klapt idd meteen..., het is geen vuurspuger opeens...

Verder leek dat mannetje me meer een praatjesmaker :frusty:

die man is gewoon 1 grote oplichter ! en zeker geen grote jonge.
€1500 voor een karton nitraten kom op man das tog niet normaal!
€1100,- voor een sporttas vol wtf dat is minstens een kofferbak vol!

ik geloof niet dat dit een egte handelaar is.
mensen die bij hem kopen zijn gewoon niet goed bij hun hoofd :bonk:

Door die stegeman zijn er wel mensen die goed gewaarschuwd moeten zijn NU.Vooral diegene die zijn eigen herkent in die documentaire.Stegeman zoekt via de bekende wegen naar die stukken illegaal vuurwerk.Hij vindt ze en die beelden komen allemaal bij de recherche terecht.Dus die mensen zijn zowieso de sjaak.

Verder loopt er door justitie ook een MEGA onderzoek dat al vanuit 2005 naar voren komt.Door veeel zaken bij elkaar te leggen zijn er dit jaar ook bosjes handelaars gevallen en veeel vuurwerk in beslaggenomen.

Reken er maar yes op dat door stegeman nog meer arrestaties zullen plaatsvinden.

Ze zouden Stegeman ook op moeten pakken ivm : de intentie hebben om vuurwerk te kopen/Onder zich houden en voorhanden hebben van vuurwerk dat niet aan de gestelde eisen voldoet.
Tevens schaft hij dit vuurwerk aan in een verband met 2 of meer personen.Je kan dus spreken van een criminele organisatie.
Maar de politie doet er niks aan. Regels zijn Regels en Stegeman is ook een normale burger waar deze regels ook voor gelden.Hij doet alles immers op openbare grond.

Dus Stegeman Flikker op Onnozel type.Je graaft je eigen graf zo!!

Dit is mijn mening dus de er mee wat je wilt.

Wedden dat de weT het bij het juiste eind heeft?

Wanneer je in Belgie strafbare zaken ten uitvoer brengt heb je te maken met de belgische wetten en strafmaten...!

gr

Ik denk dat jij niet weet hoe de Wet op de Economische delicten in elkaar steekt.
Als je als Nederlander in b.v.Belgie zoals in de reportage van Stegeman een economisch delict pleegt (het handelen in verboden consumenten vuurwerk of proffesioneel vuurwerk)dan is dit strafbaar voor de Nederlandse wetgeving.
Mocht de Belgische politie je op heterdaad betrappen dan ga je erin voor de Belgische wetgeving.
Ik durf te wedden dat Stegeman de informatie die hij in zijn reportage heeft verzameld aan de Nederlandse politie heeft overgedragen.
En mocht de Nederlandse politie onderzoek den naar de personen in de repotage dan weet ik HEEEL zeker dat artikel 3 van de WED op de tenlastelegging zal staan.

Op dit forum staan ook al meerdere posts van mensen die gewoon vuurwerk via het internet in het Buitenland hebben besteld en ook daadwerkelijk hebben binnen gekregen.
Zal hij ongetwijfeld hier of elders hebben opgepikt en het zelf ook uitgeprobeerd.

Had het pas in de gaten nadat ik mijn reactie had geplaatst waar je op doelde met je eerdere bericht.

En je hebt helemaal gelijk, heb de rekening van de bestelling bekeken op uitzending gemist en daar staat op;
1 x Mortar TFB-1u
1 x petards TC-4
1 x petards TC-5B
1 x petards TC-5W

http://www.sbs6.nl/web/show/id=117418/langid=43 (27:07 min)

Buiten dat ze denken zichzelf buiten de wet te mogen stellen door illegaal vuurwerk op te slaan, is het sowieso belachelijk om zelf de proef op de som te nemen qua vuurwerk bestellen en daarmee dan postbezorgers risico te laten lopen.

Boete voor SBS-journalist Stegeman

Het Openbaar Ministerie heeft SBS-programmamaker Alberto Stegeman een boete van 2500 euro gegeven voor het binnendringen van de hangar met het regeringsvliegtuig op Schiphol. Als Stegeman zoals verwacht het schikkingsvoorstel afwijst, moet hij zich voor de rechter verantwoorden, schrijft De Telegraaf.

Stegeman drong eind 2008 met een vervalste KLM-toegangspas Schiphol binnen voor zijn programma 'Undercover in Nederland'. De collega die hem hielp de pas te maken is ook gedagvaard. Op het terrein van Schiphol toonde de SBS'er naar eigen zeggen aan dat de beveiliging van de luchthaven zo lek is als een mandje.

Om die reden weigert hij de schikking te betalen. "Ik heb dit als journalist gedaan, niet als terrorist. De staat heeft zijn voordeel ermee kunnen doen. Ze hebben de rampzalige bewaking eindelijk eens kunnen aanpakken", zegt hij in de krant.

Ja dat klopt, gaat mijn post ook niet over maar zal het even wat beter formuleren. Hij heeft iets uit Polen besteld via internet, via Tropic volgens mij, en laat daarna bij aankomst van het paketje zien dat er een Explod en Gigant Maroon in zaten. Deze dingen kan je gegarandeerd niet via die site bestellen waar Alberto de kitjes en zogenaamde handgranaten vandaan heeft gehaald.

Oftewel: Alberto is zelf in het bezit van zwaar illigaal vuurwerk en haalt bij elke uitzending waar vuurwerk aan bod komt dit zwaar illigale vuurwerk uit zijn keldertje om het ten toon te stellen. Dus, waar blijft het eerste telefoontje richting misdaad anoniem..

Had deze uitzending helemaal gemist :D maar aap, je hebt helemaal gelijk zeg...op zijn bestelbonnetje staan wel enkele producten maar geen explod of gigant maroon nee....vreemd verhaal dit..wie houdt er nou wie voor de gek?
Ik bedoel wij als freaks weten dit redelijk makkelijk te ontkrachten maar de gewone nederlander denk dat dit echt gewoon kan...

btw een leuke kanttekening: een vriend van me heeft die "handgranaten" ook eens een keertje gehad...nou nou nou wat een geweld hoor....zitten gewone kleine ministrijkertjes in :p
(maar dat terzijde :wink: )

Ja deze uitzending is nog best interesant voor de mensen die hem niet gezien hebben. Maar volgens mij moet het wel zo zijn dat Alberto de eXplod en Gigant Maroon in een achterkamertje heeft staan, mocht hij het onderwerp vuurwerk weer aan snijden..dan heeft die namelijk 2 stukken, voor de kijker, normaal illigaal vuurwerk. Terwijl iedereen die een beetje actief op fora's is, weet dat eXplod en Gigant Maroon zo gigantisch hard zijn dat zelfs veel freaks het label vuurwerk niet aan deze 2 knallers willen verbinden..Deze explod en gigant maroon komen in de uitzending hiervoor trouwens ook voor (volgens mij), hij heeft ze dus niet (ondanks dat het zwaar illigaal vuurwerk betreft waar vele mensen ontschuldig het slachtoffer van kunnen worden en we weer een 2e enschedbladiebladiebla) bij de politie ingeleverd.
En dat van die handgranaten moest ik ook wel om lachen, ook al deed Alberto geen moeite om het woord hangranaat zo vaak mogelijk heel nadrukkelijk te zeggen..kreeg bijna de indruk dat hij echte handgranaten kocht, brrrrrr indoctrinatie!

In de aflevering komt de atomyc 6 voor :wink:

Klopt aap, die lagen namelijk in de auto van die handelaren die in belgie verhandelden, met hun zogenaamde 6" EPM salutes.. haha.

http://www.nu.nl/achterklap/2205160/website-undercover-nederland-gehackt.html

Website Undercover Nederland gehackt

AMSTERDAM – De website van het SBS 6-programma Undercover Nederland is in de nacht van zondag op maandag gehackt.

Dat is te zien op de voorpagina van de site, waar de hackers de volgende tekst op hebben achtergelaten:
‘’Beveiliging van deze website FAALT! Terwijl Alberto Stegeman anderen op hun beveiligingsfouten wijst, is zijn eigen site eigenlijk zo lek als een vergiet! Dat dat kan in Nederland!’’

Bron: Nu.nl

@ mc_mh

Je bent een stukje vergeten op de site

De site is maandagochtend rond 09.00 uur uit de lucht gehaald door de productiemaatschappij van het programma, Noordkaap.

Reactie

In een reactie zegt Stegeman: ‘’Zoiets kan gebeuren, het overkomt de grootste sites wel eens. We gaan er niet sikkeneurig over doen.’’

De presentator denkt te weten uit welke hoek de hacker komt. ‘’We gaan hem een fles wijn sturen. Hij heeft het netjes gehouden, we gaan ons best doen om de beveiliging op de website te verbeteren.’’
© NU.nl/Dennis van ***ing

Heb geen medeleiden met die stegeman sensatie zoeker.

Back
Bovenaan