Uitzending RTL4 Editie NL (7-11-2011)

Tja het zat er een keer aan te komen dat hier een uitzending over zou komen.
Ik heb echt in de laatste 2 maanden gezien hoe het meer en meer in het nieuws kwam en heb zelf ook zo 3-5 sites kunnen vinden in korte tijd.

Maar ik vind dit wel een beetje raar dat EditieNL gewoon de site laat zien. Willen ze soms graag dat allerlei 12 jarige koters dat spul gaat bestellen?
En het lijkt me dat de politie dit ook niet zomaar laat gebeuren... die zullen toch wel optreden op 1 of andere manier.
Iedereen die daar nu gaat bestellen krijgt gewoon politie op z'n dak met boetes = meer geld in de schatkist.
Volgens mij is dat gewoon het hele sneaky plannetje en dat daarom zo nadrukkelijk de site genoemd wordt.

Pfff vroegah was het gewoon dat je bij vrienden uit de buurt groene strijkers, crepe nitraten en "op de leggen" supervlinders kon kopen.
Deze webshops gaan nergens meer over..... verbeterende technologie is in sommige gevallen niet goed...

Wat zwetst Pen weer uit zijn nek zeg. Als hij een show geeft word zijn vuurwerk zeker onder begeleiding van de genie en EOD naar de locatie gebracht. En hoe maakt hij zijn dozen open? met een rubberen stanleymes? "Het kan spontaan afgaan", Dream on... Sjonge jonge wat kan je moe worden van die onzin..

Iemand die kan regelen dat Frits hier zelf uitlegt komt geven.
Ben wel benieuwd naar zijn kant van het verhaal
Ongelofelijk en dat noemt zich een deskundige.
Dream fireworks? Nee frits droomt de hele dag in zijn eigen wereldje denk ik :frusty:

Hoe meer mensen bij bombashop bestellen, hoe groter de kans is dat er mensen gepakt worden, des te meer sensatie nieuws is er te vertellen op tv.
Door dit soort dingen te publiceren, word het alleen maar erger.
Zelfde als met de crofty-bom. Na dat het op tv was geweest zag ik ineens allemaal van die flesjes liggen.

Het zijn gewoon ellende-zaaiers!

@ Vincent

Zo is het en niet anders. En Frits doet nog een extra duit in het zakje, door als zogenaamde "deskundige" de boel nog extra aan te dikken. Alleen om zijn eigen zaakje te redden.

Je zou van iemand als Frits enigzins kunnen verwachten dat hij wel wat extra kennis zou hebben van dit soort zaken

Bah om kotsmisselijk van te worden!!

En weer is vuurwerk in een negatieve vorm in het nieuws gekomen.
De gewone mens zal wel denken, die mensen die van vuurwerk houden zijn allemaal hetzelfde.
Moe wordt ik er van.

http://youtu.be/txlXcJDtDwM?t=3m14s

Deze vind ik wel toepasselijk voor Frits:)

"Dream until your dream come true
Dream on, dream on, dream on...":rolleyes:

Moet toch wel lachen om de actie op bombashop, dit soort humor kan ik wel waarderen:) Toch zullen er nog genoeg achterlijke mensen zijn die nu nog vrolijk gaan bestellen:bonk:

het kan nog erger gisteren werd nog in de pers gezegd dat je met een belgische legale VLINDER BOM(??????wtf)een gevel uit je huis kan blazen..onzin eerste klas ik weet dat tegenwoordig niet zo degelijk word gebouwd als vroeger maar van zo,n opmerking zakt men broek af

Sorry Hoor jongens, ik baal er ook van dat vuurwerk negatief in het nieuws komt. maar frits heeft wel gelijk, Het flash in sommige poolse knallers is instabiel, en kan door flink schudden uit elkaar knallen, en knallers zoals delova ranas, dat heeft gewoon ook erg veel kracht. een Dynamiet staaf is iets overdreven. Maar Ik denk dat mensen dit nodig hebben om zichzelf te kunnen waarschuwen.

Denken jullie dat frits had kunnen zeggen : " oh zijn wel leuke knallers, knallen wel hard maar in de goede handen kan het wel" Nee dus. Jullie moeten je niet zo op frits richten, hij heeft naar mijn mening helemaal niks verkeerds gezegd.
Kijk liever naar jezelf, en denk maar eens na dat illegaal vuurwerk ook gevaren heeft en niet alleen leuk is.

Ik denk dat iedereen wel in de gaten heeft wat de kracht van die spullen is.
Wat iedereen tegen staat, is dat er in het filmpje wordt aangegeven door Frits dat het de kracht heeft van dynamiet.
En dat er nu geld wordt misgelopen ipv het gevaar.

Ik zie mensen thuis al zitten, die zien in het filmpje staan Vuurwerk expert Frits Pen, die man zal er alles wel vanaf weten.

Hij had het beter/anders moeten verwoorden en op komen voor de branche waarin hij werkzaam is.

ja mischien maar je moet de wereld niet omdraaien dat er ventjes van 14 15 met delova,s of cobra,s rondlopen moet je niet de winkel eigenaren voor verandwoordelijk houden.tenslotte waren ze ook niet uitgenodigd toen de kinderen op de wereld werden gezet.als we alles moeten verbieden wat gevaarlijk kan zijn bij verkeerd gebruik dan kunnen we wel even doorgaan .schroevendraaiers auto,s schilmesjes etc

Vind het wel ontzettend triest dat meneer Pen via deze weg probeert zijn marktaandeel te vergroten.
Eerst hoor je er niks van maar nu die zelf een consu toko runt moet ie de zogenaamde moraalridder gaan uithamgen.

Nee sorry,daar krijg ik ook iritaties van....

Ik ga zo ff naar het politie bureau om de politie te tippen over een mogelijke bestelling van zwaar illegaal vuurwerk die via de post beorgd wordt.
maar ff serieus ik hoop dat hij een boete krijgt.
Edit: en natuurlijk alleen maar onnodig gevaar voor de postbezorgers!

Laatst bewerkt:
valt me wel op dat op de site staat dat wat hun doen in overeenstemming is met europese wetgeving,dat hun vuurwerk valt onder 1.4 terwijl ze o.a in hun assortiment ook delova,s en 901 902 etc hebben.dus hoe zit nu met dat 1.1 gedoe gooien ze hier alles maar onder 1.1 of hoe zit dat

Ik vind eigenlijk wel bezwaarlijk dat zij met deze actie postbodes in gevaar brengen door zulke pakketjes te bestellen met dit soort vuurwerk.
Schandalig gewoon!

Kan er niet een verbod komen op dat overdreven gezwets dat het zo gevaarlijk is en dat de media het zonodig moet verdraaien?
Ik wordt er gewoon SCHIJTZIEK van!
Waarom moet men met dergelijk spul in Nederland er zo hysterisch over doen? Terwijl het in geheel Europa gewoon normaal vuurwerk is, niet meer en niet minder. Nederland is potverdomme het enige land in Europa die zo moeilijk doet!

Kan er niet een verbod komen op dat overdreven gezwets dat het zo gevaarlijk is en dat de media het zonodig moet verdraaien?
Ik wordt er gewoon SCHIJTZIEK van!
Waarom moet men met dergelijk spul in Nederland er zo hysterisch over doen? Terwijl het in geheel Europa gewoon normaal vuurwerk is, niet meer en niet minder. Nederland is potverdomme het enige land in Europa die zo moeilijk doet!

Totaal niet mee eens. Er wordt overdreven idd, maar dit is echt wel gevaarlijk vuurwerk hoor. En het grote probleem is dat mensen zonder enig ervaring of kennis het kunnen bestellen, wie weet wat ze er mee doen!? Bizar gewoon dit.

Ik ga zo ff naar het politie bureau om de politie te tippen over een mogelijke bestelling van zwaar illegaal vuurwerk die via de post beorgd wordt.
maar ff serieus ik hoop dat hij een boete krijgt en geen klanten.
Is maar de vraag of ze dat vuurwerk ook echt besteld hebben natuurlijk.
Op het eind van het filmpje pakt ie een karton corsairs (?) uit, terwijl die webshops alles versturen in een neutrale verpakking. Zal dus wel in scene gezet zijn.

Als je naar RTL4.nl gaat en dan bij van A-Z: Editie NL.
Als je de hele video wilt bekijken moet je inderdaad betalen, maar als je fragmenten aan klikt staat het stuk over vuurwerk er gewoon tussen en kun je deze aanklikken en bekijken zonder te betalen

Totaal niet mee eens. Er wordt overdreven idd, maar dit is echt wel gevaarlijk vuurwerk hoor. En het grote probleem is dat mensen zonder enig ervaring of kennis het kunnen bestellen, wie weet wat ze er mee doen!? Bizar gewoon dit.

Niet mee eens!?
Luister als het gewoon gelegaliseerd wordt, dan komt er een Nederlandse gebruiksaanwijzing op te staan. Dan komen er campagnes hoe je dit soort vuurwerk op verantwoorde wijze moet gebruiken.
Net zo als het ook geldt voor de 500grams cakes in Nederland die legaal bij de reguliere dealers te koop zijn.
Daar staat ook een gebruiksaanwijzing op. Als dat er niet op zou staan of het zou er in een vreemde taal op staan, dan zullen ook daarmee (meer) ongelukken mee gebeuren.
Inderdaad dit is gevaarlijk vuurwerk, maar heb je ooit gehoord van veilig vuurwerk? Ik niet.
Het is de gebruiker die het gevaarlijk maakt. Ook een legale Nederlandse cake kan gevaarlijk zijn, als je hem niet stabiel neerzet, omvallen e.d. of je gaat er de knalbombettes uithalen uit de legale knalcakes en die gebruiken om dingen kapot te blazen. Want dat kan daarmee!
Bovendien zou je als alles gelegaliseerd zou worden de illegale handel flink terug dringen, helemaal terugdringen lukt natuurlijk nooit.
En dan heb je nog het soort mensen die van legaal Nederlands vuurwerk het kruit (BP) verzamelen en het in een (stalen)pijp stoppen om daarmee een bom te maken, welke krachtiger kunnen zijn dan welk stuk prof knalvuurwerk dan ook!
En dat zul je steeds meer krijgen als er bijv. geen vlinders meer in de handel zouden zijn, dit met alle gevolgen vandien.

En ja geen wonder dat de anti-vuurwerk vrienden dan voor een totaal verbod pleiten zoals niet zo lang geleden "onze groene linke vrienden".
Het is juist dat mensen zelf dingen gaan maken van iets wat relatief minder gevaarlijk is en daar gebeuren de meeste ongelukken mee.

Heb je ooit gehoord dat er in bijv. Polen zoveel wordt vernield, of in Italië of waar dan ook in Europa?
Ik niet.
Hier moeten de goeden blijkbaar lijden onder de kwaden!
BAH!

Back
Bovenaan