Uitzending RTL4 Editie NL (7-11-2011)

Ruben

VWC lid
Een aantal is het niet onopgemerkt voorbij gegaan. Vandaag was er een nieuwsbericht in Editie NL (RTL4) toegewijd aan de postpakketten vol met verboden vuurwerk. Vuurwerker Frits Pen was ook aan het woord.

Wie heeft het gezien?

RTL Gemist heeft de uitzending, alleen deze kost 99 cent!

Wat een naaiers bij RTL ook met hun 99 cent, en een fatsoenlijke app voor de iPad ontwikkelen kunnen ze ook al niet...

Ontopic: heb het ook gezien idd!

Ik heb het stukje ook gezien.

Moet zeggen dat ik het toch wel schrikbarend vind dat er (op het eerste gezicht) zo gemakkelijk aan zwaar illegaal vuurwerk gekomen kan worden. Er staan toch een flink aantal artikelen die behoorlijk wat schade aan kunnen richten, zeker door mensen die geen idee hebben hoe ze ermee om moeten gaan.

Maar het zal wel lastig worden om dit soort pakketten er tussen uit te vissen. Hoop in ieder geval dat er geen ongelukken gebeuren bij de postbezorgers.

We would like to thank rtl.nl for help. We would never expet that 500€ will make us such a commercial and so many orders.

rn
Anyone who makes order till 8.11.11 23:59 and write "RTLNL" as promotional code will get 5% discount on whole order

Haha dit staat op de site bombashop.nl omdat ze een link hebben gegeven aan rtl.nl
Zou bombashop reclame plaatsen op rtl.nl? Het moet niet gekker worden.

Dit berichtje zal er vast mee te maken hebben:

Verstuurders van vuurwerk via post opgepakt
07-11-2011

ASSEN - In de provincies Drenthe, Brabant en Zuid-Holland zijn de afgelopen weken verschillende mensen opgepakt die vuurwerk via de post hadden verstuurd of ontvangen.

De politie maakt zich volgens het Algemeen Dagblad ernstige zorgen over zwaar illegaal vuurwerk dat per post wordt verstuurd. Meestal gaat het om Pools vuurwerk. Volgens onderzoeksinstituut TNO zijn sommige zendingen 'rijdende bompakketjes'.

Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/68309/verstuurders-van-vuurwerk-via-post-opgepakt?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Hier is ie te zien, zonder te betalen:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/20a7c257-f00e-4d83-9d41-66952e7256c2/

Wat ik nog het ergste vind is dat er gezegd werd dat het legaal (Ik citeer: "Het is niet illegaal, de grenzen zijn open.") is om dit "vuurwerk" bij de betreffende winkel te bestellen, terwijl dat helemaal niet zo is. Daarna werd er nog een aantal maal vrolijk de naam en url van de webshop in beeld gebracht.

Inimddels zullen er wel een heleboel onwetende mensen daar hun spulletjes besteld hebben. Met als gevolg dat er straks ook weer een heleboel gepakt zullen worden, hun vuurwerk kwijt zijn en daarboven op ook nog eens een dikke boete en misschien wel strafblad krijgen.

En dat is nog niet eens het ergste. Denk eens aan alle 12-jarige jochies die dit ook gezien hebben, en meteen hun zakgeld daar gedeponeerd hebben. Nederland wordt er weer veiliger op, en vuurwerk krijgt weer een betere naam.

En dat heeft RTL dus op hun geweten door te zeggen dat het legaal is.

BTW: Ik kots op Frits, die de mindere omzet die hij hierdoor draait erger lijkt te vinden dan de gevaren die dit spul met zich mee brengt.

Wat een gezeik weer! Ik heb zo vaak vuurwerk laten vallen, denk maar echt niet dat het afgaat.

Dat hij het ***lig vind dat mensen daar kopen dan hier, moet hij maar even beter nadenken.. Hij zegt het zelf al, Daar is het goedkoper! Hier worden we weer genaaid met prijsstijgingen... En het knalt harder...

En daar gaan we weer, hoeveel jaar word al vertelt dat vuurwerk net zo veel kracht heeft als een handgranaat/dynamiet? Eerst de lawinepijl nu weer de delova rana, volgend jaar nitraten?

Sorry maar word er zo boos over, iedere keer maar die 'vuurwekr experts' die maar uit hun nek ***len dat het gevaarlijk is, dat het net zo veel kracht als een handgranaat.

En dat heeft RTL dus op hun geweten door te zeggen dat het legaal is.

Jammer dat het Amerika niet is, anders had ik nu ook besteld. Als ik dan gepakt zou worden zou ik RTL voor de rechter dagen. 'Maar meneer de rechter, zij zeiden dat het mocht. Het nieuws moet ik toch kunnen vertrouwen'

Waarop ik waarschijnlijk nog gelijk zou krijgen inclusief een schadevergoeding van een paar ton.

Ja frits, daar gaan je klanten he!

In het begin dacht ik, die vind het alleen erg dat klanten nu minder bij hem kopen, omdat zown bombashop veel leuker spul heeft.

En aan het eind zegt hij het zelf.

Zo iemand die dan ''kenner'' is, zegt dat je het kan vergelijken met een dynamiet

:double facepalm:

Inderdaad, wie beld meld misdaad anoniem? :)

Ik wist niet dat Frits Pen naast importeur ook moppentapper was.

Wat een gezeik weer! Ik heb zo vaak vuurwerk laten vallen, denk maar echt niet dat het afgaat.

Dat hij het ***lig vind dat mensen daar kopen dan hier, moet hij maar even beter nadenken.. Hij zegt het zelf al, Daar is het goedkoper! Hier worden we weer genaaid met prijsstijgingen... En het knalt harder...

En daar gaan we weer, hoeveel jaar word al vertelt dat vuurwerk net zo veel kracht heeft als een handgranaat/dynamiet? Eerst de lawinepijl nu weer de delova rana, volgend jaar nitraten?

Sorry maar word er zo boos over, iedere keer maar die 'vuurwekr experts' die maar uit hun nek ***len dat het gevaarlijk is, dat het net zo veel kracht als een handgranaat.

En ik word juist boos over dit soort opmerkingen. Waar ligt eigenlijk de grens dan? Zijn nitraatjes al niet meer hard genoeg?? Neen, die gasten moeten altijd maar zwaarder spul hebben en hiermee pronken. De meeste gebruiken dan die dingen ook om de boel te slopen. En ja, die dingen die genoemd zijn hebben de kracht om een auto mee op te blazen. Zeg dan maar dag dag met je handje. Letterlijk en figuurlijk.

was ik net gekalmeerd krijgen we weer zo,n ***** uitzendig .trouwens ging het kort om veiligheid maar had die deskundige meer oog voor de zielige nederlanse vuurwerk handelaar met zijn bunkertje en sprinklertje boehoehoe :cry::cry::cry:.dat een pool hier ongeschoolde banen inpikt who cares maar goedkoper vuurwerk(even buiten het gevaar om)oh god dan is er paniek.DUS GELD IS TOCH WEER BELANGRIJKER dan veiligheid

Zoals sommige hier al aangeven, gaat het echt niet om het zogenaamde ''gevaarlijke'' vuurwerk.
Nee het gaat om de belastingcenten die de Nederlandse staat misloopt.
De Nederlandse burger word verplicht het Nederlandse consumenten vuurwerk wat ieder jaar weer duurder en duurder word te kopen.

Elk jaar zijn er weer andere smoesjes waarom het vuurwerk duurder is geworden. Maar niemand kan eigelijk uitleggen waarom het duurder is geworden. Nou ik wel we worden uitgemolken waar we zelf bij staan.
En voor sommige zijn sites als bombashop en andere een uitweg om toch voor weinig geld mooi vuurwerk te hebben.

En ben het helemaal met sommige hier eens dat het versturen via pakketpost niet zonder gevaren is.
Maar dat is oversteken op een drukke weg ook niet.
Dus of de gevaren nu zo groot zijn? Nee absoluut niet.

En wat betreft Frits Pen ik heb de uitzending gelukkig niet gezien, en dat ben ik ook niet van plan. Want het zal wel weer zwaar overtrokken zijn zoals elke uitzending tegenwoordig over vuurwerk.
Frits pen zal zijn eigen hachje wel weer hebben willen redden. Want ow wee als hij omzet mis zal lopen.

@ grizmo raiser ieder stuk vuurwerk heeft zijn gevaar. Als jij met je hoofd boven een nederlandse cake hangt vertel je het ook niet 1,2,3 na dus ik vind je uitspraken eerlijk gezegd een beetje zinloos. Maar goed ieder zijn mening natuurlijk.

Back
Bovenaan